• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3921 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

بازار خودرو با پاييز قفل شد

هنوز مهر به نيمه نرسيده، بازار خودرو وارد ركود پيش از موعد شده است. بازار خودرو دو فصل پر رونق را در هر سال دارد؛ پيش از شروع تعطيلات نوروزي و پيش از شروع فصل تابستان. پاييز و زمستان دو فصل كم رونق براي خريد و فروش خودرو است.
به اين جهت كه تقاضا براي سفرهاي برون‌شهري به نسبت دو زمان يادشده، كمتر است و از سويي نيمه دوم سال، زماني است كه توليدكننده‌ها منتظر تعيين خطوط كلي سياستگذاري دولتي براي بخش توليد و البته خودروسازان هستند. البته در اين ميانه هم سياست‌هاي پولي به عنوان محرك بخش توليد نقش مهمي دارد. گزارش‌ها از بازار خودرو نشان مي‌دهد كه اين روزها بازار خريد و فروش خودرو به دليل كاهش تقاضا و عرضه محدود خودرو توسط خودروسازان قفل شده و كمتر مشتري‌اي اقدام به خريد خودرو مي‌كند. البته ركود خريد و فروش عاملي شده تا تغييرات قيمتي زيادي در انواع خودروهاي داخلي به وجود نيايد. البته ممنوعيت واردات خودرو هم بر ركود موجود افزوده است. سعيد موتمني، رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با بيان اينكه اخيرا شماره‌گذاري ۹ خودرو توسط پليس راهنمايي و رانندگي انجام نمي‌شود، گفت: ممانعت خودروسازان در اسقاط خودروهاي فرسوده عاملي شده تا امكان شماره‌گذاري اين خودروها فراهم نشود.
 سعيد موتمني با اشاره به اوضاع نابسامان بازار خودرو و سرگرداني مردم در تحويل خودروهاي پيش خريد شده، اظهار داشت: در حال حاضر قيمت در بخش خودروهاي وارداتي هر روز در حال افزايش است و هيچ خبري از سازماندهي قيمت‌ها در اين بخش نيست.
رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با بيان اينكه اخيرا شماره نكردن تعدادي از خودروها توسط پليس راهنمايي و رانندگي هم مشكلات خريداران را افزايش داده است، گفت: مردم اين خودروها را پيش‌خريده كرده و بايد در زمان مقرر تحويل مي‌گرفتند اما ممانعت خودروسازان در اسقاط خودروهاي فرسوده عاملي شده تا امكان شماره‌گذاري اين خودروها فراهم نشود.
وي تصريح كرد: مردم وقتي به نمايندگي‌هاي خودروسازان مراجعه كرده و دليل عدم تحويل خودروهاي خود را پيگيري مي‌‌كنند هم با پاسخ قانع‌كننده‌اي روبه رو نمي‌شوند.
در همين حال ميثم رضايي، رييس انجمن صنفي واردكنندگان خودرو هم گفته است: همانطور كه در گزارش تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي اعلام شد، واردات خودرو در بالاترين سطح تنها حدود 7 درصد از ميزان توليد را دربرگرفته و تهديدي براي توليد ملي به حساب نمي‌آيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون