• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4055 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين

دو هنرمند بين‌المللي ارديبهشت ماه روي صحنه مي‌روند

«لودويكو اينائودي» و «كيتارو» در تهران

گروه هنر و ادبيات| ارديبهشت امسال لودويكو اينائودي، آهنگساز و پيانيست معاصر ايتاليايي در تالار وزارت كشور روي صحنه مي‌رود. اين آهنگساز كه قطعه «مرثيه‌اي براي قطب شمال» را در «سوالبارد» نروژ نواخت تا از سران جهان براي حفظ اين ناحيه درخواست همكاري و كمك كند، ۵ و ۶ ارديبهشت‌ماه به همراه اركستر پنج‌ نفره و با حضور تكنسين صدا، نور و بك لاينر و نخستين كنسرت خود را در ايران برگزار مي‌كند.

اينائودي بيش از آلبوم‌هايش، با تك‌نوازي پيانو روي قطعه يخ بزرگ شناور در اعتراض به افت يخچال‌هاي طبيعي در قطب شمال، مورد استقبال قرارگرفته بود و نيز ساخت موسيقي فيلم‌هاي «اينجا انگلستان است» This Is England، «من هنوز اينجام» I'm StillHere و سريال «دكتر ژيواگو» Doctor Zhivago را در كارنامه كاري خود دارد.

در اين كنسرت، ردي هاسا (چلو)، فدريكو مكوزي (ويولن)، فرانسسكو ارسوري (گيتار)، ريكاردو لاگانا (پركاشن) و البرتو فابريس (باس) به عنوان نوازنده اركستر، اينائودي را همراهي خواهند كرد. لودوويكو اينائودي در اين اجرا قطعاتي مانند «Night»، «Elements»، «Experience»، «Fly» و... را به اجرا درمي‌آورد.

علاوه بر اين «افسانه موسيقي ژاپن» با اجراي كيتارو نيز در روزهاي 16، 17 و 18 ارديبهشت در سالن وزارت كشور روي صحنه خواهد رفت. ماسانوري تاكاهاشي ملقب به «كيتارو» كه سه سال پيش در تهران به اجراي برنامه پرداخت و با استقبال دوستداران موسيقي مواجه شده بود، با گلچيني از بهترين و جديدترين آثارش در اين روزها روي صحنه مي‌رود تا دوستداران اين سبك از موسيقي بار ديگر شاهد اجراي يكي از اجراگران معاصر موسيقي
«نيو ايج» در ايران باشند كه براي اين اجرا كنداكتوري كاملا متفاوت نسبت به اجراي قبلي‌اش در ايران را در نظر گرفته است و فقط با همراهي اعضاي گروه خود روي صحنه خواهد رفت.

علي چراغعلي (تهيه‌كننده كنسرت كيتارو در ايران) درباره جزييات بيشتر اين كنسرت گفت: «در اجراي قبلي آقاي كيتارو در ايران بسياري از دوستداران موسيقي و علاقه‌مندان موفق به تهيه بليت و حضور در اين برنامه نشدند و پس از اين اجرا بسياري خواستار تمديد برنامه بودند و با توجه به اينكه شرايط اجرا در آن زمان مهيا نبود، تصميم گرفتيم كه در موقعيتي بهتر براي تمديد اين كنسرت برنامه‌ريزي كنيم كه خوشبختانه در حال حاضر تمام شرايط مهيا شده و قطعا اين اجرا يكي از بهترين كنسرت‌هاي آقاي كيتارو در ايران خواهند بود. اين اجرا نسبت به اجراي قبلي ايشان صد در صد متفاوت خواهد بود و بر اساس برنامه‌هاي سال 2018 كيتارو در تور جهاني‌اش روي صحنه خواهد رفت.» كيتارو سال‌هاست كه در امريكا و شهر سانفرانسيسكو ساكن است و موسيقي خود را كه برگرفته از اصوات طبيعت است، عمدتا در استوديوي شخصي‌اش در كوه‌هاي ژاپن مي‌سازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون