• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5311 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲ مهر

انتشار نامه‌هاي عاشقانه آنتوان اگزوپري و همسرش

كتاب «از آسمان به گل سرخ؛ نامه‌هاي عاشقانه آنتوان و كنسوئلو دوسنت- اگزوپري» با ترجمه ابوالفضل ‌الله‌دادي توسط نشر نو منتشر و راهي بازار نشر شد.
به گزارش مهر، كتاب «از آسمان به گل سرخ؛ نامه‌هاي عاشقانه آنتوان و كنسوئلو دوسنت-اگزوپري» به‌ تازگي با ترجمه ابوالفضل‌ الله‌دادي توسط نشر نو منتشر و راهي بازار نشر شده است. اين‌ كتاب يكي از عناوين مجموعه «كتابخانه يادها و خاطره‌ها» است كه اين‌ ناشر منتشر مي‌كند. نسخه اصلي اين‌ كتاب كه ويراسته آلبن سريزيه است، سال ۲۰۲۱ توسط انتشارات گاليمار در فرانسه منتشر شده است. نامه‌هاي آنتوان دوسنت اگزوپري و همسرش ۷۷ سال پس از مفقود شدن اگزوپري كشف شدند. شخصيتي كه اگزوپري برايش نامه نوشته يعني كنسوئلو آنقدر در زندگي مردش تاثيرگذار بوده كه الهام‌بخش نوشتن «شازده كوچولو» شد و اگزوپري هم اقرار كرده بود مي‌خواسته اين اثرش را به او تقديم كند و در يكي از نامه‌هايش از عدم انجام اين‌ كار اعلام تاسف كرده است.
آنتوان و كنسوئلو اول ‌بار در آرژانتين ديدار كرده و در دم عاشق هم ‌شدند. آنتوان از كنسوئلو دعوت كرد سوار هواپيما بر فراز آسمان پرواز كنند. طي همين پرواز خطرناك و نمايشي بود كه آنتوان از كنسوئلو كه از ترس مي‌لرزيد خواستگاري كرد و اين آغاز قصه‌اي شد عاشقانه و پر فراز و نشيب كه روايت لحظاتش در نامه‌هاي كتاب پيش‌رو آمده است. نامه‌هاي مندرج در اين‌ كتاب دربرگيرنده روايت دو زندگي هستند؛ نامه‌هاي كتاب «از آسمان به گل سرخ» روايت دو زندگي است؛ زندگي زني كه از پسِ پرده‌هاي زمان به‌ زيبايي پديدار شده و زندگي نويسنده‌اي خلبان كه آن‌طور كه خود مي‌گفت تنها با مرگ به آرامش مي‌رسيد و وعده مي‌داد كه در ابديت چشم ‌انتظار گل سرخ زندگي‌اش بماند.
‌جز يادداشت مترجم، پيش‌گفتارهاي مارتين مارتينز فروكتوسو و اوليويه داگه و مقاله «او يك شعر خواهد بود» به قلم آلبن سريزيه، كتاب پيش‌رو دربرگيرنده ۱۷۲ نامه بين اگزوپري و همسرش است كه در ۳ فصل اصلي «امريكاي جنوبي، فرانسه، آفريقاي شمالي (۱۹۳۰-۱۹۴۰)»، «نيويورك (دسامبر ۱۹۴۰- آوريل ۱۹۴۳)» و «آفريقاي شمالي، ساردينيا (آوريل ۱۹۴۳- جولاي ۱۹۴۴)» گردآوري شده‌اند. پيش از اين‌ فصول هم يادداشتي درباره اين ‌نسخه از نامه‌ها درج شده است.
در انتهاي كتاب هم پيوستي چاپ شده كه ۲ نامه از آنتون دوسنت اگزوپري به آنري دو سِگوني و يك پزشك در نيويورك را شامل مي‌شود.
اين‌ كتاب در ۳۴۷ صفحه به قيمت ۱۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون