• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4073 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۵ ارديبهشت

به استقبال بازي رفت بايرن – رئال در ليگ قهرمانان اروپا

صف‌آرايي غول‌ها در مونيخ

رسول مجيدي

 

 

روزنامه آ. اس يك روز قبل از ديدار سرنوشت‌ساز بايرن‌مونيخ و رئال مادريد در آلمان، كريم بنزما را روي جلد برد و نوشت: «معماي بنزما». اين روزنامه در گزارش اول خود ترديدهايي درباره خط حمله رئال در حساس‌ترين بازي فصلش نوشت و از ناآمادگي بيل و بنزما سخن گفت. واقعيت اما اين است كه رئال در همه بازي‌هاي فصلش در ليگ قهرمانان گلزني كرده است. تساوي 0-0 فصل گذشته رئال مادريد در خانه منچسترسيتي در 26 آوريل 2016، آخرين باري بود كه اين تيم در اروپا گلي نزد. در بازي برگشت، روند گلزني در 25 بازي متوالي اروپايي كهكشاني‌ها آغاز شد. اين 25 بازي شامل دو فينال مقابل اتلتيكو مادريد و يوونتوس مي‌شود كه شاگردان زيدان دو بار متوالي قهرمان ليگ قهرمانان شدند. چهره مهم اين گلزني‌ها كريستيانو رونالدو بوده است. از 64 گلي كه رئال مادريد در اين 25 بازي اخير خود به ثمر رسانده، 27 گل توسط ستاره پرتغالي به ثمر رسيده است. رونالدو در مقابل حريفان آلماني هميشه فوق‌العاده كار كرده. او در مجموع توانسته است در ۲۱ بازي ۲۶ گل وارد دروازه حريفان آلماني كند. رونالدو مجموعا ۱۹۲۳ دقيقه در برابر حريفان آلماني قرار گرفته و ميانگين هر ۷۴ دقيقه يك گل را به نام خودش به ثبت رسانده. سايت يوفا، ديروز درباره تيم رئال مادريد نوشت: «زين‌الدين زيدان سيستم 4-4-2 را مي‌پسندد. در جايي كه ايسكو، كريم بنزما و كريستيانو رونالدو را حمايت كند. آنها از داشتن مالكيت توپ لذت مي‌برند. كهكشاني‌ها بهترين گلزنان را در اختيار دارد و آنها از وينگرهاي سريع خود بهترين استفاده را مي‌برند.» اين سايت ضعف‌هاي رئال را هم اينچنين مي‌داند: «مردان زيدان در عقب زمين دچار لغزش هستند و همچنين آنها در بعضي مواقع در گلزني دچار مشكل مي‌شوند. هرچند در آخر آنها توانستند اين ضعف خود را جبران كنند. همچنين فول‌بك‌هاي رئال مادريد هميشه در حال حمله كردن هستند و آنها در اين مناطق بسيار آسيب‌پذير نشان داده‌اند. ضعفي كه يوونتوس توانست به خوبي در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا از آن استفاده كند. »

اما وضعيت در آلمان چگونه است؟ بايرني‌ها آماده انتقام گرفتن از رئال هستند. رئالي كه سال گذشته بايرن را حذف كرد. البته مونيخي‌ها اعتقاد دارند شكست آنها با ناداوري به دست آمده. اولي هوينس، رييس باشگاه بايرن ديروز در مصاحبه‌اي به همين مساله اشاره كرد: «داور بازي فصل پيش فقط يك بار اشتباه تاثير‌گذاري را انجام نداد بلكه سه، چهار بار اشتباه كرد. در واقع اين اتفاق شرم‌آور بود. »

سايت يوفا هم نسبت به موفقيت بايرن در اين بازي خوشبين است: «تركيب بايرن مملو از استعدادهايي در سطح جهاني است و آنها مربي‌اي دارند كه راه موفقيت در بازي‌هاي حذفي را مي‌داند. با قهرماني در بوندس‌ليگا و رسيدن به فينال جام حذفي آلمان تب سه‌گانه در مونيخ وجود دارد. نگرش مثبت آنها را به حركت رو به جلو وا مي‌دارد. » اين سايت در تحليل بازي بايرن هم نوشته: «با حضور خاوي مارتينز به عنوان نقش محوري ميان خط دفاعي و مياني و فول‌بك‌هايي (داويد آلابا و ياشوا كيميش) كه رو به جلو بازي مي‌كنند، بايرن خط حريف را مي‌شكند. لواندوفسكي به عنوان مهاجم هدف در مركز خط حمله بايرن جاي دارد، با اين حال با توماس مولر، هامس رودريگز، آرين روبن، فرانك ريبري و تياگو آلكانترا بايرن مونيخ گلزن‌هاي بسياري دارد. البته آنها اخيرا در عملكرد دفاعي دچار ضعف شده و طي 10 بازي اخير تنها در دو بازي دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان مقابل رئال مادريد گل در زمين حريف مي‌تواند بسيار مهم باشد. مردان هاينكس بايد حواس‌شان به زنگ خطر براي گل‌هاي غيرضروري باشد.»

اگر نگاهي به تاريخ رقابت‌ها داشته باشيم، بايد براي بازي امشب شانس بيشتري به بايرن دهيم چرا كه آمار مي‌گويد رئال در آلمان همواره با مشكل مواجه بوده. اولين مصاف رئال با نمايندگان آلمان به سال 1966 برمي‌گردد. جايي كه سفيدپوشان برابر مونيخ 1860 تن به شكست 1-0 دادند. براي حدود نيم قرن، بازي در خاك آلمان براي رئال مادريد يك كابوس بود و بايرن مونيخ در اين ميان نقش گربه سياه آنها را داشت كه 9 بار موفق به شكست مادريدي‌ها شد. پس از بايرن مونيخ، دورتموند با سه برد خانگي بهترين عملكرد را در ميان نمايندگان آلمان برابر رئال دارد. تيم‌هايي نظير مونيخ 1960، هامبورگ، گلادباخ، كايزرسلاترن، كلن، لوركوزن، وردربرمن و وولفسبورگ هم يك بار طعم پيروزي برابر كهكشاني‌ها را چشيده‌اند. رئال مادريد مجموعا 33 بار در آلمان به ميدان رفته و حاصل كارش 20 باخت، 6 برد و 7 تساوي بوده است. البته 5 برد از اين 6 پيروزي به كمتر از 4 سال گذشته برمي‌گردد و همين اميد طرفدراران اين تيم را زنده نگه مي‌دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون