• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

بي‌ثباتي سياسي عامل افزايش قيمت طلا

قيمت طلا به علت عدم وجود ثبات اقتصادي و سياسي در سراسر جهان به بالاترين رقم در يك هفته گذشته رسيد و هر اونس 71/1256 دلار فروخته شد. رويترز در گزارشي نوشت، قيمت طلا با كاهش ارزش دلار و به علت وجود بي‌ثباتي اقتصادي و سياسي در سراسر جهان به بالاترين رقم در يك هفته گذشته رسيد اما چشم‌انداز افزايش نرخ بهره بعدي در امريكا مانع از افزايش بيشتر قيمت‌ها شد.
هر اونس طلا با 20/6 دلار افزايش 71/1256 دلار فروخته شد. قيمت اين فلز گرانبها تا 81/1258 دلار هم بالا رفته بود. ادعاي ارتباط با روسيه بر رياست‌جمهوري دونالد ترامپ سايه افكنده است؛ اين مورد و آزمايش موشكي كره‌شمالي و مذاكرات برگزيت تمامي اينها موجب نگراني در مورد وجود ثبات جهان شده است. تحليلگران جوليوس بائر در يادداشتي نوشتند: «سرو صداي سياسي برخاسته از واشنگتن در ارتباط با روسيه بعيد است كه يك حمايت پايدار براي طلا ايجاد كند درحالي كه تسريع تنش‌هاي ژئوپلتيكي با كره شمالي يك عامل افزايشي است.» در مواجهه با افزايش نرخ بهره و تقويت دلار، ما شاهد كاهش قيمت طلا در ماه‌هاي آينده تا مرز 1200 دلار در هر اونس خواهيم بود.» ذخاير گلدتراست، بزرگ‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري طلا در جهان در 13 ژوئن به 456/27 ميليون اونس كاهش يافت.
همچنين روز گذشته نرخ رسمي دلار يك ريال و پوند 156 ريال كاهش يافت اما يورو با 66 ريال رشد قيمت به 8/3635 تومان رسيد. به گزارش خبرگزاري فارس، بانك مركزي نرخ رسمي ارزها براي روز شنبه را مشخص كرد. بر اين اساس دلار با يك ريال كاهش 2/3249 تومان، پوند با 156 ريال افت قيمت 3/4131 تومان و يورو با رشد 66 ريالي 8/3635 تومان قيمت‌گذاري شد. براي امروز نرخ رسمي 12 ارز كاهش و 23 ارز افزايش يافت و نرخ 4 ارز هم تغييري نداشته است. سكه تمام طرح جديد با افزايش ۳۰۰۰ توماني قيمت نسبت به آخر هفته قبل، يك ميليون و ۲۱۳ هزار تومان فروخته مي‌شود و دلار امريكا ۳۷۵۸ تومان قيمت دارد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار در بازار نزديك به ۱۱۵ هزار تومان فروخته مي‌شود. همچنين نيم سكه و ربع سكه به ترتيب ۶۴۲ و ۳۷۶ هزار تومان عرضه مي‌شوند. از سوي ديگر هر اونس طلا براي معاملات در بازارهاي جهاني بيش از ۱۲۵۷ دلار داد و ستد مي‌شود. در بازار ارز يورو ۴۲۸۲ تومان، پوند انگلستان ۴۸۶۸ تومان و لير تركيه ۱۱۰۴ تومان قيمت دارد. دلار مبادله‌اي نيز در بازار امروز ۳۲۴۹ تومان از سوي بانك مركزي قيمت‌گذاري شده است. لازم به ذكر است قيمت‌ها در بازار آزاد در طول روز نوساني بوده و ثابت نيست و بر اساس آخرين قيمت‌ها تا لحظه مخابره گزارش تكميل شده‌ است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون