• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3875 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۸ مرداد

اثر‌گذاري بازار سرمايه در ارتقاي ظرفيت شركت‌هاي دانش‌بنيان

رييس كميسيون اقتصادي مجلس افزايش ظرفيت اقتصاد دانش‌بنيان را از محورهاي اصلي در برنامه ششم توسعه عنوان كرد و گفت: بازار سرمايه در اين زمينه مي‌تواند نقش اثرگذاري داشته باشد.
محمدرضا پورابراهيمي در گفت‌وگو با تسنيم، بهره‌گيري از صندوق‌هاي جسورانه در جهت تجاري‌سازي شركت‌هاي نوپا و دانش‌بنيان را از مهم‌ترين اهداف صندوق‌هاي جسورانه به منظور رشد شركت‌هاي دانش‌بنيان عنوان كرد و گفت: افزايش ظرفيت اقتصاد دانش بنيان از محورهاي اصلي در برنامه ششم توسعه است و بازار سرمايه در اين زمينه بسيار اثرگذار بوده و هست.
رييس كميسيون اقتصادي مجلس در خصوص نقش صندوق‌هاي جسورانه در توسعه و رشد شركت‌هاي دانش‌بنيان گفت: در زمينه فعاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان اقدامات خوبي در حوزه معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري و بازار سرمايه انجام شده و تمام اين موارد مقدمه‌اي براي انجام كارهاي بزرگ‌تر در اقتصاد كشور است.
وي افزود: امروزه در بسياري از كشورهاي دنيا فعاليت شركت‌هاي دانش‌بنيان در حال توسعه و گسترش است و خوشبختانه اين روند در سال‌هاي اخير در ايران نيز آغاز شده است.
پورابراهيمي با اشاره به اينكه بخشي از ظرفيت اقتصادي كشور در حوزه دانش‌بنيان نمايان شده و اين حركت نشان از جهش و خيز قابل توجه در حوزه علم و دانش در كشور دارد، تصريح كرد: اگر كشوري ظرفيت و پتانسيل علمي لازم را نداشته باشد، نمي‌تواند در اين حوزه حرفي براي گفتن داشته باشد.
وي تصريح كرد: ارتقاي حداكثري ظرفيت شركت‌هاي دانش‌بنيان يكي از مقوله‌هاي پيش بيني شده در برنامه ششم توسعه است و تداوم فعاليت اين شركت‌ها علاوه بر دانش نيازمند سرمايه‌گذاري و تجاري‌سازي و حمايت است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون