• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4831 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۱۳ دي

همزمان با تلاش دولت براي توليد و خريد واكسن كوويد-19، گروهي عليه هردو تجمع كردند

واكسن ستيزان

همين چند روز پيش بود كه پس از شكل‌گيري مطالبه «واكسن بخريد» در شبكه اجتماعي توييتر و ساير شبكه‌هاي اجتماعي، اولين تزريق انساني اين واكسن در «ستاد اجرايي فرمان حضرت امام» با نام «كوو ايران بركت» با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري روي «طيبه مخبر» فرزند محمد مخبر، رييس ستاد اجرايي فرمان امام (ره)، «علي عسگري» معاون اجتماعي ستاد اجرايي و خليلي، مديرعامل يكي از شركت‌هاي زير مجموعه اين ستاد و چند داوطلب ديگر آزمايش شد و خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران، از استقبال سازمان بهداشت جهاني از اين مهم نوشت.
پس از آن اما مسوولان دولتي از تدارك ايران براي خريد حدود 20 ميليون دوز واكسن سخن به ميان آوردند و در اقدامي عجيب، دوازدهم دي‌ماه گروه اندكي - كه عبدالرضا داوري، كنشگر سياسي نزديك به محمود احمدي‌نژاد هم جزو آنان بود-‌ با تجمع مقابل وزارت بهداشت و درمان به‌جاي استقبال از اين اقدام دولت كه درپي مطالبه گروه چشم‌گيري از شهروندان انجام شده بود، شعارهايي را عليه عجيب واكسن كرونا -‌ اعم از داخلي و خارجي- و سازمان بهداشت جهاني مطرح كردند.
«نه به واكسن داخلي، نه به واكسن خارجي؛ ما خودمان واكسن امام‌ كاظم داريم» و «اخراج سازمان جهاني بهداشت از نظام تصميم‌سازي كشور» ازجمله شعارهايي است كه معترضان به تهيه واكسن داخلي و خارجي براي مداواي كرونا در ايران در جريان اين تجمع استفاده كرده بودند. جالب آنكه پس از چندي مشخص شد كه براي هماهنگي اين تجمع از گروهي تلگرامي تحت عنوان «ضد واكسن» استفاده شده و در متن دعوت به تجمع، تاكيد شده كه هم اياب و ذهاب رايگان است و هم صبحانه به تجمع‌كنندگان داده مي‌شود. 
در همين راستا عباس عبدي، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در حساب كاربري‌اش در شبكه اجتماعي توييتر در واكنش به تجمع اين ضدواكسن، نوشت: «در همه جوامع آدم‌هاي مشنگ و ضدعلم وجود دارد، لزوما هم كم نيستند. از اين نظر در ايران شايد بيشتر از امريكا نباشد. تفاوت اين است كه در اينجا، آنان مي‌توانند اعتراض كنند و با منعي روبه‌رو نشوند، ولي بقيه نه. اينجا مي‌شود عليه واكسن شعار داد و تجمع كرد ولي براي مطالبه خريد نه.»
مصطفي تاجزاده، معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات نيز در توييتي به انتقاد از اين تجمع پرداخت و با اشاره به پلاكاردهايي كه در دست تجمع‌كنندگان بود، يادآور شد: «نه به واكسن خارجي، نه به واكسن داخلي، ما واكسن داروي «امام‌ كاظم (ع)» داريم. مطالبه ما خروج سازمان صهيونيستي امريكايي جهاني بهداشت از نظام تصميم‌گيري كشور است. طرفداران ‎خودتحريمي و ‎انزواطلبي قصد جلوزدن از ‎كره‌شمالي را دارند. شعار تجمع بعدي: خروج از سازمان ملل.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون