• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3827 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

نقويان:

مناظرات انتخاباتي نشانگر اتفاقات غيراخلاقي در جامعه بود

گروه سياسي| ناصر نقويان در نشست «انتخابات و اخلاق سياسي» تاكيد كرد: «اگر ما سياست را براي سياست و قدرت را براي قدرت بخواهيم و اسلام را در نظر نگيريم، همه‌چيز جايز مي‌شود. در اين صورت هر كاري مي‌كنيم تا رقيب را از ميدان بيرون كنيم و تصور مي‌كنيم عين اخلاق است. »
به گزارش جماران، جمله‌هاي كليدي اظهارات اين مدرس حوزه و دانشگاه در نشست عمومي انجمن انديشه و قلم به شرح زير است:

  در حل مسائل كشور بايد به مسير امام خميني بازگرديم، بايد توجه كرد كه امام كاري نكرد كه بين ملت اختلاف به وجود بيايد. مي‌توانستند بگويند آقايان باعث مشكلات شدند اما همه را خودشان به عهده گرفتند. گفتند من اگر آبرويي داشتم با خدا معامله كردم. من فكر مي‌كنم بايد دوباره به نفس‌هاي آن مرد بزرگ برگرديم.
 من گاهي فكر مي‌كردم، ‌اي كاش امام اجازه نمي‌داد خيلي‌ها خودسرانه عمل كنند. البته بعد از تحقيق و بررسي متوجه شدم امام خيلي از موارد را در جريان نبود. افراد تلفن‌هاي خود را مي‌كشيدند و بعد از اينكه كارشان را مي‌كردند مي‌گفتند خبر منع امام براي انجام اين كار به ما نرسيد. همين مسائل باعث شده است امروز ما نتوانيم ادعا كنيم پيرو آن پيغمبري هستيم كه در 23 سال بعثتش، 21 سال با ابوسفيان جنگيد. اما زمان فتح مكه عفو عمومي داد و حتي ابوسفيان را بخشيد و مسلمان شدن او را با اينكه مي‌دانست دروغ است، پذيرفت.
 در ديداري كه در زمان انتخابات اخير با رييس دولت اصلاحات داشتم ايشان گفت زمان رياست‌جمهوري ما، بعضي تلاش مي‌كردند دو مورد را از نقاط ضعف بنده معرفي كنند؛ يكي اينكه در مقابل امريكا با قدرت ظاهر نمي‌شوم و استكبارستيزي ما ضعيف است و مورد ديگر اينكه بر جامعه سخت‌گيري نمي‌كنيم و همين موضوع باعث افزايش فساد شده است. اما هيچگاه تهمت دزدي و غيره را به بنده نمي‌زدند. اما مناظره‌هاي كانديداهاي رياست‌جمهوري را كه ديدم به‌شدت از توهين آقايان به يكديگر شرمنده شدم. جوري صحبت مي‌شد كه مردم اين تصور را مي‌كردند كه مسوولان نظام خوردند و بردند. اين شايسته ما نبود و همچنين نشانگر اتفاقات غيراخلاقي ديگر است كه بايد مراقب باشيم.
  اگر قرار است حكومتي به نام دين داشته باشيم شاخص‌هاي ارزش‌گذاري اين حكومت شاخص‌هاي تربيتي است. مهم نيست الان جوانان به جاي چه كاري به اعتكاف مي‌روند، مهم اين است كه آمارهاي مراجعه به قوه قضاييه و رشوه و اختلاس چقدر است. بداخلاقي‌ها چه مقدار افزايش يافته است. اما در جامعه اخلاقي كسي كه حق اوست كه رييس‌جمهور شود، براي رسيدن به اين مقام حاضر نيست بداخلاقي و بي‌تقوايي بكند و دروغ بگويد.
 ما انقلاب كرده‌ايم اما وظيفه ما بعد از اين جاري كردن اسلام در درون جامعه است. ما بايد الان نظام اسلامي را دنبال كنيم و حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و بازار و... را به سمت اسلامي شدن پيش ببريم. اما اگر انقلابي بودن را از اسلام مهم‌تر بدانيم، به انحراف كشيده مي‌شويم و حتي تفسير سيره امام صادق(ع) هم براي ما مشكل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون