• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه:

توليد انبوه موشك‌هاي زمين‌ به هواي سپاه آغاز شده است

گروه سياسي| فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: امروز ايران هفتمين قدرت نظامي دنيا است و رهبر انقلاب پايه‌گذار صنعت موشكي هستند. به گزارش خبرآنلاين، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي‌زاده، به شرح زير است:
 نظام سلطه با اصل انقلاب ما مخالف است. يعني اساس را قبول ندارد. آنها مي‌خواهند ايران كشوري بشود مثل عربستان، امارات، قطر و مصر. پس اينكه مثلا بگوييم كه هسته‌اي آنها را نگران كرده است، اين طور نيست و بهانه است. خب هسته‌اي مگر حل نشد؟ ظاهرا حل شده است ديگر، خودشان هم كه مي‌گويند ايران به همه‌ تعهداتش عمل كرده است. خب پس چرا باز هم تحريم‌ها را ادامه مي‌دهند؟ الان هم بحث موشك‌ها را بهانه كرده‌اند. تا چند سال پيش كه اصلا بحث موشك‌ها مطرح نبود، برگرديد ببينيد اصلا درباره‌ موشك‌ها حرفي مي‌زدند يا به رزمايش‌هاي نظامي ما ‌گيري مي‌دادند و نگران بودند؟ ابدا چيزي نمي‌گفتند.
 امروز توان ما با آن روزهاي اول انقلاب، اصلا قابل مقايسه نيست. قدرت ما اصلا قابل مقايسه نيست. تجربه و آموزش‌هاي ما اصلا قابل مقايسه نيست. حالا اينكه عرض مي‌كنم نه اينكه مثلا ما به يك جايي رسيديم و خيال‌مان راحت باشد و بالش نرم بگذاريم زير سرمان بگيريم بخوابيم، نه، طبعا دشمن هم دارد هر روز كار مي‌كند، ولي مي‌خواهم بگويم الان شرايط‌مان اطمينان بخش است و دشمن به راحتي نمي‌تواند راجع به ما تصميم بگيرد.
 كشور ضعيف محكوم به نابودي است. كشوري كه قدرت دفاعي نداشته باشد، مثل بدني مي‌ماند كه گلبول‌هاي سفيدش ضعيف باشد، در اين‌صورت انسان با نخستين سرماخوردگي از پا مي‌افتد.
 آن كسي كه بايد نسخه صادر كند و راه را مشخص كند، كار را انجام داده‌ است. اينكه در بخش نظامي اجرا شده و در بخش‌هاي ديگر نشده است، اين به‌خاطر مشكلاتي است كه ما در بخش دولتي داريم. ما در مجموعه نظامي، نمي‌خواهم بگويم خيلي دقيق همه فرامين را درست عمل كرديم. ولي ‌بگويم تلاش كرده‌ايم كه درست عمل كنيم.
 پايه‌گذار صنعت موشكي كشور مقام معظم رهبري است. يعني در نخستين جلسه‌اي كه در باغ شيان آن زمان در دوره وزارت سپاه شكل گرفت كه ما دو فروند موشك را از مجموعه‌ موجودي هشت فروندي جدا كرده بوديم و داده بوديم به عزيزان متخصص وزارت سپاه كه اينها مهندسي معكوس كنند، در همان ماه‌هاي نخست خود حضرت آقا كه آن روز رييس‌جمهور بودند بازديد كردند و در جلسه شركت كردند، تدابيرشان را همانجا مطرح كردند. رزمايشي در همان دوره جنگ گذاشته بوديم براي موشكي، خود ايشان حضور يافتند و بازديد كردند و دايما اين موضوع را دنبال كردند. يعني همان موقع تصميم سختي بود كه شما هشت تا موشك داريد، دو تا را ‌برداريد ببريد مهندسي معكوس.
 تا پيش از اين، ما روي بومي‌سازي كار كرده بوديم، اما محصولات دقت لازم را نداشت. در نخستين جلسه‌اي كه ما 16 آذر سال 88 خدمت حضرت آقا رسيديم، من يادم است كه عرض كردم برنامه‌هاي ما اين است و اين كارها را مي‌خواهيم بكنيم. در برنامه‌ها، من صحبت از دقت عملكرد توليدات نكرده بودم. آقا فرمودند كه اولويت من دقت است. اينهايي كه مي‌گوييد خوب است، ‌ولي برويد و روي دقت متمركز بشويد. ما هم گفتيم چشم. رفتيم كار كرديم و نخستين كارها كه شد، دقت به 30 متر رسيد. خيلي خوشحال بوديم كه كار بزرگي شده و حرف آقا را پياده كرده‌ايم. موقعي كه به آقا گزارش دادم، ايشان فرمودند كارتان خيلي عالي بود، ولي شما كه توانستيد اين كار را بكنيد، پس حتما مي‌توانيد به كمتر از 10 تا 15 متر خطا هم برسانيد. كار خيلي سختي بود اما گفتيم چون دستور آقا است بايد اجرا كنيم. استدلال من يك جمله بود: فرمان است، پس بايد برويم و آن را اجرا كنيم. خب خدا هم كمك كرد و انجام شد.
 در حوزه‌ تامين تجهيزات پدافندي كه بسيار بسيار پيچيده‌تر از موشك‌هاي زمين به زمين و پهپاد و اينهاست، ديگر خودكفا هستيم و نياز به خارج و واردات نداريم. ديگر افتاديم روي دور، حالا انواع مختلف براي بردهاي مختلف، براي شرايط مختلف و با كميت بالا شروع به توليد شده است.
 تا قبل از سال 1390 ما در حوزه‌ رادارها خودكفا شده بوديم. يعني كار تحقيقات تمام شده بود، انواع و اقسام رادارها در كشور بود. در نمايشگاه ارديبهشت سال 93 كه حضرت آقا تشريف آوردند - نمايشگاهي بود در مجموعه هوافضاي سپاه- نمونه‌هايي آن روز ارايه شد كه تحقيقاتش تمام شده بود. آقا در آن نمايشگاه فرمودند كارتان خيلي عالي بود، جلسه‌اي كه بلافاصله بعدش ما خدمت آقا رسيديم هم فرمودند خيلي خوب بوده، حالا برويد دنبال كميت و خطوط توليد خود را رديف كنيد، تعداد مي‌خواهيم. ما هم تلاش كرديم‌ در اين دو سال اخير هم توليد انبوه شروع شده است.
 در اجراي برنامه‌هاي موشكي قبلا در مسير غيرهموار حركت مي‌كرديم. رفته‌رفته اين راه هموار شده است، الان ديگر اتوبان است و وسيله‌ خوبي هم داريم و به سرعت داريم مي‌رويم. ما بايد به نقطه‌اي برسيم كه اين كشور بيمه بشود. اگر روزي به ما تهاجم مي‌كردند رسيده بوديم به نقطه‌اي كه تهاجم هزينه براي دشمن داشته باشد. در حال حاضر در شرايطي هستيم كه ديگر به تهاجم فكر نمي‌كنند ولي آن را به زبان مي‌آورند، مي‌خواهيم اين را برسانيم به نقطه‌اي كه ديگر حتي جرات نكنند به زبان هم بياورند. ما بايد به جايي برسيم كه جرات نكنند حتي به ما بگويند كه همه‌ گزينه‌ها روي ميز است. آن روز، روزي است كه ديگر كشور به لحاظ امنيت صددرصدي مي‌شود.
 ما تهاجم‌كننده به هيچ كشوري نيستيم، ولي اگر كشوري، دشمني و قصد تعرض داشته باشد به اين ملت، حتما با پاسخ محكم و كوبنده‌ ما مواجه خواهد شد. اين يك بلوف سياسي نيست، اين روزها هم مردم ما ديدند و هم همه جهان كه ما توانايي انجام اين كار را به نحو احسن داريم به اذن‌الله.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون