• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

كاهش قيمت پاياني در اكثر نمادها

در دومين روز معاملات اين هفته بورس تهران دماسنج بازار سرمايه ۱۷۹ واحد افت كرد. همچنين اكثريت قريب به اتفاق نمادها در گروه‌هاي مختلف شاهد روند كاهشي در قيمت پاياني بودند. روز يكشنبه شاخص كل بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۸ واحد افت كرد و به رقم ۷۹ هزار و ۹۶۳ واحدي رسيد. همچنين شاخص كل هم وزن با افت ۱۳۵ واحدي تا تراز ۱۷ هزار و ۳۵۳ پايين آمد. همچنين شاخص بازار شناور پس از ۲۵۰ واحد افت به رقم ۸۷ هزار و ۲۸۶ واحدي رسيد و شاخص بازار اول با ۱۴۹ واحد كاهش تا رقم ۵۵ هزار و ۵۵۱ واحدي پايين رفت. علاوه بر اين شاخص بازار دوم نيز ۲۵۴ واحد كاهش يافت و به رقم ۱۷۶ هزار و ۸۷۹ واحدي رسيد.
در معاملات نماد پتروشيمي پرديس با ۲۵ واحد تاثير منفي روي شاخص بيشترين نقش را در نوسانات كاهشي شاخص داشت پس از اين نماد مخابرات ايران، گروه مپنا، پالايش نفت تهران و پالايش نفت اصفهان بيشترين نقش كاهنده را در دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل شركت ارتباطات سيار ايران با ۱۹ واحد تاثير مثبت روي شاخص بيشترين نقش افزاينده را در دماسنج بازار سرمايه داشت پس از اين نماد پتروشيمي جم، فولاد خراسان و نفت بهران سعي كردند نماگر بازار را تا حدودي رشد دهند.
در گروه محصولات شيميايي در اكثريت نمادها روند رو به كاهش را شاهد بوديم. همچنين در گروه خودرو تقريبا همه نمادها قرمزپوش شدند. در اين گروه ۲۰۹ ميليون و ۷۴ هزار سهم به ارزش حدود ۲۸ ميليارد تومان در ۱۳ هزار و ۳۲ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. در گروه بيمه نيز اكثريت نمادها در قيمت پاياني افت را تجربه كرده است و قندي‌ها به جز در يك نماد يك دست روند كاهشي را از سر گرفتند. علاوه بر همه اينها اكثريت قريب به اتفاق نمادها در گروه فلزات اساسي در قيمت آخرين معامله و قيمت پاياني روند كاهشي را تجربه كردند.
ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۴۰ ميليارد و ۱۵۶ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان بالغ شد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۸۶۹ ميليون و ۷۰۲ هزار سهم و اوراق مالي قابل معامله طي ۴۹ هزار و ۳۸۸ نوبت دادوستد بود. آيفكس نيز 6/5 واحد افت كرد و به رقم 9/616 رسيد. ارزش معاملات فرابورس تهران به رقم ۱۲۲ ميليارد و ۷۳۶ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون