• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

همان موجي كه انتظارش را داشتيم

علي شكوهي

مناظره آخر كارش را كرد و ميل به راي دادن را در جامعه بالا برد. مردم براي راي خود اثرات جدي قايلند و اكنون بيش از روزهاي قبل به مشاركت در سرنوشت خود حساس شده‌اند. قراين حكايت از اين دارد كه مردم از سر آگاهي و انتخاب و بلوغ سياسي راي مي‌دهند و با وجود داشتن انواع مشكلات اساسي در زندگي شخصي و اجتماعي، باز هم فريب وعده‌هاي توخالي را نمي‌خورند و ميان برنامه و شعار، تمايز قايل مي‌شوند. اين واقعيت را آمارها گواهي مي‌دهند و در خيزش بزرگ و عظيم ياران روحاني در سراسر كشور هم مي‌توان مشاهده كرد.
اكنون شاهديم كه نامزدها مستقيما به سراغ مردم رفته‌اند و هواداران نامزدها نيز براي قدرت‌نمايي در مقابل رقيب، به تدريج وارد ميدان مي‌شوند. در اين ميان موجي كه به نفع دكتر روحاني برخاسته، انكارناشدني است. بزرگ‌ترين دليل آن همين هراسي است كه در عملكرد صدا و سيما در يكي دو روز اخير مشاهده مي‌شود. اين رسانه كه بايد ملي باشد متاسفانه در يك تبعيض آشكار و جانبداري علني، فيلم‌هاي حضور حاميان دكتر روحاني در گردهمايي‌هاي انتخاباتي را پخش نمي‌كند و در مقابل با بزرگنمايي تجمعات هواداران رييسي و قاليباف سعي دارد شكست اين دو نامزد انتخاباتي در مناظره آخر را جبران كند. صدا‌و‌سيما در يكي دو روز گذشته در كنار اين رويه جانبدارانه، اقدام به پخش سخنراني هدفدار رحيم‌پور ازغدي كرد كه بدون اسم بردن از نامزدي خاص، مبادرت به تخريب دولت روحاني و شخص رييس‌جمهوري كرده بود. از گزارش‌هاي اجتماعي و نشان دادن فقر و فاقه و ناداري مردم و بزرگنمايي اين امر در حوزه‌هاي مختلف هم چيزي نمي‌گوييم جز اينكه اگر اين مطالب را در مقطعي ديگر كساني مطرح مي‌كردند، حتما به جرم سياه‌نمايي يا تبليغ عليه نظام مورد بازجويي و محاكمه قرار مي‌گرفتند. اكنون آن موج مردمي در حمايت از دولت به راه افتاده و همين امر، حاميان جريان‌هاي خاص صاحب قدرت را عصباني كرده است.
بر اين باوريم كه در روزهاي آينده اين موج بلندتر خواهد شد به خصوص به اين دليل كه پيام مشاركت آن «عزيز ممنوع‌الخروج از قلب‌هاي مردم» هم رسيد كه همگان را به حمايت از روحاني فرا خوانده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون