• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

ريسك‌هاي خريد لوازم خانگي از بازارچه‌هاي مرزي

رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي به بيان توضيحاتي درباره خريد كالا از فروشگاه‌هاي مرزي پرداخت و گفت: يكي از مشكلات اساسي اين شيوه خريد آن است كه حتي در بهترين حالت‌ امكاني براي استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتي وجود ندارد.
محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر در فروشگاه‌هاي مرزي كشور كالاهاي متعددي مبادله مي‌شوند كه شايد بيشترين استقبال مردم در اين بازارچه‌ها از كولرهاي گازي و پس از آن تلويزيون‌هايي با سايزهايي بيش از ۶۰ اينچ باشد.
البته در اين ميان كالاهاي ديگري نيز وجود دارند كه هر يك از آنها خريداران خاص خود را دارند.
وي ادامه داد: اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت آنكه هرچند ممكن است حتي برندهاي مطرحي نيز در اين فروشگاه‌ها به ارايه كالا بپردازند، اما بايد توجه داشت كه شرايط اين كالاها با آنچه از طريق رسمي وارد مي‌شوند، متفاوت است چرا كه واردكنندگان رسمي كالا پيش از ورود كالاهاي برقي ملزم به آزمايش آنها از نظر كيفيت و استاندارد مي‌شوند. به عنوان مثال ممكن است براساس شرايط جوي برخي لوازم در برخي نقاط كارايي مناسب را نداشته باشند و دچار مشكل شوند.
رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي همچنين عنوان كرد: اكنون گاهي شاهديم كه حتي اجناسي از طريق عراق و ساير كشورها وارد ايران مي‌شوند، در حالي كه شماره سريال آنها با ايران مغاير است.
طحان‌‌پور در ادامه در پاسخ به اين سوال كه با اين وجود طي سال‌هاي گذشته بسياري افراد به تبليغ در اين زمينه پرداخته و كالاهاي مختلفي را به اين شيوه در شهرهاي مختلف توزيع كرده و حتي تبليغات مختلفي براي اين شيوه فروش كالاهاي برقي انجام مي‌دهند، گفت: براي خريد به اين شيوه اگرچه ممكن است مردم هزينه كمتري پرداخت كنند، اما بايد توجه داشته باشند كه اگر زماني اين كالاها به هر دليل دچار مشكل شوند، هيچ يك از آنها گارانتي نداشته و افراد براي تعمير آنها مجبور به استفاده از تعميركاراني مي‌شوند كه ممكن است بسيار غيرمتخصص باشند.
او ادامه داد: حتي در برخي موارد خريداران اين كالاها مجبور به تعويض قطعه مي‌شوند كه تعميركاران براي داشتن سود بيشتر در موارد متعدد قطعات بي‌كيفيت را جايگزين كرده و پس از مدتي كالا دچار مشكل مي‌شود.
وي همچنين عنوان كرد: نكته ديگر آنكه بايد توجه داشت در خيلي از موارد كالاهايي كه نام مشابه برندهاي معروف را دارند، عرضه مي‌شوند و برهمين منوال ممكن است خريداران دچار مشكلاتي شوند.
رييس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي مصرف بسيار برق را از ديگر مشكلاتي دانست كه در موارد متعدد ممكن است به واسطه خريد برخي اجناسي كه با درجه كيفيت بسيار پايين وارد اين بازارها مي‌شوند، ياد كرد.
طحان‌پور همچنين اظهار كرد: علاوه بر تمام همه اين موارد بحث گارانتي نيز مشكل ديگر اين كالاهاست. اكنون حتي در برخي پاساژهاي ميدان انقلاب اين امكان وجود دارد با هزينه‌اي بين ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان كارت گارانتي به چاپ برسد. در حالي كه در واقع افرادي كه اين گارانتي را ارايه مي‌كنند حتي شركتي مشخص هم نداشته و به هيچ عنوان قادر به ارايه خدمات پس از فروش مناسب نخواهند بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون