• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3812 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۱ ارديبهشت

رهبرمعظم انقلاب:

پيروز انتخابات شما مردم ايرانيد

در پي حضور پر‌شكوه و حماسي مردم در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي پيام تشكر و قدرداني صادر و بر نكات مهمي تاكيد كردند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
ملت عزيز ايران
جشن حماسي انتخابات ديروز، بار ديگر گوهر درخشانِ عزم و اراده ملي را در برابر چشم جهانيان به جلوه آورد. مشاركت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراكز رأي‌گيري، و تشكيل صف‌هاي طولاني براي رسيدن به صندوق‌هاي رأي در همه جاي كشور، و از همه قشرهاي اجتماعي، نشانه‌اي آشكار از استحكام پايه‌هاي مردم‌سالاري اسلامي و دلبستگي همگاني به اين موهبت بزرگ پروردگار بود و ايران و ايراني را در آزمونِ ميدان‌عمل، سرافراز و روسفيد كرد. ديروز با اين حضور متراكم و افكندن بيش از چهل ميليون برگه راي در صندوق‌ها، نصاب تازه‌اي در انتخابات رياست‌جمهوري پديد آمد و پيشرفت روزافزون ملت ايران را در عرصه حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد. ايران اسلامي بار ديگر بدخواهان و كين‌ورزان و حسودان را عقب نشانيد و دل دوستان و تحسين‌كنندگان خود را لبريز از شادي و افتخار كرد. پيروز انتخابات ديروز، شما مردم ايرانيد و نظام جمهوري اسلامي است كه با وجود توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد اين ملت بزرگ را بطور فزاينده جلب كند و در هر دوره درخشش تازه‌اي نشان دهد. آزمون برجسته ديروز تنها مشاركت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شركت‌كنندگان كه امنيت انتخابات را تضمين كرد، نيز بخش مهمي از اين آزمون خيره‌كننده بود. همه قشرها، همه سليقه‌ها، همه گرايش‌هاي سياسي در كنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش يكديگر به نظام جمهوري اسلامي رأي دادند.
اينجانب با خشوع در برابر خداي بزرگ، جبهه سپاس بر خاك ميسايم، و لطف و رحمت و پاداش شايسته براي ملت ايران مسئلت مي‌نمايم و به پيشگاه حضرت بقيـ[‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص مي‌كنم و نكاتي چند را متذكر مي‌شوم:
۱ـ به مردم عزيز، عرض مي‌كنم خداي را بر موفقيت در برگزاري انتخابات شكر‌گزاريد و پس از التهابِ روزها و هفته‌هاي پيش از انتخابات، اكنون به اتحاد و اتفاق عمومي بينديشيد كه بي‌شك يك عامل مهم استحكام و اقتدار ملي است. همه در زير سايه نظام جمهوري اسلامي و فرزندان اين ميهنِ سرافرازيد، بكوشيد تا سهم خود از وظيفه پيشبرد كشور به سمت هدف‌هاي بزرگ را بشناسيد و دنبال كنيد. برآمدن همه آرزوهاي ملي در گرو چنين انديشيدن و چنين عمل كردن است.
۲ـ به رييس‌جمهور محترم و همه كساني كه در دولت آينده شركت خواهند داشت سفارش و تاكيد مي‌كنم كه كار و تلاش پرانگيزه و انديشيده و جوانانه را براي برطرف كردن مشكلات كشور در پيش گيرند و لحظه‌اي از اين خط مستقيم غفلت نكنند. رعايت قشرهاي ضعيف، توجه به روستاها و مناطق فقير، در نظر گرفتن اولويت‌ها، برخورد با فساد و با آسيب‌هاي اجتماعي، بايد در صدر برنامه‌ها قرار گيرد.
۳ـ عزت ملّي و رعايت حكمت در ارتباطات جهاني و اهتمام به اقتدار بين‌المللي نيز از جمله اولويت‌هاي مديريت انقلابي و اسلامي است.
۴ـ لازم مي‌دانم از يكايك آحاد شركت‌كننده در انتخابات و نيز كساني كه در ترغيب آنان به اين وظيفه نقش آفريدند تشكر كنم، به ويژه مراجع معظم و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهي و سياسي و فرهنگي و هنري.
۵-  لازم مي‌دانم از حضرات نامزدهاي رياست‌جمهوري نيز كه در اين روشنگري و شورآفريني براي انتخابات تاثير جدّي بر جاي نهادند تشكر كنم.
۶ـ لازم مي‌دانم از همه دست‌اندركاران اجراء و نظارت انتخابات رياست‌جمهوري و نيز انتخابات شوراهاي شهر و روستا كه متحمل زحمات طاقت‌فرسا شدند تشكر كنم.
۷ـ لازم مي‌دانم از حافظان امنيت انتخابات و نيز از رسانه ملّي كه انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزي و هنرمندانه آنان است سپاسگزاري كنم.
۸ ـ در پايان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظيفه الهي و اجتماعي و پايبندي به مسير انقلاب كه ميراث ارزشمند امام خميني بزرگ و شهداي گرانمايه است دعوت مي‌كنم و شادي روح و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسالت مي‌نمايم.
والسلام عليكم و رحمـ[‌الله
سيدعلي خامنه‌اي
سي‌ام / ارديبهشت‌ماه / ۱۳۹۶

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون