• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5078 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ آبان

يك رمان و چند كتاب كودك از نشر افق

تازه‌هاي «دنياي پپا»
شش ‌كتاب ديگر از مجموعه كودك «دنياي پپا» از سوي نشر افق منتشر شد. به گزارش «اعتماد» سري كتاب‌هاي «دنياي پپا» اثر نويل استلي و مارك بِيكر است كه پيش از اين نيز 16 عنوان از آنها با نشر افق منتشر شده بود. اين شش عنوان كتاب را مهسا خسروي ترجمه كرده و در قالب مجموعه «كتاب‌هاي فندق» از سوي ناشر راهي بازار كتاب شده است. پپا يك ‌بچه ‌خوك است كه در اين ‌مجموعه، بچه‌ها با داستان‌هايي از او و خانواده‌اش روبه‌رو مي‌شوند. در شش ‌جلد دوم، جورج برادر كوچك‌تر پپا به عنوان شخصيت محوري قصه‌ها وارد شد و در عناوين كتاب‌ها هم جا گرفت. «بهترين دوست پپا»، «پپا مهربان است»، «پپا به فضا مي‌رود»، «پپا نمي‌داند چه‌كاره شود!»، «پپا و ماجراجويي در روز پاييزي» و «جورج و همبازي جديد» عناوين شش كتاب جديد از اين مجموعه كتاب‌هاست. اين‌ كتاب‌ها با ۲۸ صفحه مصور رنگي و با قيمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده‌اند.

پينوكيو در نسخه جيبي
كتاب ديگري كه نشر افق به تازگي راهي بازار كتاب كرده، نسخه جيبي كتاب داستاني «پينوكيو» نوشته كارلو كولودي است كه بهروز غريب‌پور آن را از نسخه اصلي يعني از ايتاليايي به فارسي برگردانده است. اين كتاب از سري كتاب‌هاي «رمان‌هاي جاويدان جهان» و در قالب نسخه جيبي منتشر شده است و تصاويري از نقاشي‌هاي روبرتو اينوچنتي را نيز در خود دارد.
كارلو لورنزيني كه بيشتر با نام كارلو كولودي شناخته مي‌شود، ۲۴ نوامبر سال ۱۸۲۶ در فلورانس ايتاليا متولد شد. او در سال‌هاي نوجواني وارد مدرسه تحصيلات ديني شد و تا ۱۷ سالگي در آنجا مشغول به تحصيل شد. پس از آن به دنبال روزنامه‌نگاري، منتقدي، نمايشنامه‌نويسي و نگارش كتاب‌هاي آموزشي رفت. در اين ميان، دست به نگارش محبوب‌ترين نوشته‌اش زد كه باعث شد به عنوان يكي از معروف‌ترين نويسندگان ادبيات كودك و نوجوان مطرح شود و آن اثر همين كتاب «پينوكيو» معروف است. نسخه جيبي اين ‌كتاب در ۲۸۸ صفحه و با قيمت ۶۸ هزار تومان منتشر شده است.

«آخر داستان» با ترجمه امرايي
«آخر داستان» عنوان رماني است نوشته ليديا ديويس كه نشر افق با ترجمه اسدالله امرايي به تازگي منتشر كرده است. اين‌ كتاب از سري آثار «ادبيات امروز» نشر افق است كه نسخه اصلي آن سال ۱۹۹۵ منتشر شده و با واگذاري حق كپي‌رايت اثر توسط نويسنده، هم‌اكنون در ايران چاپ مي‌شود. ليديا ديويس نويسنده امريكايي و استاد 74 ساله دانشگاه است. او بيشتر با داستان‌هاي كوتاه و ترجمه‌هايش از ادبيات فرانسه به انگليسي شناخته مي‌شود. نشر افق قبل از اين نيز مجموعه «نمي‌توانم و نمي‌خواهم» ديويس را با ترجمه اسدالله امرايي منتشر كرده بود. ديويس سال ۲۰۱۳ جايزه من‌بوكر و نشان آكادمي هنر و ادب امريكا را كسب كرد. رمان «آخر داستان» درباره يك مترجم و استاد دانشگاه است كه با يكي از دانشجويانش رابطه‌اي عاطفي برقرار مي‌كند. دانشجو كه اسمي هم در داستان از او برده نمي‌شود، ۱۴ سال از استاد كوچك‌تر است و رابطه كوتاه‌مدت‌شان پاياني تلخ دارد. رمان از زاويه ديد اول شخص مترجم و استاد دانشگاه روايت مي‌شود. «آخر داستان» در ۲۴۰ صفحه و با قيمت ۶۸ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون