• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

اسحاق جهانگيري در پيامي:

راي معنادار ملت قدرتي مضاعف به دولت تدبير و اميد داد

گروه سياسي| اسحاق جهانگيري از نگاه بسياري چهره اصلي انتخابات 96 بود. به كمك روحاني آمد تا در مقابل صف شلوغ رقبا كه شمشير را براي او از رو بسته بودند مكمل رييس‌جمهور باشد. كنار رييس‌جمهور ماند، در مناظره و سفرها. ماند تا صداي جريان اصلاح‌طلبي باشد در روزهايي كه بسياري در تلاشي طولاني خواسته بودند تا جريان اصلاح‌طلبي را خانه‌نشين كنند. صداي اعتراضش در مورد رفتار صورت گرفته با اصلاح‌طلبان در مناظره‌ها شنيده شد. مخاطبش اصولگرايان بودند كه حتي آمدنش به عرصه انتخابات را محل ايراد مي‌دانستند. جهانگيري تبليغ نكرد و كنار كشيد. يك‌بار هم كلمه «من» را به كار نبرد و كنار كشيد. همواره از «دولت يازدهم» گفت و «ما» در «دولت دوازدهم» كه نشان دهد تنها بال ياري‌دهنده حسن روحاني است. سه‌شنبه پيش از انتخابات كه در شيراز و در ميان انبوه جمعيت از عرصه انتخابات كنار رفت، گفت كه ديگر باري بر دوشش احساس نمي‌كند.
 همين هم شد كه او چهره اصلي اين انتخابات شد تا حسن روحاني نام او را در ليستي بگذارد كه هربار از اعضايش قدرداني مي‌كرد. ديروز هم اسحاق جهانگيري در پيامي به حسن روحاني تبريك گفت و از استراتژي‌اي كه دولت دوازدهم بايد در روزهاي آينده به كار بگيرد. معاون اول رييس‌جمهور با صدور پيامي، ضمن تبريك پيروزي بزرگ ملت، از تحقق خواست بلند رهبري معظم انقلاب و تداوم انديشه و راه اصلاحات و اعتدال گفت: «حماسه تاريخي ارديبهشت 96، برگ زرين كارنامه ملت ماست و مردم در اين روز به واقع كار را به شايستگي تمام كردند و همه سياستمداران و مسوولان را مرهون و مديون آگاهي، مسووليت‌‌شناسي و زمان آگاهي خود ساختند.»
به گزارش ايسنا، در پيام اسحاق جهانگيري آمده است: «پيروزي بزرگ ملت، تحقق خواست بلند رهبري معظم انقلاب و تداوم انديشه و راه اصلاحات و اعتدال را به همه شهروندان عزيز، ‌شخصيت‌هاي ملي، علما و مراجع، دانشگاهيان و معلمان و دانشجويان، اصحاب انديشه و فرهنگ و هنر و قلم، كارگران و كشاورزان و به منتخب شايسته مردم حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني صميمانه تبريك مي‌گويم. حماسه تاريخي ارديبهشت 96، برگ زرين كارنامه ملت ماست، ‌ملتي كه با رشد و بلوغ سياسي خود به مردم‌سالاري جلوه‌اي نو داد و نام ايران را بر قله بلند افتخار و اقتدار در منطقه و جهان نشانيد. ملتي كه با حضور و مشاركت و راي معنادار خود در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا قدرتي مضاعف به دولت تدبير و اميد داد تا راه دشوار آزادي و پيشرفت و رفاه ملي ادامه يابد.»

مردم كار را به شايستگي تمام كردند
در ادامه پيام جهانگيري آمده است: «مردم به واقع كار را به شايستگي تمام كردند و همه سياستمداران و مسوولان را مرهون و مديون آگاهي، مسووليت‌‌شناسي و زمان آگاهي خود ساختند. ايرانيان عزيز، زنان و مردان، دختران و پسران، از دورترين و محروم‌ترين روستاها و شهرها تا جاي‌جاي جهان حماسه آفريدند و با وجود همه كاستي‌ها و تنگناها به ميدان آمدند و زيباترين صحنه‌هاي اعتماد را به نظام، اعتماد به خود و اعتماد به رييس محترم جمهور و دولت او به نمايش نهادند.»

روز تفاهم ملي است
او اما از روزهاي آينده هم در پيام تبريكش گفته و تاكيد كرده است كه «از اين پس همه ما در اين صبح اميدي كه دميده است موظف هستيم تا اين تحول را به درستي ببينيم و با نگاهي نو، مسووليتي نو و اراده‌اي نو، قدردان حماسه حماسه‌آفرينان باشيم و در راه پاسخگويي به خواسته‌ها و مطالبات بحق اين ملت قدم‌برداريم.
اكنون روز بعد از انتخابات است، به جاي رقابت‌ها زمان رفاقت‌ها فرا رسيده است. رييس‌جمهور اينك رييس‌جمهور همه است و بايد در شنيدن صداي همه آنان كه به او راي ‌دادند به ويژه راي اولي‌ها و همه آنان كه راي ندادند و حتي‌همه آنان كه در انتخابات حضور نيافتند مشتركا تلاش كنيم. روزي ديگر و مرحله‌اي ديگر آغاز شده است، روز تفاهم ملي، روز گفت‌وگوي ملي و روز مشاركت و همكاري ملي براي برداشتن گام‌هاي بلندتر به سوي توسعه همه‌جانبه كشور است. من به سهم خود راهگشايي‌هاي رهبر معظم انقلاب، حضور موثر همه جريان‌هاي سياسي و شخصيت‌ها و نخبگان ملي به ويژه حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي و همه بزرگان كشور را در اين مقطع صادقانه سپاس مي‌گويم. اميد دارم به يمن اين نقش آفريني تاريخي ملت، دولت آينده بتواند با تحرك بيشتر پاسخگوي همه خواسته‌هاي جامعه جديد ايراني باشد. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون