• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

بركناري پرحاشيه يك مدير كار درست

چرا آذري بركنار شد؟

سعيد آذري، يكي از مديرعامل‌هاي معروف فوتبال ايران است و فوتبال‌دوستان بارها نام او را در برنامه‌هاي ورزشي و جرايد شنيده‌اند. او با پيگيري حق و حقوق باشگاه ذوب‌آهن تا ريال آخر و بستن قراردادهاي اصولي با بازيكنان كم سن و سال شناخته مي‌شود. ماجراي حق رشد برخي بازيكنان مانند مسلمان و صادقيان، در فوتبال ايران جنجال زيادي به پا كرد و از پرونده‌هايي بود كه آذري را به مخاطبان فوتبال معرفي كرد. آذري از سال 83 تا 88 طي يك دوره 5 ساله مديرعامل ذوب‌آهن بود و در سال 88 طي اتفاقاتي اكثر اعضاي هيات‌مديره ذوب استعفا دادند و آذري هم در برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه دو استعفايش را به صورت رسمي اعلام كرد. بعد از آن او به باشگاه‌هايي مثل نساجي و
استيل آذين رفت، اما در سال 1393 مجدد به عنوان مديرعامل ذوب انتخاب شد و از آن زمان تا پنجشنبه، مديريت باشگاه را بر عهده داشت. داستان بركناري آذري از ذوب‌آهن از داستان‌هاي عجيب و پر رمز و راز فوتبال ايران است. سال گذشته، منصور يزدي‌زاده مديرعامل شركت ذوب‌آهن اصفهان شد. يزدي‌زاده سال‌ها قبل در هيات‌مديره باشگاه ذوب‌آهن حضور داشت و از آن زمان، اختلافاتي بين او و آذري شكل گرفته بود. زماني كه يزدي‌زاده مدير شركت ذوب‌آهن شد، بسياري منتظر بودند تا حكم بركناري آذري بيايد، اما اين اتفاق به سرعت رخ نداد.

چند ماه پيش، اعضاي هيات‌مديره باشگاه ذوب‌آهن تغيير كردند و نفراتي جديد به مجموعه اضافه شدند و جبهه مقابل آذري قدرتمندتر از قبل شد. گويا ارتباطات آذري با يكي از افراد پرنفوذ حوزه فولاد در ايران باعث شده بود تا نتوانند به سادگي او را بركنار كنند و مديران بالادستي چاره را در استعفاي آذري مي‌ديدند. منابع مالي باشگاه به شكل چشم‌گيري كاهش پيدا كرد و بودجه تيم به نسبت سال‌هاي قبل كمتر شد. سرانجام در چينش جديد هيات‌مديره، سعيد آذري حذف شد و او صندلي‌اش در هيات‌مديره باشگاه را از دست داد. پس از آن، هيات‌مديره حكم به ممنوع‌المصاحبه بودن آذري داد. آذري تمام اختياراتش را از دست داده بود و شديدا تحت فشار بود تا استعفا بدهد، اما اين كار را نمي‌كرد. تا اينكه در نهايت در جلسه چهارشنبه شب باشگاه ذوب‌آهن حكم به بركناري او دادند و جواد محمدي به عنوان جايگزين آذري انتخاب شد.

با توجه به ثبات ذوب‌آهن در سال‌هاي اخير و نتايج خوبي كه اين تيم به نسبت به بودجه‌اش گرفته بود، بعيد به نظر مي‌رسد دليل بركناري آذري به مسائل فني برگردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون