• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3921 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۳ مهر

ايران در روسيه به سلطه چيني‌ها پايان داد

نخستين قهرماني ووشو در جهان

گروه ورزش

چهاردهمين دوره رقابت‌هاي ووشوي قهرماني بزرگسالان جهان به ميزباني شهر كازان در روسيه برگزار شد و نمايندگان ايران در اين رقابت‌ها هشت مدال طلا، يك مدال نقره و دو مدال برنز كسب كردند تا براي نخستين‌بار در تاريخ اين رشته به مقام نخست رقابت‌هاي جهاني دست يابند. در اين مسابقات مريم هاشمي سانداكار پر افتخار ايران با كسب چهارمين مدال طلاي خود در آوردگاه جهاني از دنياي قهرماني خداحافظي كرد. الهه منصوريان، شهربانو منصوريان و مريم هاشمي سه نماينده‌ ديگر كشورمان در بخش سانداي بانوان بودند كه به سه مدال طلا رسيدند. در بخش رقابت سانداي مردان نيز محسن محمدسيفي در وزن منهاي ۷۰ كيلوگرم، يوسف صبري در وزن منهاي ۷۵ كيلوگرم، معين تقوي در وزن منهاي ۸۵ كيلوگرم و ميلاد عارفي‌مقام در وزن ۹۰ كيلوگرم چهار نماينده ايران بودند كه توانستند به ترتيب با برتري در مقابل حريفاني از مصر، ماكائو، بلاروس و مصر چهار مدال طلاي ديگر را در بخش مردان براي تيم ملي ووشوي ايران كسب كنند؛ اما حميدرضا قلي‌پور ووشوكار باتجربه و پرافتخارترين نماينده ووشوي ايران، در وزن مثبت ۹۰ كيلوگرم بود در كمال شايستگي نتوانست قهرمان شود و به مدال نقره دست يافت.
به اين ترتيب تيم ملي ووشوي ايران براي نخستين‌بار در تاريخ با كسب هفت مدال طلا در بخش ساندا، يك مدال طلا در بخش تالو؛ فرم دوئلين كه توسط نويد مكوندي، فرشاد عربي و امير محمدرضايي كسب شد و دو مدال برنز در تالوي هانيه رجبي و زهرا كياني، توانست قهرماني به ياد ماندني را بعد از ۱۳ دوره سلطه‌ چيني‌ها در ووشو كسب كرده و آغازگر دوره جديدي در دنياي ووشو باشد. چين با هفت طلا به نايب‌قهرماني رسيد و روسيه نيز با ۲ طلا، يك نقره و ۲ برنز سوم شد.
اوجاقي: همواره تهديدي براي چين بوديم
حسين اوجاقي، سرمربي تيم ملي ووشو بعد از كسب عنوان قهرماني جهان گفت: ما توانستيم در اين دوره و در بخش ساندا در مجموع با كسب هفت مدال طلا و يك نقره قهرمان جهان شويم و نكته مهم اينكه چين قهرمان سنتي اين رشته پايين‌تر از ايران قرار گرفت. پيش از اين هيچ كشوري موفق به انجام چنين كار بزرگي نشده كه ما شديم. پيشرفت ووشو ايران از سال‌ها قبل آغاز شده بود و همواره با قرار گرفتن روي سكوي نايب قهرماني، تهديدي جدي براي چين مدعي بوديم و در اين دوره موفق شديم به هدف خود كه همان كسب عنوان قهرماني بود برسيم. چين با تمام قدرت و روسيه با بهترين نفرات خود در اين مسابقات شركت داشتند. مصر خيلي قدرتمند ظاهر شد. در بخش تالو هم مدال‌هاي خوبي كسب كرديم، دو برنز با ارزش در بخش بانوان و طلاي با ارزش دوئلين كه با محوريت و درخشش فرشاد عربي به دست آمد. اين تيم با حضور نويد مكوندي و اميرمحمدرضايي با نمايشي خيره‌كننده و اختلاف زياد نسبت به تيم دوم يعني كره جنوبي، موفق شد طلاي دوره قبل خود را تكرار كند كه خيلي با ارزش بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون