• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3986 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

پاسخ معاونت امور مجلس رييس‌جمهوري به گزارش «اعتماد»

دفتر روابط عمومي معاونت امور مجلس رييس‌جمهوري طي يادداشتي به گزارش روز گذشته روزنامه اعتماد درباره حسينعلي اميري، معاون امور مجلس رييس‌جمهور واكنش نشان داد. در گزارش مذكور روزنامه اعتماد نسبت به تداوم حضور اميري در اين معاونت رويكرد مثبتي داشت و از ايشان با عناويني چون «قاضي نمونه» با «سابقه‌اي درخشان» ياد شده بود. با اين حال نسبت به وجود برخي اشتباهات در متن چاپ شده از ايشان پوزش مي‌خواهيم. متن كامل پاسخ آن معاونت رييس‌جمهور خطاب به الياس حضرتي، مدير مسوول روزنامه اعتماد  در ادامه مي‌آيد:  در پي چاپ مطالب نادرستي درباره جناب آقاي دكتر اميري، معاون محترم امور مجلس رييس‌جمهور در صفحه سوم روزنامه اعتماد مورخ 5 دي 1396 توضيحات زير ايفاد مي‌گردد. خواهشمند است دستور فرماييد براي اصلاح مطالب مذكور و براي تنوير افكار عمومي اين توضيحات به نحو مقتضي منتشر شود؛
1- جناب آقاي دكتر اميري به دليل سابقه ديرينه و ممتاز خود در امر قضا، همواره فردي فراجناحي و غيرحزبي بوده و به همين دليل در مناصب و مسووليت‌هاي مختلفي كه تاكنون داشته مناسبات سازنده و تعامل متعادل و منطقي با همه جناح‌ها و شخصيت‌هاي سياسي كشور داشته و در مسير اعتدال و همدلي گام برداشته است. حضور ايشان در دولت يازدهم و دوازدهم نيز پيش از هر چيز به دليل اعتقاد اصولي ايشان به مشي اعتدالي و فراجناحي دولت جناب آقاي دكتر روحاني بوده است. جنابعالي حتما نمونه‌هاي عيني اينگونه تعاملات سازنده با جناح‌هاي مختلف را در دوره عضويت ايشان در شوراي محترم نگهبان به خاطر داريد.
2- آقاي اميري به دليل اين مشي اعتدالي و فراجناحي خود، تعاملات بسيار خوبي را با شخصيت‌هاي محترم نظام از همه جناح‌ها و تفكرها داشته ولي هرگز «دست چپ و راست» كسي نبوده است كه نويسنده محترم روزنامه اعتماد چنين نسبت‌هاي ناروا و سخيفي را به ايشان نسبت داده است.
3- آقاي اميري با وجود تصدي مسووليت‌هاي مهمي در قوه قضاييه از جمله معاونت اين قوه و رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، هرگز در سازمان تعزيرات حكومتي مسووليتي نداشته و معلوم نيست نويسنده محترم چگونه و بر اساس كدام اطلاعات، اقدام به ارزيابي و سنجش عملكرد ايشان در سازمان تعزيرات حكومتي كرده است.
4- همچنين آقاي اميري هيچگاه از سوي آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رييس محترم قوه قضاييه براي عضويت در شوراي محترم نگهبان به مجلس معرفي نشده بود كه اين موضوع هم متاسفانه حكايت از بي‌اطلاعي نويسنده از تحولات سال‌هاي اخير دارد.
5- روزنامه اعتماد در مطلب ديگري در صفحه 3 شماره روز سه‌شنبه به عدم وجود سابقه نمايندگي مجلس در كارنامه آقاي اميري اشاره كرده و به اين بهانه نيز به انتقاد از انتصاب مجدد ايشان به معاونت امور مجلس پرداخته است. در حالي كه خود حضرتعالي به عنوان يك نماينده باسابقه در مجلس شوراي اسلامي استحضار داريد كه در هيچ قانون و آيين‌نامه‌اي ذكر نشده است كه معاون پارلماني رييس‌جمهور بايد حتما سابقه نمايندگي داشته باشد. از سوي ديگر آقاي اميري به عنوان عضو حقوقدان شوراي نگهبان در واقع تجربه گرانبهايي در مجموعه كلان قوه مقننه دارد. در ضمن آقاي اميري در دوره حضور خود در وزارت كشور، علاوه بر قائم‌مقامي وزير، مسووليت معاونت پارلماني اين وزارتخانه مهم را نيز برعهده داشت. ايشان در حوزه نظري نيز صاحب تاليفاتي در زمينه قانونگذاري هستند و در اين تاليفات حتي آسيب‌هاي نظام قانونگذاري كشور را مورد نقد و بررسي قرار داده‌اند.
6- همان‌گونه كه جنابعالي مستحضريد در دوره حضور جناب آقاي اميري در معاونت امور مجلس رياست‌جمهوري، سطح تعاملات دولت و مجلس با حسن‌ظن و همدلي رييس و اعضاي محترم هيات‌رييسه، فراكسيون‌هاي سياسي و جغرافيايي، مجامع استاني و همه نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي از جناح‌هاي مختلف، ارتقاي قابل ملاحظه‌اي يافته كه نمونه‌هاي آن را در راي اعتماد بالاي نمايندگان محترم ملت به اعضاي كابينه مي‌توان مشاهده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون