• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5192 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱ ارديبهشت

داستان يك سفر جنجالي

فرزند قاليباف سفر اعضاي خانواده‌اش به تركيه را تاييد كرده و آن را «خطايي نابخشودني» توصيف كرد

 «قاچاق كالا و ارز امروز بيشترين مشكل را براي ما ايجاد كرده است؛ ما دست تجار را مي‌بوسيم، ولي شما ببينيد وزير آموزش و پرورش ما مي‌رود از ايتاليا لباس بچه مي‌آورد؛ مردم، شما فكر كرده‌ايد اقتصاد ما درست مي‌شود؟ هرگز! درد اينجاست كه ما مي‌گوييم به نقل از آقاي جهانگيري دختر وزير بيكار و مظلوم است و مي‌رود اين كار را انجام مي‌دهد؛ بقيه مردم بيچاره چكار كنند؟ تكليف آنها چيست؟ آيا آنها مي‌توانند اين‌كار را انجام بدهند؟» اينها سخنان محمدباقر قاليباف در جريان مبارزات انتخابات رياست‌جمهوري در ارديبهشت‌ماه سال 96 است. زماني كه او در مناظره‌هاي انتخاباتي خطاب به حسن روحاني او را كانديداي 4‌درصدي‌ توصيف كرد كه نمي‌تواند مشكلات 96 درصد باقي مردم را حل كند.  اما روز گذشته اتفاقي افتاد كه اين جمله قاليباف در فضاي مجازي دست به دست و انگشت اشاره به سوي قاليباف دراز شد. روز گذشته خبر سفر همسر، دختر و داماد محمد باقر قاليباف به تركيه، فضاي مجازي و رسانه‌اي كشور را در نورديد. ماجرا از آنجا آغاز شد كه وحيد اشتري، فعال رسانه‌اي عدالتخواه، در رشته توييتي در حساب توييتر خود از سفر خانواده قاليباف به تركيه خبر داد. اشتري در رشته توييتي نوشت: «چند تا از مسافران استانبول يك‌سري فيلم و عكس از يك خانواده چادري (در پروازهاي تركيه خيلي مرسوم نيست) فرستاده‌اند كه امروز به‌خاطر حجم بالاي بار با متصدي كانتر به مشكل خورده‌اند و بعد با رفتار عوامل هواپيمايي معلوم شده از خانواده مسوولانند. ظاهرا خانواده آقاي قاليباف بوده‌اند. همسر ايشان سركارخانم زهرا مشير را شناخته‌اند. يك زوج جوان هم با ايشان بوده كه يا پسر و عروس‌شان يا دختر و دامادشان بوده‌اند. ظاهر حجم بالاي باري كه از تركيه مي‌آورده‌اند، كالسكه و كيف نوزاد و تخت تاشوي كودك و امثالهم بوده است. يعني براي خريد سيسموني به تركيه رفته بودند. از بعدازظهر تا حالا براي مطمئن شدن با بچه‌هاي فرودگاه امام و هواپيمايي معراج ارتباط گرفتم و اطلاعات پرواز را درآوردم. اسم اين سه نفر در ليست پرواز شماره ۴۸۰۴ ساعت 45 :‌13 امروز معراج ‌از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام است: زهرا مشير، مريم قاليباف و اميررضا بحيرايي (داماد) . پيشاپيش قدم نوه نورسيده را خدمت آقاي قاليباف تبريك عرض مي‌كنم. به فاصله چند ساعت از انتشار اين توييت، الياس قاليباف در صفحه اينستاگرام خود به خبر واكنش نشان داده و اصل خبر را تاييد كرد. الياس قاليباف در نوشته‌اي حركت خواهرش را «خطايي نابخشودني» خواند و آن را با مرام پدرش متفاوت دانست. او نوشت: «خواهرم و همسرش كاري انجام دادند كه حتما غلط است. اين سفر آن هم در اين شرايط اقتصادي مردم يقينا اشتباه است‌‌.»
البته الياس قاليباف نوشته كه اعضاي خانواده‌اش براي خريد سيسموني به تركيه نرفته بودند و «ناراستي‌ها و بزرگ نمايي‌هايي در متن‌هاي منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام اين سفر خطايي نابخشودني است، چرا كه باعث مي‌شود همه تهمت‌هايي كه در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحيح جلوه دهد. آنچه اين خطا را نابخشودني‌تر مي‌كند آن است كه به اميد و اعتماد مردم ضربه مي‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز مي‌كند.» هر چند الياس قاليباف خريد سيسموني در تركيه را تكذيب نكرده اما سوال اين است كه اگر خانواده‌هاي آقاي قاليباف براي خريد سيسموني به تركيه نرفته‌اند، پس سفرشان به تركيه چه مشكلي مي‌تواند داشته باشد كه از نظر الياس قاليباف «خطايي نابخشودني» است؟ 
الياس قاليباف در ادامه تاكيد كرده كه «اين رفتار حتما مخالف نظر و مشي و مرام پدرم است. آنان كه مي‌خواهند خطاي فرزند را به پاي پدر بنويسند، بدانند كه اين كار از قبل مورد مخالفت ايشان قرار گرفته بود ولي متاسفانه ناديده گرفته شد.بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهي مي‌كنم و آنها هم حتما بايد عذرخواهي نمايند.ان‌شاالله خدا در اين شب‌هاي قدر همه قصور‌ها و خطاهاي ما را ببخشد.» فرزند قاليباف در متن اينستاگرام خود هيچ اشاره‌اي به سفر مادرش به تركيه نكرده است. در حالي كه در ايران رسم بر اين است كه هزينه سيسموني نخستين فرزند را مادر عروس، پرداخت مي‌كند. الياس قاليباف البته بدون اشاره به مادرش، سفر خواهر و دامادشان به تركيه را «مخالف مشي و مرام پدرش» دانسته و گفته «اين كار از قبل مورد مخالفت پدر بود ولي متأسفانه ناديده گرفته شد.» الياس قاليباف از خانواده‌اش خواسته از مردم عذرخواهي كنند.
واكنش‌مشاور رسانه‌اي قاليباف
غير از الياس قاليباف كه در صفحه اينستاگرام خود به انتشار اين خبر واكنش نشان داده و اصل خبر را تاييد كرده و عذرخواهي كرد، محمد سعيد احديان، مشاور رسانه‌اي محمدباقر قاليباف رييس مجلس نيز در توييتي نوشت: «عجب جشني گرفتند مخالفان قاليباف. بزرگنمايي كه در تخصص شما است اما مهم نيست كه موضوع كوچك باشد يا بزرگ، خطاي فرزند را به پاي پدر نمي‌نويسند.» حسين صداقت، فعال رسانه‌اي هم در پاسخ به اين توييت نوشت:« شما رفتار و گفتار فائزه هاشمي را به پاي پدر ننوشتيد؟» سيد محمود رضويان، از چهره‌هاي نزديك به قاليباف و از فعالان ستاد انتخاباتي او در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 نيز در توييتي با درج عكسي از صفحه اينستاگرام الياس قاليباف در توضيح اين خبر نوشته: «صريح و شفاف.» اما حميد رسايي از چهره‌هاي اصولگرا به مخالفت با اين توييت برخاسته و نوشته: «همانطور كه خطاي آن فرزند به پاي پدر نوشته نمي‌شود، عذرخواهي اين فرزند هم به نام پدر نوشته نمي‌شود.» اميرحسين ثابتي از ديگر چهره‌هاي رسانه‌اي اصولگرايي بوده كه به اين ماجرا واكنش نشان داده است. او با اشاره به رقابت‌هاي انتخاباتي مجلس يازدهم و سرليست‌هاي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان، مجيد انصاري و باقر قاليباف، نوشته «‏‎اگر قاليباف را تخريب كنيد و وحدت اصولگراها به‌هم بخورد، دفعه بعد خانواده مجيد انصاري مي‌روند تركيه سيسموني بخرند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون