• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4069 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱ ارديبهشت

محاسبه آنلاين صورت‌حساب مشتركان دايمي

با ارتقاي سامانه جامع خدمات مشتريان اپراتور اول در راستاي ارايه خدمات گسترده از جمله يكپارچه‌سازي سيستم صورت‌حساب مشتركان دايمي و اعتباري و آنلاين شدن اين فرآيند، ممكن است مشتركان در روزهاي آينده اختلالاتي در تغيير بسته‌ها يا افزايش اعتبار خود داشته باشند.

به گزارش ايسنا، تا قبل از اين سيستم صدور و دريافت صورت‌حساب مشتركان دايمي همراه اول به صورت آفلاين بوده و قدري تاخير داشت، يعني ممكن بود هنگامي كه شما درخواست صورت‌حساب مي‌داديد كه چقدر از مقدار بسته‌تان باقي مانده، با چند ساعت تاخير دريافت مي‌كرديد. با سيستم جديد ارتقا يافته، صورت‌حساب مشتريان دايمي كاملا آنلاين مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند به مشتركان در مديريت هزينه‌هاي‌شان كمك كند. اين سيستم براي مشتركان اعتباري از قبل هم آنلاين بوده و اكنون دو سيستم يكپارچه مي‌شوند.

با آغاز عمليات توسعه و ارتقاي سيستم‌هاي زيرساختي فناوري اطلاعات اپراتور اول ارتباطي كشور از ابتداي ارديبهشت، ممكن است در روزهاي آينده در برخي سرويس‌هاي جانبي مشتركين دايمي و اعتباري در خصوص خريد شارژ يا تعويض بسته‌ها و طرح‌هاي تشويقي اختلالاتي ايجاد شود كه اپراتور اول بابت بروز احتمالي اين مشكلات از مشتركين خود عذرخواهي كرده است.

در اين راستا شاهين آرپناهي- مديركل ارتباطات همراه اول- با ارايه توضيحاتي درباره اين به‌روزرساني اظهار كرد: اين به‌روزرساني در زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات ما اتفاق مي‌افتد و يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي نرم‌افزاري است كه تا امروز در اين حجم در كشور انجام شده. اين پروژه مزاياي زيادي دارد و براي مشتركين امتيازات زيادي را به همراه مي‌آورد، از جمله اينكه امكان تعريف بسته‌هاي بيشتري را به همراه اول خواهد داد، يكپارچه‌سازي و ارتقاي سيستم‌هاي خدمات مشتريان و هم موضوعات مربوط به صورت حساب مشتريان.

وي با اشاره به تغييرات ايجاد شده پس از اين به‌روزرساني بيان كرد: از امتيازاتي كه با سيستم جديد ايجاد خواهد شد اين است كه سيستم بيلينگ يا صورت‌حساب مشتركان دايمي كاملا برخط مي‌شود. تا قبل از اين سيستم صدور و دريافت صورت‌حساب مشتركان دايمي همراه اول به صورت آفلاين بوده و قدري تاخير داشت، يعني ممكن بود هنگامي كه شما درخواست صورت‌حساب مي‌داديد كه چقدر از مقدار بسته‌تان باقي مانده، با چند ساعت تاخير دريافت مي‌كرديد. با اين سيستم كاملا آنلاين مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند به مشتركان در مديريت هزينه‌هايشان كمك كند. اين سيستم براي مشتركان اعتباري از قبل هم آنلاين بوده و اكنون دو سيستم يكپارچه مي‌شوند.

مديركل ارتباطات همراه اول در ادامه خاطرنشان كرد: امروز ما درباره يك پروژه فني صحبت مي‌كنيم اما با اين تغيير و ارتقاي سيستم مي‌توان اميدوار بود كه در تعريف بسته‌هاي جديد انعطاف و گستردگي بيشتري داشته باشيم و دست ما براي ارايه خدمات متنوع‌تر و طيف وسيع‌تري از خدمات به مشتريان بازتر شود و امكان اينكه ما بتوانيم بسته‌هاي متنوع‌تري را تعريف كنيم و با سرعت و گستردگي بيشتري اين كار را انجام دهيم، فراهم شود.

آرپناهي با بيان اينكه پياده‌سازي سيستم و تغيير از سيستم قبل به جديد، به دليل ابعاد وسيع خود ممكن است برخي از مشتركان را تحت تاثير قرار بدهد، افزود: تلاش جدي ما اين است كه در هيچ زماني اختلال جدي در سرويس‌هاي پايه يعني تماس، پيامك و اينترنت حتي به صورت كوتاه‌مدت پيش نيايد و مردم به صورت پيوسته سرويس را دريافت كنند. اما در سرويس‌هاي جانبي و خصوصا در استفاده از بسته‌هاي جديد ممكن است تغييراتي اتفاق بيفتد.

وي ادامه داد: مشتركان ما در بازه زماني كه سيستم آپديت مي‌شود، اگر بسته‌شان تمام شده باشد يا بخواهند تغييري انجام دهند، ممكن است با اختلالات موقتي و محدودي مواجه شوند. البته براي كساني كه تمديد خودكار دارند تمهيداتي انديشيده شده كه مشتركان تاثير نپذيرند. همچنين ممكن است تغييراتي در سيستم مشتركان اعتباري براي خريد شارژ اتفاق بيفتد و نتوانند از برخي از درگاه‌ها براي افزايش اعتبار خود استفاده كنند، اما در تمامي اين مدت مي‌توانند از سامانه ٭۱#‌ استفاده كنند.

مديركل ارتباطات همراه اول خاطرنشان كرد: تفاوت‌هايي را براي چند ساعت خواهيم داشت و از طريق پيامك به مشتركاني كه در آن ساعات قصد افزايش اعتبار خود را دارند اطلاع‌رساني مي‌شود كه بايد چه اقداماتي را انجام دهند. تلاش ما اين است اطلاع‌رساني خوبي را از طريق پيامك به مشتركان داشته باشيم تا دچار هيچ اختلال جدي نشوند. اما بابت وجود همين سطح از اختلالات كه شايد ناگزير هم باشد، عذرخواهي مي‌كنيم.

آرپناهي درباره بازه زماني اين اختلالات اظهار كرد: اين بازه زماني براي پخش‌ها و درگاه‌هاي مختلف مي‌تواند متفاوت باشد و از چند ساعت تا حتي چند روز هم طول بكشد. زيرا طيف وسيعي از درگاه‌هاي ما را درگير خواهد كرد و ممكن است بعضي از درگاه‌هاي ما حتي تا چند روز سرويس را ارايه ندهند. البته اطلاع‌رساني به مشتركان صورت خواهد گرفت كه هركدام از اين درگاه‌ها تا چه زماني در دسترس نخواهد بود.

وي با بيان اينكه ۷۰۰ نفر از متخصصين بيش از يك سال است روي اين پروژه كار مي‌كنند، افزود: مقدمات اين پروژه چند روز است كه آغاز شده و به صورت رسمي از ابتداي ارديبهشت آغاز مي‌شود. با به‌روز شدن سيستم‌هاي همراه اول مي‌توانيم در روزهاي آينده با ارايه سرويس بهتر، وسيع‌تر، منعطف‌تر و با كيفيت بالاتر رضايت بيشتري را جلب كنيم. از مشتركان همراه اول به خاطر صبوري و همكاري‌شان براي تغيير بزرگي كه در همراه اول اتفاق مي‌افتد تشكر مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون