• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3827 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

مصادره اموال پيرزن تنها؛ شگرد كلاهبردار ۱۵۰ ميلياردي

فرمانده انتظامي استان البرز گفت: ماموران اداره جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي سرايدار يك پيرزن تنها را كه با ادعاي كمك به عدم مصادره املاكش ازوي ۱۵۰ ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود دستگير كردند. سردار «بخشعلي كامراني صالح» با اعلام اين خبر گفت: در پي دريافت يك فقره پرونده كلاهبرداري مبني بر انتقال سند مالكيت به صورت غيرقانوني، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.
وي گفت: در بررسي جزييات پرونده مشخص شد كه متهم از طريق يك موسسه كاريابي به عنوان سرايدار در منزل زن سالخورده‌اي كه به تنهايي در منطقه مهرشهر كرج زندگي مي‌كرد مشغول به كار مي‌شود. سردار كامراني صالح گفت: نامبرده پس از مدتي كه در اين خانه به سرايداري مشغول بود متوجه مي‌شود كه تمامي فرزندان پيرزن در خارج از كشور زندگي مي‌كنند و صاحب املاك و دارايي‌هاي بسياري با ارزش ميلياردي است كه سال‌ها قبل به وي به ارث رسيده است. اين مقام انتظامي گفت: وي با سوءاستفاده از تنهايي پيرزن شروع به ترساندن و تهديد شاكي كرده و با اين ادعا كه املاك وي قرار است از سوي مراجع قضايي و شهرداري مصادره شود، مبلغ ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به صورت چك و مقادير زيادي پول نيز با ادعاي دادن رشوه براي جلوگيري از مصادره اموال شاكي از وي دريافت مي‌كند. سردار كامراني صالح افزود: متهم در ادامه فعاليت‌هاي فريبكارانه خود شاكي را به دفتر ثبت اسناد و املاك برده و جهت جلوگيري از مصادره املاكش دو قطعه زمين به متراژ حدودا ۶ هزار متر مربع را به‌نام خود وكالت زده و اقدام به دريافت سند تك برگي به‌نام خود مي‌كند.  
وي اظهار كرد: زماني كه شاكي متوجه مي‌شود ملك وي اصلا قرار نبوده مصادره شود و فريب متهم را خورده است اقدام به شكايت عليه متهم مي‌كند كه پس از دعوت به پليس آگاهي منكر هرگونه كلاهبرداري شده و بلافاصله جهت تحت فشار قرار دادن شاكي چك‌هاي دريافتي از شاكي را برگشت مي‌زند.
فرمانده انتظامي استان البرز گفت: با توجه به شكايت مجدد مالباخته پيگيري پرونده وارد مرحله جديدي شد و با هماهنگي مقام قضايي متهم دستگير و در بازجويي‌هاي تكميلي به جرم خود مبني بر ۱۵۰ ميليارد ريال كلاهبرداري اعتراف كرد و با قرار وثيقه قانوني ۴۰ ميليارد ريالي روانه زندان شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون