• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5296 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ شهريور

خبرخوان

عرضه قطار تهران- كربلا فقط براي كاروان‌ها

سيد ميعاد صالحي، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: حركت قطار تهران- كربلا به مدت سه ماه به صورت آزمايشي است و در اين مدت هفته‌اي يك رام قطار از تهران تا كربلا و بالعكس داريم. مديرعامل شركت راه‌آهن ادامه داد: طي اين سه ماه مشكلات و چالش‌هاي مسير به منظور مديريت بهتر احصا خواهد شد و پس از اتمام اين مدت آزمايشي، براي افزايش تعداد حركت قطارها تصميم‌گيري خواهيم كرد. صالحي گفت: اين قطار فعلا به صورت كارواني بوده و خريد بليت از آژانس‌هاي منتخب انجام مي‌شود.

آمار در ايران كاملا سياسي است

حسين راغفر، كارشناس اقتصادي اظهار داشت: در اينكه آمار در ايران كاملا سياسي است اصلا ترديدي وجود ندارد و معتقدم آمارهايي كه به صورت رسمي منتشر مي‌شوند، به صورت كافي و وافي قابل استناد نيستند و تصوير واقعي از وضعيت جامعه را نشان نمي‌دهند و تجربه زيسته مردم و افرادي كه در ايران زندگي مي‌كنند با آمارهايي كه منتشر مي‌شود تفاوت‌هاي بسيار زيادي دارد. وي با تاكيد براينكه درباره دستكاري آمار اصلا نبايد ترديدي داشت، ادامه داد: همه دولت‌ها هم مدعي‌ هستند كه آمار در دوره مديريت آنها دستكاري نشده‌ است اما اين ادعا واقعيت ندارد. البته موضوع فقط آمار نرخ تورم نيست، آمارهاي ديگري از شاخص‌هاي اقتصاد كلان و مسائل پولي هستند كه از سال 1394 به بعد ديگر منتشر نشده‌اند و بانك مركزي انتشار اين آمار را متوقف كرده است، در حالي كه اين شاخص‌ها اساسا محرمانه هم نيستند و همچنين برخي آمار هم توليد نمي‌شوند.

تركيب اينترنت سرپرست خانوار ۳ دهك كم‌درآمد چگونه است؟

مجيد حقي، معاون امور پستي، ارتباطي و فناوري اطلاعات رگولاتوري گفت: بسته سالانه اينترنت ۳ دهك كم‌درآمد جامعه، ۴۰ گيگابايت است كه ۳۰ گيگابايت آن براي استفاده از سايت‌هاي منتخب و ۱۰ گيگابايت آن براي استفاده از اينترنت بين‌الملل است. وي تاكيد كرد: اين بسته با هدف حمايت از اقشار كم‌برخوردار و در قالب مسووليت اجتماعي اپراتور اجرايي مي‌شود.


۳۰ ناظر شرعي در دفاتر مركزي بانك‌ها مستقر مي‌شوند

حسين ميثمي، دبير و سخنگوي شوراي فقهي بانك مركزي گفت: از سوي برخي مطرح شد كه قرار است در هر شعبه بانك يك ناظر شرعي مستقر شود كه اين كذب محض است و تنها حدود ۳۰نفر ناظر شرعي در بانك‌ها حضور خواهند داشت و در هر بانك يك نفر به عنوان ناظر شرعي تعيين خواهد شد. وي ادامه داد: ابهام دوم اين است كه گفته شده ناظران شرعي الزاما روحاني هستند كه اين هم صحت ندارد و ناظران شرعي مي‌توانند روحاني يا دانشگاهي باشند و هر كسي كه خبره بانكداري اسلامي باشد و بتواند در آزمون گواهي حرفه‌اي بانكداري اسلامي شركت كرده و نصاب مرتبط را كسب كند، مي‌تواند با معرفي بانك و تاييد شوراي فقهي، به عنوان ناظر شرعي به فعاليت مشغول شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون