• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

مقصد تازه ميني‌بوس‌هاي فرسوده

 مهر| رييس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي اسلامي شهر تهران گفت: ميني‌بوس‌هاي فرسوده به جاي آنكه از رده خارج شوند به عنوان سرويس دانشگاه‌ها و پادگان‌ها به كار گرفته مي‌شوند. احمد دنيامالي در خصوص برنامه‌هاي مديريت شهري براي كاهش آلودگي هوا كه توضيح داد: مهم‌ترين موضوع در آلودگي هواي شهر تهران انجام مجموعه اقدامات به صورت جمعي و گروهي است، اگر بخواهيم موارد را از هم تفكيك كنيم در حوزه تقنيني منظور مجموعه قوانين وضع شده در مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران به نسبت قوانين جامعي وضع شده است اما متاسفانه اين قوانين به صورت كامل اجرايي نمي‌شود. در خصوص حمل‌ونقل ما با دو طيف حمل و نقل روبه‌رو هستيم؛ حمل‌و‌نقل عمومي و حمل و نقل خصوصي كه در حمل‌و‌نقل عمومي تمركز در حال حاضر بر روي ساخت و بهره‌برداري مترو شهر تهران است و نوسازي ناوگان اتوبوسراني و تاكسيراني نيز در دستور كار قرار دارد. در حمل و نقل خصوصي متاسفانه خودروهاي فرسوده و كاربراتوري و موتوسيكلت‌هاي مستقر در شهر تهران سهم قابل توجهي از حجم آلودگي هوا را ايجاد مي‌كنند كه مي‌بايست با عزم راسخ قوانين مصوب به اجرا گذاشته شود. رييس كميسيون عمران شوراي شهر تهران ادامه داد: نوسازي ميني‌بوس‌هاي فرسوده نيز مورد ديگري بود كه سال‌ها مغفول مانده است. بالغ بر بيش از يك هزار ميني بوس فرسوده مدت‌ها مي‌شود كه نوسازي نشده و با پيگيري‌هاي كميسيون عمران و اهميت شهرداري نيمي از آنها نوسازي شده‌اند و اين در حالي است كه در نوسازي آنها دستگاه‌هاي ديگر نظير سازمان محيط زيست دخيل هستند. اين در حالي است كه همين تعدادي هم كه نوسازي شده‌اند خودروهاي فرسوده به جاي از رده خارج شدن در سرويس‌هاي دانشگاه‌ها و پادگان‌هاي نظامي به كار گرفته مي‌شوند و اين يعني عدم همكاري جمعي كه به آن اشاره شد.
به گفته دنيامالي يكي ديگر از مواردي كه كميسيون عمران شورا پيگير آن است ورود موتوسيكلت‌هاي برقي به چرخه حمل و نقل است كه اين امر نيز نياز به همكاري جمعي سازمان‌هاي مسوول نظير سازمان محيط زيست و وزارت صنايع دارد. ما چه بخواهيم و چه نخواهيم برخي از 5/3 ميليون موتوسيكلت‌هاي موجود در تهران منبع ارتزاق قشري از شهروندان است بنابراين براي ترغيب آنان به استفاده از موتورهاي برقي بايد منابعي پيش بيني شود كه در وهله اول فشار اقتصادي بر اين قشرها وارد نكند و در وهله دوم آنان را ترغيب كند.
رييس كميسيون عمران شوراي شهر اضافه كرد: در حوزه توسعه حمل و نقل عمومي به عنوان راهكار كاهش آلودگي هوا نيز اين كميسيون بيكار نبوده و اقداماتي همچون تخصيص ۲۰ درصد از عوارض طرح ترافيك براي توسعه سامانه‌هاي ريلي را مي‌توان ذكر كرد.

 

اولويت‌هاي جديد حج 96 اعلام شد

ايرنا| سازمان حج و زيارت با اعلام اولويت‌هاي جديد حج تمتع 96، مرحله دوم ثبت‌نام در كاروان‌هاي حج را براي وديعه‌گذاران از شنبه آغاز كرد. مرحله اول ثبت‌نام كاروان‌هاي حج 96، از 24 ارديبهشت ماه تا روز پنجشنبه هفته گذشته ادامه داشت و مرحله دوم ثبت‌نام از شنبه 30 ارديبهشت براي كساني كه به هر دليلي تاكنون ثبت‌نام نكرده‌اند، آغاز شده است. بر همين اساس در مرحله اول ثبت‌نام، حدود 95 درصد واجدين شرايط ثبت‌نام در كاروان‌ها نام‌نويسي كردند.
سازمان حج مي‌افزايد: چنانچه وديعه‌گذاري به هر دليلي در اين چند روز قادر به ثبت‌نام نباشد، مي‌تواند با مراجعه به سامانه  haj96.haj.ir يا مراجعه به دفاتر زيارتي محل ثبت‌نام كاروان‌ها، نسبت به ثبت‌نام در كاروان‌هاي حج اقدام كند. اولويت‌هاي اعزام و ثبت نام مرحله اول حجاج، شامل كساني بود كه تا پايان شهريور سال 1385 ثبت‌نام كرده بودند، اما از امروز در صورت وجود ظرفيت خالي در كاروان‌هاي حج كساني هم كه تا پايان آبان ماه سال 85 در بانك وديعه‌گذاري كرده‌اند، مي‌توانند براي نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج امسال اقدام كنند كه در اين خصوص مديريت حج و زيارت استان‌ها اطلاع‌رساني خواهند كرد.

بر پايه اين گزارش، سازمان حج تا پيش از اين اولويت اعزام و ثبت نام در كاروان‌ها را تا پايان شهريورماه سال 1385 اعلام كرده بود. بر اساس توافقات به عمل آمده با سازمان حج و زيارت، امسال 85 هزار و 500 زاير ايراني براي انجام مناسك از اول مرداد ماه سال جاري از 20 ايستگاه پروازي كشور راهي عربستان خواهند شد.


افزايش ۱۰درصدي شهريه‌ مهدهاي كودك‌ در سال ۹۶

ايلنا| مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور از افزايش ۱۰ درصدي شهريه‌ مهدهاي كودك‌ در سال ۹۶ خبر داد.
محمد نفريه درباره افزايش شهريه مهدهاي كودك تحت نظارت سازمان بهزيستي اظهار كرد: نرخ نهايي مهد‌كودك‌ها در سال ۹۶ هنوز مشخص نشده، اما به‌طور ميانگين نزديك به ۱۰ درصد افزايش شهريه خواهيم داشت كه اين افزايش قيمت تا پايان خردادماه اعلام خواهد شد. او با بيان اينكه شهريه‌ مهد‌كودك‌ها در استان‌ها و شهرستان‌هاي مختلف متفاوت است، گفت: در شهرهايي مانند تهران، كرج و شيراز شهريه منطقه‌بندي شده و براساس مناطق شهريه دريافت مي‌شود به‌طور مثال در تهران شهريه در ۶منطقه تقسيم‌بندي شده است.  شهريه مهدكودك‌ها براساس برآورد هزينه‌هاي تمام شده، قيمت اجاره مسكن، دستمزد پرسنل و مواد مصرفي طي تعامل با سازمان حمايت از مصرف‌كننده در كميته‌هاي استاني با در نظرگرفتن تورم نرخ نهايي تعيين مي‌شود. نفريه به تفاوت قيمت شهريه مهدكودك نوپايان، شيرخوارگان و نوباوگان اشاره كرد و گفت: به دليل اينكه هزينه نگهداري شيرخوارگان و نوباوگان بيشتر است، از همين‌رو شهريه مهدهاي شيرخوارگان و نوباوگان از نوپايان بيشتر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون