• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

رقابت تمام شد نوبت مطالبه‌گري است

الياس حضرتي علي بركت‌الله

ملت غيور ايران؛ تماشاي صفوف طولاني شما براي مشاركت در آينده خود و فرزندان‌تان اشك شوق را از ديده هر آزاده‌اي كه دل در گرو آزادگي اين سرزمين دارد، جاري و پاي هر دشمن قسم‌خورده اين مرزوبوم را سست مي‌كند. كدام اديبي مي‌تواند با تكيه بر واژگان، هفت ساعت ايستادن در صف را براي تعيين سرنوشت ترجمه كند؟ كدام جامعه‌شناس مي‌تواند اين همبستگي را معني و تفسير كند؟ كدام اقتصادداني مي‌تواند با تكيه بر آمار و ارقام، راي ميليوني شما را معني كند؟ كدامين سياستمدار است كه بتواند ايستادگي شما براي رسيدن به آزادي را درك نكند؟
انقلاب اسلامي از آغاز نهضت تاكنون روزهاي پرغرور زيادي را در دل خود به يادگار دارد، از همان روزهاي ابتدايي نهضت، از رشادت‌هاي پيش از انقلاب گرفته تا پيروزي غرورآفرين جنبش ملت در انقلاب اسلامي ايران. از روزهايي كه ملت با دست خالي، اما همت بلند نه در مقابل يك ارتش بلكه در مقابل جنبش استعمار به سركردگي صدام، ايستادگي كرد و اجازه نداد حتي يك وجب از خاك پرمهر ايران كم شود. از روزهاي به‌يادماندني آغازين جنبش اصلاحات در خرداد ۷۶ گرفته تا مقاومت در برابر تحريم‌هاي ظالمانه‌اي كه در نهايت با تدبير رهبري معظم و تلاش روحاني عزيز و تيم مجرب مذاكره‌كننده هسته‌اي شكسته شد. ملت هميشه در صحنه بوده‌اند، همان‌هايي كه در پيش از انقلاب اجازه ندادند يك اقليت بر آنها حكومت كنند، اين‌بار در ارديبهشت ۹۶ دوباره اراده خود را «به رخ كشيدند و نشان دادند» ميزان راي ملت است.
روزهاي پرتلاطم و پرتب‌وتاب انتخاباتي تمام شد، اما خدا مي‌داند در اين برهه كوتاه، براي آنها كه دل در گروي گوهر حقيقي انقلاب اسلامي سپرده بودند چه گذشت. چه حرف‌هايي كه از زبان كانديداهاي رياست‌جمهوري گفته نشد، چه تهمت‌ها كه به خادمان ملت در نظام زده نشد، چه حرف‌هاي ناروايي كه بدون تفكر از زبان‌ها جاري نشد. آنهايي كه حقيقت انقلاب را همانطور كه خميني كبير، بهشتي مظلوم و هاشمي صبور درك كرده بودند، در اين ايام آزرده خاطر شدند. مگر نه اينكه رييس‌جمهور براي خدمت به ملت مي‌آيد؟ آيا رسيدن به اين جايگاه فاني تا اين اندازه براي برخي ارزشمند بود كه از هيچ تهمت و افتراي ناروايي به دولتمردان نظام جمهوري اسلامي فروگذار نكردند؟
براي تفسير اين راي تاريخي ملت ايران هنوز زود است، اما يادآوري چند نكته ضرروي است. اينكه مردم عزيز ايران در شرايط سخت‌ اقتصادي و در محروم‌ترين مناطق، در مقابل وعده‌هاي پرداخت چند برابري يارانه حتي لحظه‌اي درنگ نكردند، نكته مهمي است كه نبايد از آن غافل بود. راي بالاي روحاني در روستاها و شهرهاي كوچك نشان داد مردم عزيز ايران، از هيچ دولتمردي صدقه نمي‌خواهند، آنها عزت‌نفس‌شان بالاتر از اين است كه با وعده‌هاي پوچ چند برابر كردن يارانه و پرداخت كارانه، بتوان راي‌شان را خريد. روستاييان عزيز، نشان دادند وقتي زمان عمل فرا برسد، از هيچ فرهيخته و فرزانه‌اي كم ندارند. راي بالاي مردم در روستا‌ها، شهرستان‌ها و شهرهاي كوچك و حتي مناطق محروم نشان مي‌دهد چرا آيت‌الله هاشمي چند سال پيش گفته بود‌: «حالا مي‌توانم راحت بميرم.» و اي ‌كاش هاشمي امروز در ميان ما بود و مي‌ديد نهالي را كه با خون دل آبياري كرده بود، امروز چه ثمري داد. علي بركت‌‌الله.
مردم بار ديگر نشان دادند وقتي پاي آينده ايران و فرزندان‌شان در ميان باشد، با هيچ شانتاژ و پروپاگانداي رسانه‌اي نمي‌توان آنها را از راه درست خارج كرد. انتخاب روحاني در فضايي كه عده‌اي قصد غبارآلود كردن آن را داشتند، جواب محكمي بود بر دشمنان آزادي، كاسبان تحريم و كساني كه منافع‌شخصي و حزبي‌شان را به منافع ملي ترجيح مي‌دادند. انتخابات رياست‌جمهوري دوره دوازدهم، فقط انتخاب ميان دو كانديدا نبود، انتخاب ميان دو تفكر بود، تفكري كه شخصيت مردم را تا اندازه گرفتن صدقه و پرداخت يارانه پايين مي‌آورد، در مقابل تفكري كه ترجيح مي‌داد ملت آنقدر عزيز و باعزت شوند كه دوباره ولي‌نعمت نظام باشند. در روزهايي كه تندروها در گوشه‌گوشه دنيا روي كار مي‌آيند، ايرانيان عزيز دوباره به تمديد تدبيرواميد، به اصلاحات، به اعتدال، به عقلانيت و به آزادي راي دادند.
امروز كه انتخابات به پايان رسيد، ديگر كسي جرات نمي‌كند از درصدي كردن جامعه سخن بگويد، چراكه با راي بالاي ملت، امروز رييس‌جمهوري صددرصدي روي كار آمده است. از امروز دوباره روحاني رييس‌جمهور همه آحاد ملت است، چه آنها كه به او راي دادند و چه كساني كه تلاش كردند كار دولتش يكسره شود. از امروز بايد تلاش كرد تا غبارهايي را كه عده‌اي در اين ايام به چهره انقلاب و نظام عزيز ملت پاشيدند را پاك كنيم. همه با هم بايد دوباره تلاش كنيم فقر و بيكاري را ريشه‌كن كنيم تا ديگر كسي جرات نداشته باشد با وعده‌هاي يارانه‌اي قصد بهره‌برداري از شرايط و مشكلات را داشته باشد. تا ديروز زمان تلاش براي تمديد دولت روحاني بود، از امروز زمان مطالبه‌گري از دولت روحاني فرارسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون