• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5219 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۸ خرداد

زاويه

نمايشگاه آثار خط نقاشي با عنوان «زاويه» در گالري ايده آغاز به كار كرد.
به گزارش روابط عمومي موسسه فرهنگي و هنري ايده، نمايشگاه آثار مهسا دواچي از روز جمعه 6 خرداد آغاز به كار كرده و بازديد از آن براي عموم آزاد و رايگان است.
در استيتمنت اين نمايشگاه آمده است: «پس از سال‌ها ممارست در خوشنويسي، بر آن شدم كه از زاويه‌اي متفاوت نظاره‌گر حروف باشم، شيوه‌اي فراتر از ساختارهاي تعريف شده در سنت، به دور از تكرار و تقليد.
در دنياي لايتناهي هنر، زماني خلاقيت فرصت رشد خواهد يافت كه هنرمند بتواند آزادانه، احساس و نگاه خود را به منصه ظهور برساند. تقلاي دروني من بر استفاده از نستعليق در فضايي مدرن و انتزاعي است. در آثار ارايه‌ شده تلاشم بر اين بوده كه از ساختار حروف در جهت ايجاد فرم‌هايي نوين كه جنبه‌هاي بصري آن بر قواعد و معنا غالب است، استفاده كنم. در اين مسير، قابليت نستعليق را بسيار فراتر از زيبا و قاعده‌مند نوشتنِ مكرر يافتم كه اين نگاه منجر به تركيب‌بندي‌هاي رهاتري مي‌شود. زاويه نگاه من به خطي كه از كودكي با آن مأنوس بوده‌ام، فارغ از تعاريف گذشته و تكراري امروز بوده و بر اساس حس دروني شكل گرفته و پيش مي‌رود.»
نمايشگاه انفرادي «زاويه» تا ۱۸ خرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان مي‌توانند جهت بازديد از آن، همه روزه از ساعت 16 الي 20 به گالري ايده به نشاني تهران، كريمخان زند، خيابان سنايي، خيابان هجدهم، پلاك ۲۶ مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون