• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4072 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۴ ارديبهشت

حمله جنگنده‌هاي سعودي به جشن عروسي

بيش از 3 سال از آغاز حملات بي‌رحمانه عربستان سعودي و متحدانش به يمن مي‌گذرد به اين بهانه كه نيروهاي حوثي در اين كشور با حمايت ايران در حال بي‌ثبات كردن منطقه هستند. روز گذشته گزارش‌هايي منتشر شد مبني بر اينكه جنگنده‌هاي سعودي به يك مراسم عروسي در شهر حجه در شمال يمن حمله كرده است. بهانه‌اي واهي كه هيچگاه نتوانستند آن را به اثبات برسانند. حالا سوال اصلي اينجاست كه در يك مراسم عروسي چه نيروي نظامي وجود دارد كه جنگنده‌هاي سعودي به آن حمله كردند. به گزارش سي‌ان‌ان به نقل از مقام‌هاي محلي حداقل 33 نفر كشته و 41 نفر زخمي شدند. اين حمله يكشنبه شب اتفاق افتاد. به گفته شاهدان عيني و مقامات يمني به سي‌ان‌ان دو موشك به مراسم عروسي در شهر حجه اثابت كرده است. اما ائتلاف تحت رهبري سعودي تنها اعلام كرده كه اين حادثه را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

سرلشكر تركي المالكي، سخنگوي نيروهاي ائتلاف به سي‌ان‌ان گفت: ما اين گزارش را بسيار جدي مي‌گيريم و به‌طور كامل آن را بررسي مي‌كنيم. ائتلاف تحت رهبري عربستان بيش از سه سال است كه حملات هوايي بر فراز يمن انجام مي‌دهد و مردم بي‌گناه در اين بين آسيب مي‌بينند و جان خود را از دست مي‌دهند. به گفته رييس بيمارستاني كه مصدومان اين حمله هوايي به آن منتقل شده‌اند 32 كودك نيز زخمي شده‌اند. ويديوهايي كه رسانه‌هاي نزديك به نيروهاي مردمي يمني منتشر كردند در يك تصوير نشان مي‌دهد كه يك پسر جوان به جنازه پدرش چسبيده و او را كه جان در بدن ندارد در آغوش كشيده است. همچنين برخي فيلم‌ها و تصاوير نشان از جسدهاي تكه‌تكه شده حاضران در اين مراسم بود. گزارش‌ها حاكي از آن است كه شرايط به نحوي بوده كه نيروهاي امدادي به سختي توانستند خود را به منطقه بمباران شده برسانند.

در اوايل ماه جاري ميلادي آنتونيو گوترش، دبيركل سازمان ملل متحد جنگ يمن را به عنوان بدترين بحران انساني در جهان برشمرد كه در آن بيش از 22 ميليون نفر نيازمند كمك‌هاي فوري و حفاظت هستند. به گفته دفتر حقوق بشر سازمان ملل 61 درصد تلفات جنگ يمن غير نظامي هستند. مقامات سازمان ملل متحد ائتلاف به رهبري عربستان را متهم به جنايت جنگي كرد و اين ائتلاف را مسوول قتل‌هاي غيرنظاميان دانست. عربستان طي سال‌هاي اخير حملات هوايي متعددي به مراسم عروسي، بازار، بيمارستان‌ها و مدارس يمن انجام داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون