• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4010 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در آيين گراميداشت بيست وپنجمين سالروز افتتاح شركت فولاد مباركه گفت:

فولاد مباركه در اقتصاد كشور نقش اساسي دارد

يادمان بيست‌وپنجمين سالروز افتتاح شركت فولاد مباركه و پاسداشت ربع قرن حيات بزرگ‌ترين دستاورد صنعتي جمهوري اسلامي ايران با حضور دكتر كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو، استاندار اصفهان، نماينده مباركه و جمعي از نمايندگان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه و فرماندار شهرستان مباركه، رييس اتاق بازرگاني اصفهان، مديران بخش‌هاي خصوصي و دولتي استان، مديرعامل، معاونان، مديران، كارشناسان و كاركنان فولاد مباركه در سالن همايش‌هاي مجتمع نگين نقش جهان برگزار شد. در اين آيين دكتر مهدي كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) ضمن قدرداني از تلاش‌هايي كه در فولاد مباركه انجام گرفته است و با تاكيد بر اينكه در اصفهان ظرفيت‌هاي صنعتي خوبي وجود دارد، گفت: امروز در حال برگزاري بيست‌وپنجمين سال تاسيس و راه‌اندازي شركتي هستيم كه نقش اساسي در اقتصاد كشور دارد. وي با اشاره به جايگاه و اهميت صنعت فولاد در جهان تصريح كرد: در صحنه بين‌المللي در سال ۲۰۱۶، شاهد ۲ميليارد دلار تجارت معدن و صنايع معدني بوديم كه ۴۳درصد اين تجارت فقط به فولاد اختصاص داشته و ۵۷درصد آن مربوط به ساير فرآورده‌هاي معدني بوده است.

كرباسيان با اشاره به آثار اشتغالزايي معدن و صنايع معدني افزود: بطور مشخص در چرخه توليد فولاد مباركه بطور مستقيم و غيرمستقيم بيش از ۳۵۰هزار فرصت شغلي ايجاد شده است كه درخور توجه و تقدير است. وي در همين خصوص با اشاره به اقدامات فولاد مباركه در راه‌اندازي كارخانه گندله و كنسانتره سنگان، اظهار داشت: بهره‌برداري از اين كارخانه و ساير طرح‌هاي مشابه ضمن اينكه به كامل شدن زنجيره فولاد كمك كرده، در اين منطقه تحول اساسي در بخش رونق اقتصادي و اشتغالزايي ايجاد كرده است. كرباسيان با اشاره به اينكه بخش اعظمي از رشد اقتصادي كشور چين مربوط به سرمايه‌گذاري و توسعه بخش فولاد است، افزود: ظرف ۱۰ سال آينده كشور هند نيز با اتكا به توسعه صنعت فولاد خود جزو چهار كشور اول دنيا قرار مي‌گيرد. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اينكه طي چهار سال گذشته ظرفيت توليد فولاد كشور از ۲۱ به ۳۳ميليون تن افزايش پيدا كرده است، افزود: كشور ما از ظرفيت‌هاي خوبي نظير سنگ آهن، گاز و نيروهاي انساني خلاق برخوردار است كه مي‌تواند براي دستيابي به جايگاه‌هاي بهتر موثر واقع شود. رييس هيات عامل ايميدرو با اشاره به افزايش ظرفيت‌هاي خوبي كه در بخش گندله و آهن اسفنجي كشور طي چهار سال اخير صورت گرفته است، يادآور شد: پيش از اين در اين بخش توازن نداشتيم؛ اما از دولت يازدهم تا الان با ۸۰درصد رشد از ۲۸ميليون تن توليد به ۵۱ميليون رسيده‌ايم. كرباسيان از برنامه‌ريزي هدفمند توليد و حركت به سمت آن، كامل بودن زنجيره توليد و همت بلند نيروي انساني اين شركت به عنوان مهم‌ترين نقاط قوت و عوامل موثر در كسب موفقيت‌هاي اين شركت ياد و تصريح كرد: ساير صنايع نيز بايد از اين ويژگي‌ها كه فولاد مباركه را متمايز كرده است، الگوبرداري كنند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت صادرات فولاد در اقتصاد كشور افزود: در سال جاري تاكنون ۸ميليون تن فولاد صادر شده كه ارزش افزوده اقتصادي زيادي براي كشور دربر داشته است. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اهميت نقش فولاد مباركه در توسعه صنعت فولاد كشور و با بيان اينكه در فولاد مباركه تجارب ارزنده‌اي به دست آمده است، گفت: هم‌اكنون سهم اين شركت در توليد فولاد كشور حدود ۵۰درصد است كه اميدواريم اين گروه با توجه به ظرفيتها و تجربه‌هايي كه دارد، به موازات افزايش توليد در كشور و رسيدن به هدف توليد ۵۵ميليون تن فولاد، همچنان سهم خود را حفظ كند.

سالروز افتتاح فولاد مباركه درواقع يادآور آغاز يك حركت ملي است

در ادامه اين همايش دكتر مهرعليزاده استاندار اصفهان اظهار كرد: سالروز افتتاح فولاد مباركه در واقع يادآور آغاز يك حركت ملي است؛ از اين رو اين روز فرخنده را به تمام زحمتكشان اين عرصه و ملت ايران تبريك عرض مي‌كنم. وي از مديرعامل فولاد مباركه به عنوان يك مدير توانمند، فداكار و دلسوز ياد و تصريح كرد: دكتر سبحاني تمامي توان مديريت و تجربه خود را در جهت ارتقاي هرچه بيشتر توليد، كيفيت و توسعه صنعت فولاد گذاشته است كه قابل تقدير است. استاندار اصفهان با اشاره به دوران ساخت فولاد مباركه گفت: اين شركت با حمايت و نگاه بلند مرحوم آيت‌الله رفسنجاني و تلاش وافر شيرمرداني ساخته شد كه در دوران سخت جنگ تحميلي در برابر آينده كشور احساس مسووليت كردند. وي با اشاره به موفقيتهاي كسب شده در فولاد مباركه خاطرنشان كرد: خوشبختانه شركت فولاد مباركه علاوه بر اينكه در توسعه صنعت فولاد كشور سودآور بوده، به خوبي توانسته است در چندين سال اخير سهم قابل توجهي از بازار دنيا را به خود اختصاص دهد كه اميدواريم همچنان در حفظ اين بازار كوشا باشد. مهرعليزاده ادامه داد: اينكه فولاد مباركه در هر شرايطي سودآور و پوياست، اينكه محصولات اين شركت در بازارهاي داخلي و جهاني با كيفيت هرچه تمامتر عرضه مي‌شود و اينكه اين شركت عضوي از خانواده بزرگ توليدكنندگان فولاد جهان است، براي جمهوري اسلامي ايران باعث افتخار است. استاندار اصفهان ضمن قدرداني از تعهد فولاد مباركه نسبت به مسووليت‌هاي اجتماعي خويش افزود: مطمئنا با مديريت و روحيه كاركنان اين شركت در آينده نيز شاهد شكوفايي بيشتر فولاد مباركه خواهيم بود. وي اقدامات فولاد مباركه در بخش استفاده بهينه از منابع آبي و اجراي طرح‌هاي جمع‌آوري و تصفيه پساب‌هاي شهري را قابل تقدير دانست و در همين خصوص افزود: اينكه فولاد مباركه با وجود افزايش سه برابري توليد خود توانسته است در مصرف آب حدود ۷۵درصد صرفه‌جويي كند، بسيار مهم و ارزشمند است. ضمنا بايد در نظر داشته باشيم كه آب مايه حيات است؛ بنابراين شايسته است كه در اين زمينه با انجام پژوهش‌هاي بيشتر به راهكاري كارآمدتر براي استفاده بهينه آب دست يابيم. وي در بخش پاياني سخنان خود بر استفاده از نيروي جوانان تاكيد كرد و افزود: در مسير ساخت فولاد مباركه به جوانان آن روز اعتماد شد و اين نتيجه درخشان به بار آمد. اگر امروز هم به جوانان اعتماد و از آنها پشتيباني كنيم، به يقين در سال‌هاي بعد به پيشرفت‌هاي بيشتري دست خواهيم يافت.

همه افتخارات كسب شده در فولادمباركه را به ملت شريف ايران تقديم مي‌نماييم

به گزارش خبرنگار فولاد در بخش آغازين اين همايش دكتر بهرام سبحاني مديرعامل گروه فولاد مباركه نيز ضمن ارائه گزارش كاملي از عملكرد و دستاوردهاي شركت گفت: فولاد مباركه در تقويم خود دو دوره بسيار مهم ساخت و بهره‌برداري را دارد كه بدون شك اهميت دوران ساخت آن كمتر از زمان بهره‌برداري نيست. وي در همين خصوص ضمن قدرداني از تلاش همه مديران و كاركنان شركت تصريح كرد: اينكه امروز فولاد مباركه به بزرگ‌ترين فولادساز كشور و خاورميانه و بزرگ‌ترين توليدكننده آهن اسفنجي دنيا مبدل گرديده، بدون شك حاصل حمايت دولتمردان و تلاش و همدلي همه كاركنان اين شركت از دوران ساخت تا به امروز است. دكتر سبحاني خاطرنشان كرد: همه افتخارات كسب شده در فولاد مباركه را به ملت شريف ايران تقديم مي‌نماييم. گفتني است در اين همايش از تمبر يادبود ربع قرن تلاش و سرآمدي فولاد مباركه و ۱۰ عنوان كتاب تجربيات اين شركت در مسير سرآمدي رونمايي شد.

عملكرد خوب فولادمباركه در توليد و سودآوري بيانگر دلسوزي مديريت و كاركنان اين شركت است

بنابر اين گزارش، در ادامه اين برنامه خانم مهندس سعيدي، نماينده مردم شريف مباركه در مجلس شوراي اسلامي نيز طي سخناني ضمن تبريك سالروز افتتاح فولاد مباركه گفت: اينكه معيشت بيش از ۳۵۰هزار نفر از مردم شريف ايران از طريق فولاد مباركه تامين مي‌شود، قابل تقدير است. وي با تاكيد بر اينكه صنعت فولاد از شاخصه‌هاي اصلي توسعه‌يافتگي و از پايگاه‌هاي مهم اقتصادي كشور است، با اشاره به نقش مديريت و كاركنان فولاد مباركه در رشد اين صنعت گفت: دستيابي به اين ميزان توليد و سودآوري بيانگر اين است كه كاركنان و مديران اين شركت دلسوز بوده اند؛ از اين رو از تك‌تك كاركنان، مديران و همه كساني كه در زنجيره توليد اين شركت نقش دارند، تشكر مي‌نماييم. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت نقش آب گفت: در فولاد مباركه تجارب خوبي در بحث مصرف بهينه آب وجود دارد كه مي‌توان از آن استفاده كرد؛ اين در حالي است كه در جلسه‌اي با وزير محترم نيرو بر احياي زاينده‌رود و استفاده از ظرفيت‌هاي فولاد مباركه در اين زمينه تاكيد شد.

 

فولاد مباركه نگيني درخشان بر انگشتري صنعت فولاد كشور است

عبدالوهاب سهل‌آبادي رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران و رييس اتاق بازرگاني صنايع و معادن استان اصفهان نيز در اين همايش گفت: فولاد مباركه نگيني درخشان بر انگشتري صنعت فولاد كشور است. وي با تاكيد بر اهميت موضوع آب استان از استاندار اصفهان درخواست كرد در اين خصوص اقدامات عاجل انجام گردد. وي در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر فولاد مباركه افتخاري براي ايران و در عرصه بين‌المللي نيز شناخته شده است، از دكتر كرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و دكتر سبحاني مديرعامل فولاد مباركه خواست تا تجارب اين شركت در ساير شركت‌هاي كشور نيز به كار گرفته شود. سهل آبادي در بخش پاياني سخنان خود از مديران و كاركنان فولاد مباركه به عنوان فرماندهان و لشكريان ارتش صنعت كشور ياد و از زحمات ايشان قدرداني كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون