معلمان غايب اصلي طرحهاي آموزش و پرورش
در حالي دعواي مجلس و دولت در مورد طرح بسته حمايتي وزارت آموزش و پرورش بالا گرفته است كه در واقع نظرات معلمان به عنوان صاحبنظرترين افراد در اين حوزه نديده گرفته ميشود و نه مواردي كه از طريق رسانهها انعكاس مييابد مورد توجه قرار ميگيرد.بسياري از افرادي كه اين روزها در قالب نماينده مجلس يا مديرمسوول در وزارت آموزش و پرورش به بحث و بررسي و مخالفت يا موافقت با اين طرح ميپردازند از نزديك با آموزش در مدارس ارتباط ندارند هرچند ممكن است در سوابق آنها فعاليت آموزشي نيز وجود داشته باشد. اين معلمان و مديران هستند كه هر روز با تمام وجود ابعاد طرحهاي آموزشي را در مدارس لمس ميكنند و به نكات منفي و مثبت آن اشراف دارند. متاسفانه فقط دستورالعملها به صورت يكطرفه از حوزه ستادي ابلاغ ميشود و فرآيندي كه تعامل را دوطرفه سازد وجود ندارد. معدود طرحهاي تحقيقي و پژوهشي هم خيلي كليشهاي شده و بيشتر براي دريافت امتياز و ارتقاي گروه و رتبه صورت ميگيرد. ساختار موجود، معلمان و مديران را غيرپويا ساخته و در اين شرايط سكون و بيانگيزگي طرح بسته حمايتي نميتواند بدون ايجاد تحرك و گرفتن نظرات معلمان و مديران موفق شود.