• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3975 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر

با چشمان باز پاي راي خود بايستيد

هفته گذشته و با ماجراي ارايه بودجه 97 به مجلس، كاربران فضاي مجازي بعد از اعتراضات گسترده به تقسيمات مالي در كشور به يكي از مباحث قديمي بازگشتند و هشتگ «#روحاني» را دوباره داغ كردند.
هشتگي كه اگر بهار امسال به بهانه انتخابات داغ شد و تابستان هم در امتداد خبرها استفاده مي‌شد، اين‌بار روي تايم‌لاين آمد تا كاركردي انتقادي داشته باشد. حالا درست است كه شخص رييس‌جمهور در توييتر اكانت رسمي دارد و در خوش‌بينانه‌ترين پيش‌بيني اين انتقادها را در هشتگي به نامش مي‌خواند و مي‌بيند، اما امروز نگاهي عميق‌تر به اين هشتگ و انتقادهايي كه در اطرافش جمع شده‌اند، داريم:
 كاربري توييت كرده: «من اعتراف مي‌كنم به منجي راي نداده‌ام، به يك انسان راي داده‌ام كه مي‌تونه انساني با علم به اشتباهات احتمالي‌ باشه.
من با اشتباهاتش مخالفت مي‌كنم»، كاربر ديگري نوشته: «وقتي به شوخي هم
مي‌گين صد رحمت به پدر احمدي‌نژاد، مي‌ترسم.
روحاني بخواد هم نمي‌تونه مثل اول باشه»، كاربري نوشته: «با چشمان باز پاي راي خود بياستين، مطالبه و انتقاد كنين»، كاربري توييت كرده: «اگر ميزان علاقه شما به روحاني در اين مدت تغييري نكرده، به تعصب دچارين»، كاربري نوشته: «پا پس كشيدن و روحاني باي‌باي گفتن و قهر كردن اشتباهه.
همه تلاش كردين و راي دادين. پاي راي خود بايستين و مطالبات‌تون رو بيان و طلب كنين. دولت و رييس آن بايد پاسخگو باشن و بدانن همين مردم كه به آنها راي دادند مي‌تونن براي سرنوشت خود تصميم مجدد بگيرن»، كاربر ديگري توييت كرده: «من از راي‌ام به روحاني پشيمون نيستم.
اعتقاد دارم كار خاص ديگه‌اي تو اون شرايط نمي‌تونستم بكنم ولي از عملكرد روحاني شاكي‌ام، دلگيرم، عصباني‌ام»، كاربري نوشته: «قرار نبود اين‌طور شود.» كاربر ديگري توييت كرده: «با شمايي كه از راي دادن به روحاني پشيمانيد يا به هر بهانه يا اتفاق غير دلخواه، نفس راي دادن را زير سوال مي‌بريد اختلاف نظر جدي درباره تصورمان از انتخاب دارم.
از نظر شما  انتخاب ايستگاه آخر مشاركت سياسي است، از نظر من نقطه شروع. تمام اين داد و فريادها و انتقادها وظيفه شهروندي ما است»  و در نهايت كاربري با اشاره به اعلام برائت برخي از سلبريتي‌ها درباره حمايت از روحاني توييت كرده: «كاش شما به عنوان الگوهاي جامعه اين را مي‌دانستيد كه هيچ‌جاي دنيا حمايت به معناي عدم انتقاد نيست و انتقاد بجا، حمايت‌ را زير سوال نمي‌برد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون