• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4046 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ اسفند

حمله به سفارت ايران در لندن

روز گذشته تعداد اندكي از طرفداران فرقه شيرازي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن تعرض كرده و با شكستن پرچم كشورمان، پرچم خود را جايگزين كردند. پس از وصول اين خبر عراقچي، معاون سياسي وزير امور خارجه مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به سفير انگليس در تهران منتقل كرد.

 

گروه ديپلماسي| حميد بعيدي‌نژاد، سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن شامگاه گذشته با انتشار مطلبي در توييتر خود خبر از حمله طرفداران فرقه شيرازي به سفارت ايران در پايتخت بريتانيا داد و نوشت: «دقايقي پيش تعداد اندكي از طرفداران فرقه شيرازي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن تعرض كرده و با شكستن پرچم، در حال شعار عليه مقامات كشور و لعن عايشه، ابوبكر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه ديده شدند. پليس در محل حاضر است.» به گزارش خبرگزاري شفقنا كه اخبار تكميلي را در اين مورد منتشر كرد عده‌اي با عنوان حمايت از بيت آيت‌الله سيد‌صادق شيرازي و اعتراض به دستگيري سيد‌حسين شيرازي، فرزند وي روز گذشته در لندن متعرض سفارت ايران در اين شهر شده و با بالا رفتن از ديوار سفارت پرچم‌هاي خود را به نمايش در‌آوردند. اين افراد كه تصاوير آيت‌الله سيد‌صادق شيرازي و سيد‌حسين شيرازي را در دست دارند، وابسته به گروهي با عنوان هيات «خدام‌المهدي» هستند كه در حومه لندن فعاليت دارند. شبكه ماهواره‌اي فدك كه گفته مي‌شود وابسته به ياسر حبيب (كويتي‌الاصل) است و ارتباط خاص با هيات خدام المهدي دارد، پوشش پر‌رنگي به اين ماجرا داده است. شبكه ماهواره‌اي فدك به ديدگاه‌هاي اختلافي بين تشيع و اهل سنت تاكيد و اصرار مي‌ورزند و مواضع تندي عليه ايران دارند. به گفته شاهدان عيني، برخلاف خبرسازي‌هاي انجام گرفته اوليه درباره اشغال كامل ساختمان سفارتخانه ايران، معترضان با استفاده از نماي بيروني ساختمان و البته تعلل نيروهاي امنيتي و پليس لندن، خود را به بالكن رسانده و پرچم خود را جايگزين پرچم كشورمان كرده و به عكاسي و فيلمبرداري پرداختند. براساس خبرهاي رسيده ورود اين معترضان به داخل ساختمان كه در خبرسازي‌هاي اوليه ديده مي‌شد، كذب محض بود.

عذرخواهي رسمي انگليس

در پي ورود چند نفر از هواداران يك فرقه تندروي مقيم انگليس به بالكن سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن و اهانت به پرچم مقدس كشورمان بهرام قاسمي، سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول اين خبر آقاي دكتر عراقچي، معاون سياسي وزير امور خارجه مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به سفير انگليس در تهران منتقل كرده و خواهان محافظت كامل پليس از ديپلمات‌هاي كشورمان در لندن و برخورد فوري پليس با مهاجمين شد. قاسمي افزود: سفير انگليس در تهران نيز ضمن ابلاغ عذرخواهي رسمي دولت انگليس گفت: پليس ضدشورش انگليس در محل حضور يافته و اوضاع را تحت كنترل دارد. وي گفت تمامي اقدامات لازم براي محافظت از جان ديپلمات‌هاي ايران و جلوگيري از ورود مهاجمين به داخل سفارت به عمل آمده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون