• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4010 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

گزارش «اعتماد» از رفتار مديرعامل و بازيكن پرسپوليس به همراه يك ايجنت

سناريوي ناشيانه

مهدي روزخوش

 

داستان رفت و آمد مهدي طارمي به تركيه و انعقاد قراردادش با باشگاه ريزه اسپور تركيه هنوز هم تمام نشده و اثرات آن در باشگاه پرسپوليس ادامه دارد. با وجود اينكه محروميت اعمال شده از سوي فيفا براي طارمي هم به اتمام رسيد اما هنوز تركش‌هاي اين اتفاق گريبان باشگاه پرسپوليس را گرفته چرا كه سرخ‌پوشان تهراني حالا به خاطر عدم صداقتي كه در برابر فيفا به خاطر اين پرونده داشتند، از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شدند كه شايد همين امر باعث شود فصل آينده پرسپوليسي بسيار متزلزل را شاهد باشيم.
پس از اينكه راي محروميت فيفا صادر شد كه بر اساس آن مهدي طارمي 4 ماه و 10 روز و باشگاه پرسپوليس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شدند، مديران وقت باشگاه پرسپوليس مدعي بودند فدراسيون جهاني فوتبال باشگاه پرسپوليس را به خاطر تحريك مهدي طارمي به انعقاد قرارداد با سرخ‌پوشان تهراني جريمه كرده است اما در اوايل مهرماه امسال يكي از رسانه‌ها خبري منتشر كرد كه نشان مي‌داد مديران پرسپوليس با دستكاري و جعل تاريخ قرارداد مهدي طارمي، سعي داشتند مسوولان كميته انضباطي فيفا را فريب دهند تا از اين طريق بتوانند به سود خود راي بگيرند اما فيفا متوجه مساله شد و دقيقا به خاطر همين مساله و نداشتن صداقت توسط پرسپوليسي‌ها اين باشگاه را محروم كرد. همان زمان كه اين خبر منتشر شد، علي‌اكبر طاهري و دوستانش كه مديريت باشگاه را بر عهده داشتند بارها و بارها خبر فوق را تكذيب كردند و مدعي بودند فيفا فقط به خاطر تحريك طارمي پرسپوليس را محكوم كرده است. حتي در اين ميان اين ادعا را نيز به فدراسيون‌نشين‌ها القا كردند تا آنها هم بر اين باور باشند اما حالا مهدي طارمي با صحبت‌هايي كه در برنامه 90 انجام داد پرده از يك دروغگويي بزرگ برداشت.
طارمي درباره روند قراردادش با باشگاه ريزه اسپور و بازگشتش به پرسپوليس عنوان كرد: ابتدا پس از پايان قراردادم با باشگاه پرسپوليس به تركيه رفتم و بر اثر يك اشتباه بچگانه با باشگاه ريزه‌اسپور تركيه قرارداد بستم اما خيلي زود به خاطر اين اتفاق پشيمان شدم و در تماس تلفني با وكيلم عنوان كردم با مديران پرسپوليس صحبت كند تا شرايط بازگشتم به پرسپوليس را فراهم كند. همان موقع هم وكيلم و هم علي‌اكبر طاهري به من گفتند برگرد و هيچ مشكلي تو را تهديد نمي‌كند. با وجود اينكه من بابت فسخ نشدن قراردادم از آنها سوال مي‌كردم آنها باز هم فقط يك جواب به من مي‌دادند و آن اين بود كه همه كارهايت را درست مي‌كنيم و هيچ خطري تو را تهديد نمي‌كند.
البته اظهارات طارمي در اينجا جالب‌تر مي‌شود كه مي‌گويد در همان تركيه باشگاه پرسپوليس قراردادي براي من فرستاد كه شرط و شروط خاصي داشت اما از من خواستند كه آن را امضا كنم. من قراردادم را با باشگاه پرسپوليس در تركيه و پس از قرارداد ريزه اسپور امضا كردم و به تهران برگشتم و در اينجا قرارداد ديگري مقابل من گذاشتند تا آن را امضا كنم كه تاريخ آن مربوط به يك ماه قبل از قرارداد ريزه‌اسپور مي‌شد. همان موقع قرار ما اين شد كه دروغ بگوييم و جلو برويم تا بر اساس آن دروغ بتوانيم فيفا را متقاعد كنيم كه من پيش از قرارداد با ريزه اسپور با پرسپوليس قرارداد بسته بودم اما فيفا متوجه اين مساله شد و به خاطر عدم صداقت مديران پرسپوليس اين باشگاه را از دو پنجره نقل و انتقالات محروم كرد. اين يعني من در محروميت پرسپوليس نقشي نداشتم.
اين اظهارات طارمي نشان مي‌دهد مديران پرسپوليس نه تنها يك دروغ بابت قرارداد مهاجم تيم‌شان به جامعه فوتبال ايران گفته‌اند بلكه با پافشاري بر اين دروغ و جعل سند، سعي داشتند مقامات فيفا را هم نسبت به نيت خودشان متقاعد كنند كه البته آنقدر اين سناريو ناشيانه تنظيم شده بود كه به راحتي فيفا متوجه آن شد و پرسپوليس را محروم كرد.
اين فقط تنها وجه پرونده طارمي و پرسپوليس نمي‌شود چرا كه مهاجم پرسپوليس در اظهارنظر جالب ديگري عنوان كرده برخي با او تماس گرفتند و به او گفته بودند بايد در نيم فصل پرسپوليس را ترك كرده و از ايران برود. او حتي مدعي بود برخي مسوولان باشگاه هم در اين قضيه نقش داشتند و با حضور در تمرين‌هاي پرسپوليس به او مي‌گفتند چرا تيمي پيدا نمي‌كند كه از پرسپوليس برود اما حالا ابوالفضل گلپايگاني روغني با رد اين اظهارات عنوان كرده است: درباره مهدي طارمي به عنوان سرمايه ملي و فوتباليست خيلي خوب در كشور، آقاي برانكو و همين طور تمام اعضاي هيات‌مديره خواهان ماندن او و تمديد قراردادش با باشگاه پرسپوليس بودند. اين خبر رسمي است كه من به عنوان عضو هيات‌مديره مطرح مي‌كنم. حال اينكه در پشت پرده چه اتفاقاتي رخ داده است من از آن بي‌خبرم و همه آنها را تكذيب مي‌كنم! جدايي طارمي خواسته شخصي خودش بود و حتي براي جدايي تاكيد و تكرار داشت كه از ايران برود. حتي در اين ميان پيشنهاداتي از اروپا و حتي آسياي شرقي به دستش رسيد اما در نهايت به الغرافه قطر رفت.  او در پاسخ به اين سوال كه آيا ادعاي طارمي مبني بر اينكه عده‌اي در باشگاه به او گفته بودند از اين تيم برود را قبول دارد، گفت: درباره اين ادعا من نه در مقام تكذيب و نه در مقام تاييد هستم اما آن چيزي كه بطور رسمي از باشگاه مي‌تواند وجود داشته باشد اين است كه همه مسوولان باشگاه پرسپوليس خواهان ماندن و به كارگيري مهدي طارمي بودند. ما طارمي را به چشم يك سرمايه ملي مي‌ديديم. ممكن است از او گلايه‌مند هم باشيم اما او را يك سرمايه‌ ملي مي‌دانيم. درباره رفتنش هم يك تصميم كاملا شخصي گرفته و اگر هم الان ادعايي دارد خودش بايد ثابت كند، من كه نبايد ادعاي او را ثابت كنم. طارمي ادعاي مبهمي هم مطرح كرده و گفته بعضي‌ها مي‌خواستند برود.  عضو هيات‌مديره پرسپوليس در ادامه درباره اينكه عنوان شده از جايي با وكيل طارمي تماس گرفته شده و گفته‌اند كه طارمي بايد در نيم فصل دوم از ايران برود، گفت: از كجا و چه كسي تماس گرفته است؟ من كه نمي‌دانم داستان چيست. من به عنوان عضو هيات‌مديره صحبت مي‌كنم. همه اعضاي هيات‌مديره كه بزرگ ما هم آقاي كاشاني هستند تاكيد بر ماندن طارمي داشتند. خود كادر فني و شخص برانكو هم تاكيد بر ماندن طارمي داشت. تاكيدهاي ما همه رسمي بود و در مصاحبه‌هاي‌مان هم گفته بوديم. حالا اگر طارمي ادعايي دارد من اطلاعي از آن ندارم و اينكه پشت پرده خبري بوده يا نه اطلاعي از آن ندارم. طارمي ادعايي كرده و بايد خودش ثابت كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون