• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

گفت‌وگوي «اعتماد» با برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس

دوست ندارم جلوي پيشرفت فوتباليستي را بگيرم

گروه ورزش

با تعطيلات ليگ برانكو ايوانكوويچ به كرواسي سفر كرد تا به همراه دستيارانش مدتي به تفريح بپردازد. او كه پيش از پايان خردادماه به تهران بازگشت، دور جديد تمرين‌هاي پرسپوليس را آغاز كرده تا تيمش را براي حضور موفق در ليگ هفدهم و البته رويارويي مقابل الاهلي عربستان در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا آماده كند.

برانكو ايوانكوويچ در گفت‌وگويي جالب درباره آخرين وضعيت اين روزهاي پرسپوليس و آغاز تمرين‌هاي اين تيم به صحبت پرداخت. او در اظهارنظري جالب درباره جدايي سروش رفيعي عنوان كرد كه بازيكنان، حرفه‌اي هستند و مي‌توانند براي پيشرفت، به هر تيمي بروند. البته سرمربي پرسپوليس در اين گفت‌وگو اعلام كرده سروش رفيعي هر زماني كه بخواهد مي‌تواند مجددا به پرسپوليس بازگردد.

 

پرسپوليس تمرين‌هايش را در ورزشگاه كاظمي آغاز كرده است. مي‌خواهيم از روند تمرين‌ها براي‌مان صحبت كنيد.

از روز پنجشنبه گذشته به شكل جدي تمرينات‌مان آغاز شده است. روز اول تمرين كه فقط جلسه آشنايي بود و در ادامه هم يك جلسه تمرين را به تست‌هاي پزشكي اختصاص داديم. بنابراين روز پنجشنبه رسما تمرينات‌مان در ورزشگاه شهيد كاظمي آغاز شد.

در نبود شما باشگاه پرسپوليس بسيار باقدرت در نقل و انتقالات حضور يافت و چند ستاره خوب را براي تيم‌تان جذب كرد. نظرتان درباره جذب اين بازيكنان چيست؟

باشگاه در تمام طول نقل و انتقالات با من در ارتباط بود و از من براي جذب بازيكنان اطلاعات مي‌گرفت. به همين خاطر از روند جذب بازيكن كاملا راضي هستم. شجاع خليل زاده، سيامك نعمتي و منشا و همين طور شايان مصلح به جمع ما ‌اضافه شدند كه از بهترين نفرات هستند. البته چند بازيكن تيم اميد هم به تيم بزرگسالان آمدند تا در كنار ما تمرين كنند و اگر شرايطش را داشتند به تيم بزرگسالان اضافه شوند. در حال حاضر سامان نريمان‌جهان، آرام‌طبع و همين طور كرملاچعب و آقايي هم از جمع ما جدا شدند. البته درباره بازيكن خارجي هم بايد بگويم فعلا عجله‌اي براي جذب بازيكن نداريم. اگر فرصت خوبي پيش آمد و بازيكن خوبي را ديديم كه قيمت مناسبي داشت و از شرايط بدني و فني مناسبي هم برخوردار بود از جذب او استقبال مي‌كنيم.

سروش رفيعي كه با حرف و حديث‌هاي بسياري بالاخره از تراكتورسازي به تيم‌تان آمد در پايان فصل به قطر رفت تا فوتبالش را در اين كشور ادامه دهد. مي‌خواهيم نظرتان را درباره جدايي اين بازيكن بدانيم.

سروش رفيعي يك بازيكن بسيار خوب و باانگيزه بود. ما كاملا از سروش رفيعي رضايت داشتيم. او به تيم ما كمك كرد. مي‌خواستيم او را حفظ كنيم اما سروش يك فوتباليست حرفه‌اي است. قراردادش با باشگاه به پايان رسيده بود و مي‌خواست شرايط ديگري را تجربه كند. نبايد فراموش كنيم كه عمر ورزشي يك فوتباليست آنچنان زياد نيست؛ بنابراين سروش حق داشت كه براي آينده‌اش تصميم بگيرد و به جايي برود كه از نظر مالي شرايط بهتري داشته باشد. من برايش آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم با عملكرد خوبش در تيم الخور دوباره به تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران دعوت شود. اين را هم بدانيد كه پرسپوليس هميشه به اين بازيكن خوشامد مي‌گويد.

پرسپوليس در ليگ شانزدهم به مقام قهرماني دست يافت و در ليگ قهرمانان آسيا هم توانست به جمع هشت تيم برتر آسيا برسد. فكر نمي‌كنيد اين اتفاقات خوب در فصل جديد توقعات را از تيم شما بالا برده است؟

ما كاملا به اين موضوع و توقعات هواداران واقف هستيم. سال قبل هم زماني كه مي‌خواستيم تمرينات‌مان را آغاز كنيم گفتيم كه هدف ما چيست و مي‌خواهيم به قهرماني آسيا برسيم. امسال هم مي‌خواهيم موفق باشيم.

سال گذشته كه عمان به عنوان ميزبان ديدارهاي پرسپوليس در برابر الهلال عربستان انتخاب شد، انتقادهاي زيادي به اين مساله مطرح شد اما دوباره اين كشور به عنوان ميزبان انتخاب شده است و عنوان شد كه با نظر شما عمان به عنوان ميزبان انتخاب شده است. دليل اين مساله را مطرح مي‌كنيد؟

چه كساني به اين مساله انتقاد كرده‌اند؟ اگر ما با عمان بازي نمي‌كرديم بايد در كجا ميزباني مي‌كرديم؟ در ازبكستان و يكسري كشورهاي ديگر شرايط ميزباني مهيا نبود. قطر و كشورهاي ديگر هم نمي‌توانستند از ما ميزباني كنند اما مي‌دانيم كه بهترين گزينه براي ميزباني پرسپوليس كدام كشور بود. بهترين جا براي ميزباني، ايران و تهران بود. برويد و بپرسيد كه چرا نمي‌توانيم در تهران بازي كنيم.

برنامه‌هاي اردوي تيم‌ ‌ملي هم مشخص شده است، نظر شما درباره برنامه تيم ملي چيست؟

برنامه‌ريزي ايده‌آل قاعدتا خيلي سخت است اما واضح است كه سازمان ليگ بهترين گزينه را براي ليگ و باشگاه‌ها انتخاب مي‌كند و من هم مشكلي با برنامه‌هاي تيم‌ ‌ملي ندارم.

طي روزهاي اخير شايعات زيادي پيرامون جدايي علي‌رضا بيرانوند و پيوستن اين دروازه‌بان به فنر باغچه تركيه مطرح شده است، آيا شما موافق جدايي بيرانوند هستيد؟

فوتباليست‌ها همه حرفه‌اي هستند. اين را بدانيد كه ما قهرمان ايران هستيم و به مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود كرده‌ايم. طبيعتا باشگاه‌هاي خارجي درخواست‌هاي زيادي به باشگاه مي‌فرستند تا برخي از بازيكنان‌مان را به خدمت بگيرند. در اين بين باشگاه‌هاي بزرگ هم به دنبال جذب بازيكنان ما هستند. اگر باشگاه فنرباغچه واقعا بيرانوند را مي‌خواهد اين يك افتخار براي بيرانوند و باشگاه پرسپوليس محسوب مي‌شود. براي ما مربيان هم باعث خوشحالي است كه او را تمرين داديم تا به اين جايگاه برسد. فنر باغچه يكي از تيم‌هاي بزرگ دنياست. البته من نمي‌دانم اين پيشنهاد چقدر جدي است اما مطمئنا باشگاه تصميم‌گيري خواهد كرد و در اين بين منافع هر دو طرف مطرح است. هم بيرانوند از اين انتقال سود خواهد كرد و هم باشگاه به منافعي مي‌رسد. باشگاه جلوي پيشرفت بازيكن را نمي‌گيرد حتي اگر اين جدايي باعث تضعيف پرسپوليس شود. شايد در زندگي هر فوتباليست يك بار چنين اتفاقي و چنين شانسي به وجود بيايد. من هم دوست ندارم جلوي پيشرفت فوتباليستي كه مي‌خواهد پيشرفت كند را بگيرم. در همه جاي دنيا بازيكنان از باشگاهي به باشگاه ديگر منتقل مي‌شوند و اين يك مساله معمولي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون