• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

شخصيت‌ها و چهره‌ها از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفتند

در بهار روحاني جاي هاشمي خالي

گروه سياسي| پيروزي حسن روحاني در دوازدهمين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري ايران يك نفر را كم داشت. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه سال 92 با تدبير خود در حمايت از حسن روحاني قدم اول را براي شكل‌گيري دولت روحاني برداشته بود حالا ديگر نبود تا اين پيروزي را شاهد باشد. او اما چند ماه پيش از رحلتش. درست بعد از نتايج انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان حرف‌هاي مهمي در مورد آينده سياسي جامعه ايراني داشت و گفته بود: « حالاكه مملكت به اينجا رسيده و مردم به اين سطح از آگاهي رسيده‌اند، الحمدلله مي‌توانم راحت سر بر بالين مرگ بگذارم». اين سخنان آيت‌الله ديروز و پس از اعلام نتايج انتخابات رياست‌جمهوري بهتر درك مي‌شد و همين هم شد كه چهره‌ها و شخصيت‌هاي سياسي از جاي خالي او گفتند.
پس از حماسه 29 ارديبهشت جاي خالي آقاي هاشمي احساس مي‌شود
نخستين فردي كه از جاي خالي آيت‌الله هاشمي بعد از پيروزي حسن روحاني در انتخابات ياد كرد سيد حسن خميني بود. او در تمام روزهاي پس از رحلت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بارها و بارها به غم خلأ حضور او اشاره كرده است. همين هم شد كه ديروز ترجيح داد شاكله اصلي پيام تبريك خودش را به آيت‌الله اختصاص بدهد. سيد حسن خميني در پيام تبريكي يادآورشد: پس از حماسه 29 ارديبهشت، جاي خالي آقاي هاشمي احساس مي‌شود. به گزارش ايسنا، در پيام يادگار امام راحل آمده است: حضور حماسي و افتخار‌آفرين مردم، از انتخابات ديروز يك نقطه درخشان در تاريخ ايران ساخت. «ديروزِ شما»، فرداي همه ايرانيان را رقم خواهد زد. جاي خالي آقاي هاشمي امروز بيشتر احساس مي‌شود، فمِنْهُم مّن قضي نحْبهُ و مِنْهُم مّن ينتظِرُ... [از مومنان مرداني هستند كه به پيماني كه با خدا بسته بودند وفا كردند] بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند [و هيچ پيمان خود دگرگون نكرده ‏اند.]
برنده انتخابات چه كسي بود؟
علي مطهري كه در تمام سال‌هاي اخير يك اصولگراي معتدل و شجاع شناخته شده است هم روز گذشته پس از اعلام نتايج انتخابات ترجيح داد تا از آيت‌الله هاشمي و همان تحليلش از جامعه ايراني اشاره كند. همين هم شد كه در توييتي كوتاه در مورد پيروزي حسن روحاني نوشت: «برنده انتخابات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني است كه گفت ديگر به خاطر آگاهي مردم، نگران آينده انقلاب اسلامي نيستم.»
بيانيه خانواده هاشمي پس از پيروزي روحاني
همچنين روز گذشته خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در پيامي پيروزي حجت‌الاسلام روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري را به او تبريك گفتند. به گزارش ايلنا، در بيانيه خانواده آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني خطاب به مردم ايران پس از اعلام انتخابات رياست‌جمهوري آمده است: «شمايي كه پرچم افتخار اين سرزمين پرگهر را بار ديگر در سپهر تاريخ ايران برافراشتيد و مرزهاي شرافت، آزادگي و استقامت را پاس داشتيد. زبان قاصر است در وصف اين شكوه تاريخ‌ساز شما مردم شريف؛ ملتي بي‌نظير كه دست در دست يكديگر مام وطن را غرق در شادي و افتخار كرديد. امروز روز پيروزي تمام مردم ايران است، روز پيوستگي صد درصد اين ملت پرافتخار و بي‌نظير. امروز در ايران همه برنده شدند، چرا كه تك تك راي‌هاي ارزشمند ايرانيان صرف نظر از اينكه در حساب كدام كانديدا محاسبه شد، قطره‌اي بود كه شجره تنومند و تناور ايران را سيراب ساخت واز گزند آفات ايمن نمود.»
شادي‌مان همراه با حسرت است
در ادامه اين بيانيه آمده است: «شادي ما در اين پيروزي بزرگ توام با حسرتي بزرگ‌تر است، حسرت فقدان بزرگمردي كه در آيينه زمان، امروز ما را مي‌ديد و به همين دليل با اطمينان از پيروزي مردم سخن مي‌گفت. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، بيش و پيش از هر شخصيتي در اين ملك به شما مردم اطمينان و ايمان داشت و مكررا تاكيد مي‌كرد راه مردم و راه انقلاب باز خواهد ماند و با حضور مردم نصر و ياري الهي شامل حال اين كشور است، «اذا جاء نصرالله والفتح، و رايت الناس يدخلون في الدين‌الله افواجا.» اكنون كه روح آن بزرگمرد در جوار خميني كبير و يارانش، بهشتي، مطهري، باهنر و هزاران شهيد و يار سفركرده انقلاب، در شعف و افتخار اين حماسه شماست، جا دارد در اين راه دشوار ثابت‌قدم‌تر با يكديگر همراه شويم، دستان يكديگر را بفشاريم و برمسير بلندي اين سرزمين گام ‌برداريم، اگرچه خرسنديم كه وصيت آيت‌الله در تداوم دولت دكتر روحاني از سوي اكثريت ملت ايران به زيبايي جامه عمل پوشيده است، اما ميليون‌ها ايراني ديگري نيز كه به ساير كانديداها راي داده‌اند را بازنده ندانيم، آنان نيز در خلق اين حماسه به اندازه ديگران سهيم بوده‌اند و اين سخن حكيمانه را از ياد نبريم كه «پيروزي ما زماني است كه در آن بازنده‌اي وجود نداشته باشد و همه برنده باشند.» با تبريك صميمانه به يارديرين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني دكتر حسن روحاني، اميدواريم دولت تدبير واميد نيز آنچه در توان دارد را ذيل هدايت حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب، در خدمت شما ملت بي‌نظير و شريف وقف نمايد تا قدرشناس گوشه‌اي از اين حماسه ماندگار باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون