• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

نخستين گفت‌وگوي مستقيم روحاني با ملت پس از پيروزي

روحاني: وكيل مردم هستم

گروه سياسي| حسن روحاني ساعاتي پس از اعلام رسمي نتايج انتخابات رياست‌جمهوري در قاب تلويزيون ظاهر شد تا عصر ايرانيان با نخستين صحبت‌هاي پس از پيروزي رييس‌جمهور دوازدهم‌شان بگذرد. صحبت‌هايي كه ديگر لحن روزهاي انتخاباتي را نداشت. حسن روحاني نخستين اظهاراتش پس از پيروزي را به تقدير و تشكر از آنها كه در اين مسير ياري‌اش كرده بودند، گذراند و خطاب به رقبا گفت كه «امروز انتخابات پايان يافته و من رييس‌جمهور همه ملت ايران هستم و نيازمند كمك تك تك مردم ايران حتي كساني هستم كه مخالف من و سياست‌هاي من بوده‌اند». به گزارش ايرنا، حسن روحاني در اين گفت‌وگوي زنده تلويزيوني در برنامه «اينجا ايران است» خطاب به ملت ايران گفت: سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ايران كه با حضور و مشاركت گسترده معنا‌دار و موثر خود در انتخابات ارديبهشت 96 گامي بلند در راه اعتلا و منافع ملي و سرافرازي ايران عزيز برداشت. رييس‌جمهوري با بيان اين كه «بيش از 41 ميليون راي شما تاريخ كشور را از توقف و ترديد به در آورد و ايران را در تداوم راه توسعه و ترقي خويش قرار داد»، افزود: شما ديروز به همه آنها كه ما را به بازگشت به گذشته يا توقف در شرايط فعلي مي‌خواندند «نه» گفتيد و زمانه را به جلو رانديد. روحاني گفت: مشاركت تاريخي شما در پاي صندوق راي فارغ از آنكه در اين رقابتي‌ترين انتخابات تاريخ ايران به چه كسي راي داديد شگفتي‌ساز شد. رييس‌جمهوري گفت: اعتماد دوباره شما به اينجانب سبب شد كه بار سنگين را بر دوش خويش احساس كنم و من اميدوارم وكيل شايسته‌اي براي نمايندگي مطالبات شما مردم عزيز ايران باشم. روحاني ادامه داد: شما با اين راي نشان داديد ملتي يكپارچه هستيد كه با وجود قطب بندي‌هاي سياسي هيچ كس نمي‌تواند شما را به ورطه نزاع‌هاي بيهوده طبقاتي، قوميتي، فرقه‌اي، قبيله‌اي، شهري يا روستايي بكشاند. رييس‌جمهوري خاطرنشان كرد: راي منسجم شما در همه مناطق كشور نشان داد كه «يك ملتيد» و «يك دولت» داريد و «يك رييس‌جمهوري» مي‌خواهيد كه رييس همه جمهور و صد البته خادم همه مردم باشد. وي اضافه كرد: درود بر همه جوانان، دختران، پسران، مردان و زنان شهري و روستايي فارس، ترك، كرد، لر، عرب، بلوچ، گيلك، مازني، سيستاني در سرزمين پرستاره ايران.

پيروز انتخابات جمهوريت و اسلاميت است
رييس‌جمهوري با بيان اينكه «ملت بزرگ ايران، پيروز اصلي اين انتخابات شما ملت بزرگ هستيد» گفت: پيروز انتخابات جمهوريت و اسلاميت است. پيروز انتخابات آزادي و استقلال است. پيروز انتتخابات حاكميت ملي است. اين پيروزي، پيروزي صلح و آشتي بر تنش و خشونت بود. اين پيروزي، پيروزي وحدت و انسجام ملي بر انشقاق و چند دستگي بود. وي افزود: سپاس اين فرزند كوچك ملت و اين فرزند حوزه و دانشگاه ارزاني مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، مراجع عظام تقليد، فضلاي حوزه علمي، اساتيد، هنرمندان، فرهنگيان، حقوقدانان، ورزشكاران و همه اقشار ملت. روحاني گفت: جا دارد ياد كنم از مرد اعتدال و سازندگي مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه واقعا جاي ايشان در اين صبح پيروزي خالي است. همچنين از برادر گرامي‌ام سيد محمد خاتمي، از خاندان امام راحل و يادگارش سيد حسن خميني از علي‌اكبر ناطق‌نوري، از برادرم اسحاق جهانگيري از همه خانواده‌هاي عزيز شهدا به‌ويژه شهيد مطهري و بهشتي از همه فعالان سياسي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به‌ويژه رياست محترم مجلس، همه احزاب و ستادها و به‌ويژه فعالان فضاي مجازي كه توانستند اين امواج خروشان پرمعنا را به اعماق جامعه بگسترانند و عظمت حضور را بيافرينند.

همه بايد به تصميم مردم احترام بگذارند
روحاني افزود: من با كمال خضوع دست همه كساني را كه با راي مثبت خويش به اين خادم كوچك خود اجازه ادامه ماموريت دادند، مي‌بوسم. و از خداوند بزرگ مي‌خواهم كه به اين كمترين شايستگي آن را عطا كند كه با خدمات صادقانه خود اعتماد و حمايت حتي آنها كه به من راي ندادند، كسب كنم. و با تمام توان پاسدار حقوق و عزت و سربلندي همه آحاد ملت ايران باشم. روحاني خاطرنشان كرد: انتخابات صحنه تصميم‌گيري و روشي مردم‌سالارانه براي حل مسالمت‌آميز اختلاف‌نظرهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي بر پايه راي مردم است و نه آغازي براي توسعه و تداوم و عميق‌تر كردن آنها. رييس‌جمهور گفت: مردم ما در اين انتخابات با درك نظرهاي گوناگون راه آينده خود را انتخاب كردند، همه بايد به خواست و تصميم مردم احترام بگذارند. وي ادامه داد: امروز انتخابات پايان يافته و من رييس‌جمهور همه ملت ايران هستم و نيازمند كمك تك تك مردم ايران حتي كساني هستم كه مخالف من و سياست‌هاي من بوده‌اند. روحاني گفت: من دست ياري و دوستي خود را صميمانه به سوي همه مردم ايران، همه جناح‌ها، همه احزاب و اقشار مختلف مردم دراز مي‌كنم. رييس‌جمهور منتخب خاطرنشان كرد: من طبق قاعده مردمسالاري و به حكم قانون به مخالفان خود هم احترام مي‌گذارم و حق آنان را براي انتقاد از دولت پاس مي‌دارم.

دولت دست نياز به سوي شما دراز مي‌كند
روحاني افزود: مردمسالاري ديني يعني همين، اسلام رحماني يعني همين، امروز ايران سربلندتر از هر زمان ديگر آماده گسترش روابط خود با جهان برپايه احترام متقابل و منافع ملي خود است. وي با بيان اينكه پيام ملت ما به روشني و وضوح در اين انتخابات به جهانيان اعلام شد، خاطرنشان كرد: امروز دنيا به خوبي مي‌داند كه ملت ايران مسير زندگي در تعامل با جهان به دور از خشونت و افراطي‌گري را برگزيده است. وي تصريح كرد: ملت ما مي‌خواهد در صلح و دوستي با جهان زندگي كند ولي در عين حال حاضر نيست تحقير يا تهديدي را بپذيرد اين مهم‌ترين پيامي است كه ملت ما انتظار دارد توسط همه دولت‌ها، همسايگان به ويژه قدرت‌هاي بزرگ جهاني به درستي شنيده شود. رييس‌جمهوري ادامه داد: انتخابات ما به همسايگان و منطقه اعلام كرد راه تامين امنيت در اين منطقه تقويت دموكراسي و مردمسالاري و احترام به آراي مردم است و نه تكيه بر قدرت‌هاي خارجي. روحاني گفت: اينك كه رييس‌جمهور برگزيده شما با كوله‌باري از تجربه با ارزش دولت يازدهم و با چشم‌اندازي روشن و اميد بخش با روحيه‌اي تازه و شاداب و لبريز از عشق و محبت به تمامي ايرانيان از شما ماموريت يافته است تا با درس‌آموزي از تجربه گذشته و با شتابي افزون‌تر و ياراني پرتلاش‌تر كار خود را آغاز كند بيش از گذشته دست نياز به سوي شما دراز مي‌كند. وي اضافه كرد: در اين راه پرمشقت ولي پرافتخار از خداوند منان مي‌خواهم تا يكدل و يكپارچه و با عزمي راسخ و استوار دست به دست هم داده براي ساختن ايران عزيز با اراده‌اي مستحكم و اميدي پرنشاط به پيش برويم. رييس‌جمهوري اضافه كرد: خود را متعهد به برنامه اعلام شده‌ام و همه آنچه با شما مطرح كرده‌ام، مي‌دانم و با عزمي راسخ و با اطمينان به حمايت مستمر شما مردم عزيز در اين مسير گام برخواهم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون