• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3862 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ مرداد

آقاي روحاني پيام و عهد‌ها را فراموش نكن

محمد داوري

يكم: بي‌ترديد يكي از مهم‌ترين سمت و سوي مطالبات مردمي كه ۲۹ ارديبهشت به روحاني راي دادند، پس از استمرار سياست‌هاي خارجي و تعامل توسعه‌گرا با دنيا و‌استمرار ثبات و بهبود و ارتقاي اقتصادي، اولويت دادن به بخش فرهنگي و اجتماعي و سياست داخلي است كه بايد اين مهم خودش را در تركيب كابينه به روشني نشان دهد.
دوم: هر قدر به زمان معرفي كابينه نزديك مي‌شويم خبرهاي منتشرشده نااميدكننده‌تر مي‌شود. خبرهايي كه حتي صبورترين و محافظه‌كار‌ترين نيروهاي اصلاح‌طلب حامي روحاني را هم مجبور به واكنش كرده است. واكنشي كه حتي رسانه‌اي هم شده و چندان مورد تكذيب قرار نگرفته است.
سوم: حال پرسش اين است كه چه شده كه پس از سخنان روحاني و مشاورانش مبني بر اولويت تغيير۵۰ درصدي كابينه و گيوه ورنكشيده‌ها حالا خبر از تغيير كمتر از ۳۰ درصد و تثبيت گيوه ورنكشيده‌ها است؟
چهارم:  چهار وزارتخانه كشور، آموزش عالي، آموزش و پرورش و ارشاد نماد سياست‌ها و رويكردها و اولويت‌هاي بخش فرهنگي و‌اجتماعي و سياسي هستند كه تا حد زيادي تغيير وزير كشور و آموزش عالي، قطعي به نظر مي‌رسيد كه اين روزها خبر از تثبيت آنها به گوش مي‌رسد و در دو وزارتخانه ارشاد و آموزش وپرورش هم كه انتظار تثبيت مشروط بر تحول و‌ حمايت و تغيير مشروط بر جايگزين كردن افراد توانمندتر و همسوتر بود، با تاسف بايد گفت در اين زمينه هم خبرهاي نااميد‌كننده‌اي به گوش مي‌رسد.
پنجم: لذا جا دارد آقاي روحاني اين نگراني‌ها و هشدارها را جدي بگيرد و‌ هر مانعي يا شرط و شروط گزينه‌هاي مناسب يا فشارهاي سهم خواهانه و تهديدها را رفع كند و فقط و فقط به عهد خود با مردم براي تحقق توسعه و تحول و اصلاح و تغيير و استمرار اميد و تدبير بينديشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون