• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3976 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر

گفت‌وگوي «اعتماد» با حشمت مهاجراني

فدراسيون بايد تيم‌ملي و باشگاه‌ها را هماهنگ كند

درحالي كه كمتر از ١٨٠روز تا آغاز جام‌جهاني ٢٠١٨ روسيه زمان باقي مانده است، تيم‌هاي ملي حاضر در اين رقابت‌ها برنامه‌هاي آماده‌سازي خود را طي مي‌كنند. در اين ميان درخواست‌هاي كارلوس‌ كي‌روش براي در اختيار گرفتن ملي‌پوشان حاضر در ليگ ايران بعد از هر بازي، باعث شده همگان منتظر نظر مربيان ليگ در اين مورد باشند. كارلوس كي‌روش پس از قرعه‌كشي جام جهاني و مشخص شدن حريفان ايران، در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد ۵٠درصد بازيكنان حاضر در جام‌جهاني را بازيكنان ليگ برتر ايران تشكيل مي‌دهند. البته او نسبت به آماده نبودن اين بازيكنان ابراز نگراني كرد و گفت كه قصد دارد يك روز و نيم بعد از هر بازي در ليگ، ملي‌پوشانش را در اختيار داشته باشد تا به نوعي روند آماده‌سازي بازيكنانش را در طول ليگ هم زيرنظر داشته باشد. البته اين تنها خواسته عجيب سرمربي تيم ملي نبود چراكه در ادامه با كم اهميت جلوه دادن ليگ قهرمانان آسيا از باشگاهي كه در اين رقابت‌ها حاضر هستند، خواست در ارديبهشت ماه بدون حضور ملي‌پوشان‌شان در اين رقابت‌ها شركت كنند تا كي روش زودتر اردوي تيم ملي را قبل از جام‌جهاني تشكيل دهد. در اين ميان با حشمت مهاجراني همكلام شديم تا از زبان سرمربي سابق تيم ملي ايران، درخواست‌هاي كي‌روش را بيشتر بررسي كنيم.

 

كي‌روش براي آماده‌سازي تيم ملي خواستار در اختيار داشتن ملي‌پوشان‌شان بعد از هر بازي در ليگ شده است. اما به نظر مي‌رسد اين درخواست با مخالفت مربيان ليگ همراه شود.

كي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي مطالبات و خواسته‌هايي دارد كه بيشتر آنها منطقي و طبيعي است. البته درباره اين يك روز و نيم، من نمي‌توانم اظهارنظر دقيقي داشته باشم چراكه دقيقا نمي‌دانم كي‌روش با چه هدفي چنين درخواستي داده است اما قاعدتا در اين ميان وظيفه فدراسيون فوتبال سنگين‌تر مي‌شود چراكه بايد ميان تيم ملي و باشگاه‌ها يك تعامل مناسب ايجاد كند. من معتقدم تيم ملي يك كشور نخستين اول فوتبال آن كشور است اما در اين ميان باشگاه‌ها هم كه براي بازيكنان هزينه مي‌كنند حق‌هايي دارند. واقعا جالب است كه طي چندين سال گذشته شاهد برگزاري جلسه ميان مربي تيم ملي و مربيان باشگاه نبوده‌ايم.

خيلي‌ها بر اين باورند الان كه درگيري رخ نداده فدراسيون بايد وارد عمل شود و با يك برنامه‌ريزي درست ميان باشگاه‌ها و تيم ملي تعامل ايجاد كند.

من هم با اين مساله موافقم. الان بايد فدراسيون به باشگاه‌ها ابلاغ كند كه سرمربي تيم ملي چه درخواست‌هايي دارد و نظر باشگاه‌ها را بگيرد. البته همان طور كه گفتم جلسه با مربيان ليگ بسيار تاثيرگذار است چراكه من به عنوان يك مربي حق دارم بدانم بازيكنان يك روز پس از بازي قرار است در اردوي تيم ملي چه كار كنند؟ اگر در اين باره توضيحات مشخصي از سوي كي‌روش ارايه شود قاعدتا مربيان هم با اطلاع كامل از برنامه‌ها همكاري مي‌كنند البته شايد در اين ميان مربيان ايراني هم نظرات خود را داشته باشند.

فكر مي‌كنيد تيم ملي ايران واقعا مي‌تواند از گروهش صعود كند؟

شانس داريم اما به اعتقاد من بايد نياز‌هاي كادر فني تيم ملي را فراهم كنيم تا او هم بتواند تيمي قدرتمند بسازد و ان‌شاءالله اين دوره از گروه صعود كنيم و باعث خوشحالي هواداران بشويم.

كي روش اعلام كرده ۵٠درصد تيم ملي را بازيكنان لژيونر تشكيل مي‌دهند. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

با توجه به شرايط موجود شاكله اصلي تيم ملي را فوتباليست‌هاي لژيونر تشكيل مي‌دهند كه فوتبال را در اروپا آموخته‌اند و خيلي از نكات فني را به خوبي مي‌دانند. حضور اين بازيكنان در كنار بازيكنان حاضر در ليگ ايران باعث مي‌شود يك تيم ملي قدرتمند داشته باشيم اما شنيده‌ام سرمربي تيم ملي عنوان كرده بازيكناني كه در ايران بازي مي‌كنند توانايي بازي ٩٠دقيقه تحت فشار را ندارند. بايد بررسي كنيم ببينيم چقدر اين اظهارنظر به واقعيت نزديك است. كي‌روش احتمالا مي‌خواهد ميزان آمادگي بازيكنان را بالا ببرد تا تيمش در جام‌جهاني از نظر بدني كم نياورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون