• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3840 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۷ تير

پيش‌بيني خروج ارز از ركود

صرافان بازار ارز مي‌گويند هر چند در ماه مبارك رمضان بازار ارز با معاملات كم رمقي مواجه بود، اما پيش‌بيني مي‌شود اين بازار از هفته آينده از رونق مناسبي برخوردار باشد.
با وجودي كه همه ساله با آغاز ماه مبارك رمضان بازار ارز از تب و تاب مي‌افتد اما صرافان بازار مي‌گويند حجم معاملات امسال نسبت به سال‌هاي قبل از افت بيشتري برخوردار بوده است. به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايبنا، بر همين اساس حجم معاملات بازار ارز طي ماه گذشته و همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان با افت شديدي مواجه شد به نحوي كه صرافان بازار در هفته‌هاي اول و دوم اين ماه معاملات اندكي داشتند ضمن اينكه نوسان قيمت‌ها هم كم بود.
در همين حال بازار ارز با آغاز هفته سوم ماه رمضان به‌طور نسبي از ركود خارج شد و معاملات به‌طور نسبي جان تازه‌اي گرفت و نوسانات بازار نيز اندكي افزايش يافت. البته صرافان بازار ارز مي‌گويند بي‌رمقي بازار به دليل عرضه كم ارز توسط بانك مركزي طي ماه گذشته نبوده و بانك مركزي ارز را به ميزان كافي از طريق صرافي بانك‌ها به بازار عرضه كرده است. در حالي كه نرخ دلار در ۶ خرداد ماه و همزمان با آغاز ماه رمضان ۳۷۴۳ تومان، يورو ۴۲۳۸ تومان و پوند نيز ۴۸۷۹ بود اين ارقام در پايان اين ماه به ترتيب ۳۷۵۷ تومان، ۴۲۸۶ تومان و ۴۸۷۹ تومان بود كه نشان از نوسان اندك قيمت‌ها در اين ماه دارد. البته ناگفته نماند كه دولت يازدهم طي چهار سال فعاليت خود همواره تلاش كرده كه ثبات نسبي را در بازار ارز حفظ كند و قيمت‌ها تغيير چنداني نداشته باشد تا صرافان و خريداران با برنامه‌ريزي بهتري اقدام به خريد و فروش كنند. اما با اين وجود ركود نسبي حاكم در بازار ارز طي ماه اخير صرافان را با كاهش معاملات مواجه كرده بود البته اين در حالي بود كه بازار ارز طي ارديبهشت ماه نيز به دليل مسائل مربوط به برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري نيز نتوانست از رونق چنداني برخور‌دار باشد.
شاخص دلار در بازار طي خرداد ماه
دلار امريكا در سومين ماه امسال با نوسانات كمي همراه بود به‌طوري كه در اين ماه ۲۶ تومان نوسان قيمت داشت و ۳۷۲۷ تومان را به عنوان ارزان‌ترين و ۳۷۵۲ تومان را به عنوان بالاترين رقم در اين ماه تجربه كرده است البته موضوع قابل توجه درخصوص روند قيمت اين نوع ارز اين است كه دلار در خرداد ماه ارزان‌تر از ارديبهشت ماه بود.
 دلار امريكا در خرداد ماه سال جاري مانند سه ماه قبل از آن همچنان ثبات نسبي و كمترين نوسان را داشت. در اين ماه دلار در كانال ۳۷۰۰ تومان قرار گرفت و نسبت به نرخ ارديبهشت ماه با شيب كاهشي قيمت روبه‌رو شد. قيمت دلار در ميانه‌ ماه به ۳۷۳۰ تومان كاهش يافت و در روزهاي بعد ۳۷۲۷ تومان را هم تجربه كرد كه پايين‌ترين نرخ بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون