• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

رهبر انقلاب درباره فجايع ميانمار تاكيد كردند

دولت‌هاي اسلامي اقدام عملي كنند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح سه‌شنبه در ابتداي جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آميز ميانمار، از سكوت و بي‌عملي مجامع جهاني و مدعيان حقوق بشر در قبال اين فجايع به‌شدت انتقاد كردند و با تاكيد بر اينكه راه‌حل اين قضيه اقدام عملي كشورهاي مسلمان و فشار سياسي و اقتصادي به دولت بي‌رحم ميانمار است، خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي بايد عليه ظلم در هر نقطه از جهان، صريح و شجاعانه، اعلام موضع كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تقليل فاجعه ميانمار به يك درگيري مذهبي بين مسلمانان و بودايي‌ها را نادرست خواندند و افزودند: البته ممكن است در اين حادثه تعصب مذهبي تاثير داشته باشد اما اين قضيه، يك قضيه سياسي است، زيرا مجري آن، دولت ميانمار است و در راس آن دولت نيز زني بي‌رحم قرار دارد كه برنده جايزه صلح نوبل بوده و با اين اتفاقات، در واقع، مرگ جايزه صلح نوبل رقم خورد. ايشان افزودند: اين فجايع در مقابل چشم كشورها و دولت‌هاي اسلامي و مجامع جهاني و دولت‌هاي رياكار و دروغگوي مدعي حقوق بشر، از سوي دولت بي‌رحم ميانمار در حال رخ دادن است. رهبر انقلاب اسلامي با انتقاد از اكتفا كردن دبيركل سازمان ملل به محكوم كردن جنايات در ميانمار افزودند: مدعيان حقوق بشر كه گاهي براي مجازات يك مجرم در يك كشور، جنجال و هياهو مي‌كنند، در مقابل كشتار و آواره شدن ده‌ها هزار نفر از مردم ميانمار، هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دهند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر لزوم ورود و اقدام عملي دولت‌هاي اسلامي، گفتند: البته منظور از اقدام عملي، لشكركشي نيست بلكه بايد فشار سياسي، اقتصادي و تجاري خود را بر دولت ميانمار افزايش دهند و عليه اين جنايات در مجامع جهاني فرياد بكشند.
ايشان تشكيل كنفرانس سازمان همكاري اسلامي با موضوع فجايع ميانمار را ضروري خواندند و خاطرنشان كردند: دنياي امروز، دنياي ظلم است و جمهوري اسلامي بايد اين افتخار را براي خود حفظ كند كه عليه ظلم در هر نقطه از جهان، چه در مناطق اشغالي توسط صهيونيست‌ها، چه در يمن و بحرين و چه در ميانمار، موضع صريح و شجاعانه خود را اعلام كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون