• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

ويژه

اجراي 70 درصد از طرح صادرات گاز ايران به عراق
 بيش از 70 درصد از طرح احداث خطوط لوله صادرات گاز به كشور عراق، به طول 595 كيلومتر و همچنين ايستگاه‌هاي تاسيسات تقويت فشار گاز، به عنوان يكي از طرح‌هاي عظيم صنعت گاز كشور، با حمايت بانك پاسارگاد، اجرا شده است. به‌ گزارش‌روابط‌عمومي بانك‌پاسارگاد، مهران عرفاني، مدير امور روابط‌عمومي شركت گسترش انرژي پاسارگاد، با اعلام اين خبر گفت: طرح احداث خطوط لوله صادرات گاز به كشور عراق، به روش BOT توسط شركت نفتانير، يكي از زيرمجموعه‌هاي هلدينگ شركت گسترش انرژي پاسارگاد وابسته به گروه مالي پاسارگاد، با سرمايه‌گذاري1670 ميليون دلار و با همكاري بانك‌پاسارگاد و صندوق توسعه ملي، در دست احداث است.

افتتاح مدارس « اميد آينده» همزمان با عيد سعيد قربان
ساخت مدارس «اميد آينده»، كه سال پيش در دستور كار بانك آينده قرار گرفته بود، مطابق با برنامه‌ريزي صورت‌پذيرفته، امسال به‌صورت همزمان و مصادف با عيد سعيد قربان در سراسر كشور افتتاح خواهند شد. بانك آينده درسال 1395، در راستاي عمل به مسووليت اجتماعي خود، ساخت 8 باب مدرسه با هدف تسهيل شرايط ادامه تحصيل كودكان و نوجوانان مستعد در مناطق كمتر برخوردار كشور را در دستور كار خود قرار داد. ساخت اين مدارس كه كلنگ احداث آنها روز 21 شهريور ماه سال گذشته، همزمان با عيد سعيد قربان و توسط تعدادي از مردم منطقه، اعضاي هيات‌مديره، معاونان و مديران بانك آينده، مسوولان سازمان نوسازي مدارس و استانداري‌ها به زمين زده شد، در استان‌هاي: هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبي، كهگيلويه و بويراحمد، كردستان، سيستان و بلوچستان،
كرمان و ايلام در دست انجام و پيگيري است. در همين راستا، طبق هماهنگي‌هاي انجام شده با ادارات نوسازي مدارس و مسوولان استان‌هاي مربوط، مدارس «اميد آينده»، روز پنجشنبه 9 شهريور ماه سال جاري، مصادف با عيد سعيد قربان، به‌صورت همزمان در سراسر كشور افتتاح خواهند شد.

 

مديريت ريسك در بانكداري براي حفظ و بقاي بلندمدت

 با توجه به فعاليت و ماهيت بانك‌ها، اين موسسات مالي براي انجام عمليات مربوط ناگزير از پذيرفتن ريسك‌هاي مختلفي هستند. به واقع ريسك كردن جزو لاينفك عمليات بانك‌هاست. البته نبايد از نظر دور داشت كه ميزان ريسك بستگي مستقيم به بازده مورد انتظار فعاليت‌ها و همچنين ريسك‌پذيري سهامداران دارد ليكن حتي در صورتيكه سهامداران يك بانك مايل به پذيرش ريسك زيادتر براي دستيابي به بازده زياد‌تر باشند اين امر نمي‌تواند بدون حد مرز صورت پذيرد و ناظران مالي و به ويژه بانك مركزي با هدف تنظيم و كنترل بازار و حفظ منافع جمعي محدوديت‌هايي براي اين امر وضع كند.


سومين رويداد هم آفريني همراه اول برگزار مي‌شود

سومين رويداد از مجموعه رويدادهاي هم‌آفريني همراه اول با مشاركت دانشگاه شيراز برگزار مي‌شود. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اين رويداد با رويكرد انتخاب طرح يا كسب و كارهاي نوپا و نوآور در حوزه اينترنت اشيا، تيرماه سال جاري در شهر شيراز برگزار خواهد شد.  رويدادهاي هم‌آفريني همراه اول، با رويكرد رويدادهاي متداول در اين حوزه و انتخاب
كسب و كارهاي نوپا برگزار مي‌شود. در اين رويدادها با در نظر گرفتن فضاي حاكم بر اكوسيستم كارآفريني كشور و برطرف كردن نقاط ضعف موجود در رويدادهاي مشابه فعلي و نيز نيازهاي همراه اول، بومي‌سازي‌هاي لازم صورت پذيرفته است.
اين رويدادها با نگاه حمايت همراه اول از
كسب و كارهاي نوپا و نوآور و همچنين ايجاد فضاي كارآفريني به نام رويدادهاي «هم آفريني» نامگذاري شده است. موضوع طرح‌هاي نوآورانه اين رويداد در سومين دوره خود، اينترنت اشيا (IoT)، تحليل داده‌ها
(Data Analytics)، فين‌تك و گردشگري است.
تيم‌هاي علاقه‌مند جهت شركت در رويداد، مي‌توانند تا ۹ تير ماه از طريق لينك
 www.mci.ir/ hamafarini ثبت نام كنند.
 ارزيابي اوليه طرح‌ها توسط كميته تخصصي انجام شده و تيم‌ها جهت شركت در رويداد انتخاب و پس از داوري، طرح‌هاي برگزيده انتخاب مي‌شوند. در روز اختتاميه، ۳ طرح برتر معرفي و علاوه بر دريافت جوايز ارزنده، امكان مذاكره جهت حمايت همراه اول از تيم‌هاي برتر آغاز خواهد شد. پيش رويداد اين رويداد در روز ۱۴ تير و اختتاميه در روز ۲۸ تيرماه برگزار مي‌شود. لازم به ذكر است، همراه اول، حامي اول نوآوري در دو دوره پيشين رويدادهاي هم آفريني، پذيراي ۴۳۹ تيم بوده است كه از اين تعداد ۷۷ تيم به مرحله داوري راه يافتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون