• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

تجديد ميثاق رييس و مسوولان عالي قضايي با آرمان‌هاي امام (ره)

آملي لاريجاني: با تبليغ عليه نظام به بهانه حقوق بشر مقابله كرديم

آيت‌الله آملي لاريجاني و مسوولان عالي قضايي بعدازظهر ديروز و در سومين روز از هفته قوه قضاييه با حضور در حرم امام خميني(س) با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند. به گزارش جماران، سيد حسن خميني، يادگار گرامي حضرت امام و نيز محمد علي انصاري، رييس قوه قضاييه را در اين مراسم همراهي كردند. آيت‌الله آملي لاريجاني و مسوولان عالي قضايي پس از تجديد ميثاق با آرمان‌هاي معمار كبير انقلاب بر سر مزار شهداي هفتم تير حاضر شدند و به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي اداي احترام و براي ارواح طيبه شهيدان علو درجات مسالت كردند. در اين مراسم، محسني اژه‌اي معاون اول قوه قضاييه، منتظري دادستان كل كشور، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردي قوه قضاييه، كهزادي معاون مالي اداري قوه قضاييه، ناصر سراج رييس سازمان بازرسي كل كشور، اصغر جهانگير رييس سازمان زندان‌ها، ذبيح‌الله خداييان معاون حقوقي قوه قضاييه، الفت معاون پيشگيري از جرم قوه قضاييه، شهرياري رييس مركز آمار و فناوري قوه قضاييه، غلامحسين اسماعيلي رييس كل دادگستري استان تهران، جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران بهرامي رييس ديوان عدالت اداري، تويسركاني رييس سازمان ثبت و اسناد كشور و شجاعي رييس سازمان پزشكي قانوني كشور حضور داشتند.

با نگاه توحيدي همه امور درست مي‌شود
رييس قوه قضاييه تاكيد كرد كه امروز قوه قضاييه مفتخر است كه در مقابل هجمه‌ها به نظام و قوه با بهانه حقوق بشر مقابله كرده است. به گزارش ايسنا، آيت‌الله آملي لاريجاني در مراسم تجديد ميثاق مسوولان عالي قضايي با آرمان‌هاي امام راحل با اشاره به مقام والاي شهيد بهشتي گفت: بنيان نظام قضايي جديد با معماري شهيد والا مقام شهيد بهشتي و دستورات اكيد امام راحل براي دستگاه قضايي تشكيل شد. وي با اشاره به وظايف و اختيارات قوه قضاييه اظهار كرد: اختيارات دستگاه قضايي در قانون اساسي و شرع تبيين شده است كه اهداف بزرگي دارد و طبيعتا ممكن است تا اين اهداف فاصله داشته باشيم، اما در طول اين چند سال و با ارشادات امام راحل و تاكيدات رهبري و تلاش قضات راه بلندي طي شده است، به طوري كه تلاش زيادي براي انطباق قوانين با دستورات شرع و تجربيات دنيا مطرح شده است.
آملي لاريجاني با بيان اينكه قوه قضاييه ايران يك دستگاه پيشرفته است، گفت: تلاش‌هاي زيادي براي اهداف نظام قضايي شده است و از اين جهت قابل تشكر است، اما چون احقاق حقوق مردم در سطح وسيعي مطرح است بايد تلاش بيشتري براي رسيدن به اين مهم انجام شود. امروز به دليل شرايط خاص منطقه نياز به تعاليم دستورات امام و رهبري در مورد مبارزه با سلطه جهاني را بيشتر احساس مي‌كنيم.
رييس قوه قضاييه تصريح كرد: خودباوري و برگشتن به خود در اين عرصه مهم است كه ريشه آن در نگاه توحيدي است و يكي از دستورات امام راحل داشتن نگاه توحيدي بود و اگر اين نگاه درست باشد همه امور درست مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون