• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

صحت انتخابات شوراها در استان تهران تاييد شد

گروه سياسي| بيش از يك ماه از انتخابات مي‌گذرد و بالاخره رييس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران خبر از تاييد انتخابات در استان تهران داد. اگرچه پيش از اين انتخابات استان تهران تاييد شده بود اما در بسياري از شهرستان‌هاي استان تهران انتخابات شوراها با شكايت‌هايي رو به رو شده بود. رحيمي چندي پيش در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته بود در برخي از حوزه‌ها درخواست ابطال انتخابات داده شده اما سياست آنها ابطال انتخابات نيست و به همين دليل كميته‌هايي را تشكيل دادند تا موضوع را به طور جدي پيگيري كنند.
اكنون رحيمي مي‌گويد انتخابات در استان تهران به تاييد رسيده است و جزيياتي از وضعيت انتخابات در ساير شهرستان‌هاي استان تهران را نيز بيان كرده است. به گزارش ايسنا، عليرضا رحيمي اظهار كرد: هيات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران در مهلت مقرر يعني تا پايان 31 خرداد صحت انتخابات را در تمامي حوزه‌هاي انتخابيه استان تهران تاييد كرد. او با بيان اينكه پيش از اين صحت انتخابات در 9 شهرستان استان تهران به تاييد رسيده بود، گفت: هيات عالي نظارت بعد از رسيدگي به شكايات، اعتراضات و گزارش‌هاي واصله در مهلت مقرر صحت انتخابات حوزه‌هاي انتخابيه اسلامشهر، ملارد، پرديس و بخش‌هاي احمدآباد مستوفي از توابع اسلامشهر، نسيم شهر از توابع بهارستان، مهرآباد و چناران از حوزه دماوند و شهر لواسان را تاييد كرد. اين تاييد صحت انتخابات بعد از بررسي‌هاي بسيار و بازشماري موارد متعددي از صندوق‌ها انجام شده است. رييس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بيان اينكه قبل از تاييد صحت انتخابات 8 حوزه مورد بازشماري صندوق‌ها قرار گرفت، توضيح داد: حوزه‌هاي پرديس، بومهن، نصيرشهر، شريف‌آباد، فردوسيه‌، پرند، آفتاب و صباشهر 8 حوزه‌اي هستند كه صندوق‌هاي راي در اين حوزه‌ها قبل از تاييد انتخابات مورد بازشماري قرار گرفته‌اند. رحيمي گفت كه بازشماري صندوق‌هاي راي در بومهن، فردوسيه از توابع شهريار و آفتاب از توابع شهرستان تهران منجر به تغيير نتايج شد. برخي موارد نيز بازشماري آراي باعث جابه‌جايي نفر اصلي و علي‌البدل شد، البته در برخي ديگر از موارد بازشماري صد در صدي آراي صندوق‌ها هيچ تغييري در نتايج به وجود نياورد.
او يادآور شد: در حوزه بومهن 7 صندوق توسط هيات‌هاي نظارت شهرستان و استان مورد بازشماري قرار گرفت كه تغييرات حاصله ناشي از بازشماري منجر به صحت انتخابات در بومهن شد، همين اتفاق در مورد دو حوزه صالحيه و رودهن نيز رخ داد. رحيمي با بيان اينكه تعيين تكليف در مورد دو حوزه پرند و كهريزك به هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراها واگذار شد، توضيح داد: با توجه به اينكه هيات نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران تا پايان 31 خرداد براي بررسي‌ها مهلت داشت، تعيين تكليف نهايي دو حوزه پرند و كهريزك به دليل همين محدوديت زماني به هيات مركزي نظارت واگذار شد. او ادامه داد: هيات‌هاي اجرايي و نظارت دو حوزه كهريزك و پرند پيشنهاد ابطال انتخابات را داده بودند. در حوزه پرنده يك صندوق مورد مناقشه اساسي بود، بازشماري شد و در نهايت هيات‌هاي اجرايي و نظارت پرند اتفاقاتي را تاييد كردند ولي اين موضوع به تاييد نهايي هيات نظارت استان نرسيد و در نهايت قرار شد هيات مركزي در مورد اين دو حوزه تعيين تكليف كند. رييس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بيان اينكه تعيين تكليف چهار مورد ديگر به هيات مركزي واگذار شد، توضيح داد: هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران، صحت انتخابات شوراها در شهرستان پاكدشت را با پيشنهاد ابطال دو صندوق پارچين تاييد كرد. در شهرستان شهريار نيز صحت انتخابات با پيشنهاد ابطال دو صندوق مورد تاييد قرار گرفت. رحيمي افزود: در بخش شريف آباد شهرستان پاكدشت نيز پيشنهاد شد كه آراي سعيد پازوكي به عنوان عضو منتخب علي البدل باطل شود و با اين ابطال انتخابات در شريف آباد تاييد شد. در شهر چهاردانگه مربوط به شهرستان اسلامشهر كه بحث‌هاي زيادي پيرامون آن مطرح بود، پيشنهاد شد آراي اكرم عبيري و جعفر مرادي باطل شود و انتخابات در اين شهر نيز مورد تاييد قرار گرفت. قرار شد نيز هيات مركزي نظارت ظرف 10 روز آينده نظرش را درباره اين چهار مورد اعلام كند. او تاكيد كرد كه نظر هيات مركزي نظارت ناظر بر 6 مورد ارجاع شده است بدان معنا كه هيات نظارت استان صحت انتخابات را تاييد كرده اما در موارد ابطال صندوق و آراي هيات مركزي بايد نظر نهايي را اعلام كند. در دو حوزه پرند و كهريزك نيز تاييد يا عدم تاييد انتخابات منوط به تصميم هيات مركزي است. رييس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران همچنين با بيان اينكه انتخابات در 18 حوزه به صورت الكترونيك برگزار شد، گفت: با وجودي كه در برخي از حوزه‌ها تاخير در برگزاري انتخابات الكترونيك وجود داشت اما در نهايت مشكلي به وجود نيامده و صحت انتخابات نيز در اين حوزه‌ها مورد تاييد قرار گرفت. رحيمي با بيان اينكه استان تهران داراي 16 شهرستان و 33 بخش است، گفت: پيش از اين انتخابات شوراها در 9 شهرستان استان تهران شامل تهران، پيشوا، رباط كريم، ‌دماوند، فيروزكوه، قدس، قرچك، ورامين و شميرانات (لواسان و شمشك) تاييد شده بود كه در پايان مهلت قانوني صحت انتخابات در سه شهرستان اسلامشهر، ملارد و پرديس نيز به تاييد رسيد. انتخابات در توابع سه شهرستان ديگر يعني بهارستان، ري و شميرانات برگزار شده و خود اين شهرستان‌ها به صورت مستقل انتخابات شوراها نداشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون