• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

جهان به روحاني تبريك گفت

  ‌ فدريكا موگريني، مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا در صفحه توييتر خود به رييس‌جمهور ايران پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري را تبريك گفت. وي در اين باره نوشت: ايراني‌ها با شور و حرارت در زندگي سياسي كشورشان شركت كردند. من به رييس‌جمهور حسن روحاني به خاطر دريافت اين ميزان قوي از حمايتي كه كسب كرده، تبريك مي‌گويم. اتحاديه اروپا آماده تداوم كار براي اجراي كامل برجام، تعامل سازنده، صلح منطقه‌اي و برآورده كردن انتظارات همه مردم ايران است.
 ‌ «سيدحسن نصرالله»، دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي به حسن روحاني انتخاب مجدد وي به عنوان رييس‌جمهور جديد ايران را تبريك گفت. نصرالله تاكيد كرد كه مشاركت گسترده مردم در اين انتخابات بار ديگر عظمت اين ملت و نظام اسلامي را اثبات كرد.
 ‌ «بشار اسد»، رييس‌جمهوري سوريه ساعاتي پس از اعلام اوليه پيروزي روحاني در رقابت انتخابات رياست‌جمهوري را در پيامي تبريك گفت. اسد اعتماد دوباره مردم ايران به روحاني براي پيشرفت در تقويت جايگاه ايران و نقش منطقه‌اي و جهاني آن را به او تبريك گفت. وي در اين پيام تاكيد كرد كه انتخابات رياست‌جمهوري ايران، الگويي به جهان معرفي كرد. اسد ابراز اميدواري كرد كه مردم و رييس‌جمهور ايران موفقيت‌ها و عزت و رفعت روزافزون داشته باشند. رييس‌جمهور سوريه همچنين تاكيد كرده است كه كار و همكاري با جمهوري اسلامي ايران به نحوي كه در خدمت امنيت و ثبات دو كشور و منطقه و جهان باشد، ادامه مي‌يابد.
 ‌ ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه با ارسال پيامي پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري را به وي تبريك گفت. ولاديمير پوتين در اين پيام بر آمادگي روسيه جهت ادامه همكاري فعالانه در توسعه روابط دو كشور ايران و روسيه در حوزه‌هاي دوجانبه و موضوعات بين‌المللي تاكيد كرد. وي در متن پيام خود همچنين از اجراي موفقيت‌آميز توافق‌هاي دو كشور از جمله توافق به دست آمده در چارچوب سفر چندي پيش حسن روحاني به روسيه كه در راستاي منافع ملت‌هاي دو كشور دوست و در مسير تقويت تلاش‌ها براي حمايت از ثبات و امنيت در منطقه خاورميانه، خاور نزديك و مجموعا كل جهان بود، ابراز اطمينان كرد.
 ‌ الهام علي‌اف، رييس‌جمهوري آذربايجان نيز طي پيامي به حسن روحاني انتخاب مجدد وي به رياست‌جمهوري كشورمان را تبريك گفت. در پيام تبريك علي‌اف آمده است: جناب آقاي روحاني، انتخاب مجدد به رياست‌جمهوري اسلامي ايران را براي شما تبريك مي‌گويم. اين پيروزي در انتخابات نشانه اعتماد مردم به شما و تقدير از فعاليت‌هاي شما در راستاي توسعه كشور دوست و برادر ايران و ارتقاي رفاه حال مردم كشورتان است. رييس‌جمهوري آذربايجان در اين پيام با بيان اينكه اهميت زيادي براي روابط جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران قايل هستم، افزود: وضعيت فعلي روابط دو كشور كه به سطح همكاري‌هاي راهبردي ارتقا يافته، خشنود‌كننده است. من براي گفت‌وگوي سياسي، همكاري‌هاي فيمابين در حوزه‌هاي مختلف و نيز حمايت ايران از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان ارزش زيادي قايل هستم. روابط دوجانبه ايران و جمهوري آذربايجان در سال‌هاي اخير بيش از پيش توسعه و ديدار‌ها و مذاكراتي كه با شما داشتيم و نيز توافقنامه‌هاي همكاري كه امضا و طرح‌هاي مشترك كه اجرا كرديم در توسعه روابط دو كشور نقش مهم داشته است. اطمينان دارم تلاش‌هاي مشترك در راستاي گسترش هر چه بيشتر همكاري‌هاي دوجانبه و چند جانبه جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران را طبق منافع مردم دو كشور كه از ارزش‌هاي معنوي مشترك برخوردار هستند‌، در آينده نيز ادامه خواهيم داد. براي شما تندرستي و شادي و در فعاليت آينده در راستاي ارتقاي هر چه بيشتر رفاه مردم دوست و برادر ايران توفيق آرزومندم.
 ‌ شيخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امير كويت در پيامي انتخاب دوباره حسن روحاني، به عنوان رييس‌جمهور ايران را به وي تبريك گفت. وي افزود: از خداوند متعال آرزوي سلامتي و موفقيت را براي شما دارم و اميدوارم روابط ايران و كويت پيشرفت و گسترش هرچه بيشتري داشته باشد.
 ‌ خاوير سولانا، مسوول پيشين سياست خارجي اتحاديه اروپا و سرپرست تيم مذاكراتي سه كشور اروپايي با ايران با انتشار پيامي در صفحه توييتر خود به حسن روحاني تبريك گفت. وي در پيام خود آورده است: تبريك به حسن روحاني. يك پيروزي قاطع. فرصتي ديگر براي كشورش و كارهاي بيشتري كه بايد براي ثبات منطقه انجام شود.
 ‌ نارندرا مودي، نخست وزير هند در توييتر خود به زبان فارسي پيروزي حسن روحاني را به وي تبريك گفت و نوشت: صميمانه‌ترين تبريكات به دوست عزيزم جناب آقاي روحاني براي انتخاب مجدد حضرتعالي براي رياست‌جمهوري. مطمئنا ايران براي دستيابي به موفقيت‌هاي جديد در سايه مديريت فعال و سازنده جنابعالي تلاش‌هاي خود را ادامه خواهد داد. ما متعهد به تقويت روزافزون روابط دو جانبه هستيم.
 ‌ «بوريس جانسون»، وزير امور خارجه انگليس با انتشار بيانيه‌اي انتخاب مجدد حسن روحاني را به رياست‌جمهوري ايران تبريك گفت. در اين بيانيه آمده است: من انتخاب دوباره رييس‌جمهور روحاني را در يك رقابت زنده كه در آن مردم ايران به‌طور گسترده شركت كردند، تبريك مي‌گويم. در جريان دور اول رياست‌جمهوري آقاي روحاني پيشرفت‌هايي در روابط دو كشور، از جمله روابط ديپلماتيك ايجاد شد. من از ادامه تعهد وي به توافق هسته‌اي كه در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، استقبال مي‌كنم. اكنون مهم است كه ما براي تضمين اجراي كامل اين توافق و اينكه تمام طرف‌ها از آن همچنان بهره مي‌برند، با يكديگر همكاري كنيم. بوريس جانسون همچنين از رييس‌جمهور ايران خواسته است تا به همكاري با جامعه بين‌المللي و گفت‌وگو براي دستيابي به پيشرفت‌هايي درخصوص يكسري مسائل، شامل سياست‌هاي منطقه‌اي ايران، حقوق بشر و مسائل دو مليتي‌ها ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون