• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4076 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ ارديبهشت

اخبار بنگاه‌ها

برگزاري مجامع بانك‌ها

مديرعامل بانك توسعه صادرات پيش‌بيني كرد: صورت‌هاي مالي بانك‌ها در سومين سال اجراي استانداردهاي حسابرسي (IFRS) درچهار ماهه ابتدايي سال تهيه و مجامع در زمان مقرر برگزار شود. به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات به نقل از ايبنا، دكتر علي صالح‌آبادي درباره وضعيت اجراي استانداردهاي حسابرسي (IFRS) در نظام بانكي ايران اظهارداشت: بانك مركزي در سال‌هاي اخير بانك‌ها را ملزم به اجراي اين استانداردها كرد و برهمين اساس قرار شد بانك‌ها گزارش‌ها را بر اساس استانداردهاي حسابرسي (IFRS) تدوين كنند. 1395 براي اولين‌بار بر اساس استانداردهاي حسابرسي (IFRS) تدوين شد، اظهارداشت: البته اين امر به دليل اينكه براي اولين‌بار در سيستم بانكي اجرايي مي‌شد داراي نواقصي بود كه اين روند در سال 96 نيز ادامه يافت اما وضعيت مطلوب‌تري را نسبت به سال 95 داشتيم زيرا نرم‌افزارهاي لازم در سال 95 تهيه شده بود. وي ادامه داد: صورت‌هاي مالي بانك‌ها بايد در سال جاري نيز بر اساس استانداردهاي حسابرسي (IFRS) تهيه شود و پيش‌بيني مي‌شود صورت‌هاي مالي به دليل وجود زير ساخت‌ها در همان موعد قانوني يعني تا تير ماه تدوين شود و اين مساله تا ماه‌هاي پاياني سال ادامه نيابد. مديرعامل بانك توسعه صادرات تاكيد كرد كه زيرساخت‌هاي مورد نياز در نظام بانكي براي تهيه صورت‌هاي مالي بر اساس استانداردهاي حسابرسي (IFRS) تهيه و نرم‌افزارها پياده‌سازي شده است. وي گفت: از آنجايي كه اين زير‌ساخت‌ها در دو سال گذشته آماده نبوده است لذا تهيه صورت‌هاي مالي و برگزاري مجامع طولاني شد به نحوي كه بسياري از مجامع بانكي در نيمه دوم سال برگزار شد. صالح‌آبادي درباره تاثير اجراي اين استاندارد‌ها در نظام بانكي گفت: صورت‌هاي مالي بانك‌ها بر مبناي ريسك تهيه مي‌شود و بر همين اساس اين صورت‌هاي مالي ريسك‌هاي مختلف نظام بانكي نظير نقدينگي، بازار، اعتبار و غيره را شفاف‌سازي مي‌كند. اجراي استانداردهاي حسابرسي (IFRS) ابزار مناسبي براي مديريت بانك است كه با شناخت مناسب بتواند ريسك‌هاي بانك را شناسايي و آن را مديريت كند. مديرعامل بانك توسعه صادرات تصريح كرد: علاوه بر اين به سهامداران و سرمايه‌گذاران نيز شناخت شفاف‌تري مي‌دهد و امكان ارزيابي براي اين دو گروه نيز ارتقا مي‌يابد و محيط شفاف مي‌شود. وي با بيان اينكه، صورت‌هاي مالي كه بر اساس استانداردهاي حسابرسي (IFRS) تهيه مي‌شود رويكرد آينده نگر دارد، اظهار داشت: صورت‌هاي مالي كه در گذشته تدوين مي‌شد رويكرد گذشته‌نگر داشت يعني عملكرد گذشته بانك را تبيين مي‌كرد. صالح‌آبادي با تاكيد بر اينكه، اين صورت‌هاي مالي ريسك‌هاي آتي را مشخص و تبيين مي‌كند، گفت: بر همين اساس اين صورت‌هاي مالي هم براي سهامداران و هم براي مديران بانك‌ها مناسب است كه بتوانند برنامه‌ريزي بهتري انجام دهند البته براي بانك مركزي نيز به عنوان مقام ناظر امكانات بهتري را براي ارزيابي فراهم مي‌كند.

 

تامين مالي نيروگاه‌هاي انديمشك و اميديه

علي‌اشرف افخمي، رييس هيات‌مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: بانك صنعت و معدن احداث نيروگاه‌هاي انديمشك و اميديه، با ظرفيت جمعا 1500 مگاوات را تامين مالي مي‌كند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، افخمي كه در سفر به استان خوزستان، در ديدار با غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان سخن مي‌گفت ضمن اعلام اين خبر افزود: استان خوزستان حق بزرگي بر گردن كشور ما دارد و بانك صنعت و معدن تلاش مي‌كند تا در حد توان خود در راستاي توسعه صنعتي استان گام برداشته و از اين طريق بخشي از اين حق را ادا كند.
مديرعامل بانك صنعت و معدن تصريح كرد: خوشبختانه نقش اين بانك تاكنون در استان خوزستان پر رنگ بوده است، در اين خصوص مي‌توان از پتروشيمي مسجد سليمان با تامين مالي 432 ميليون يورو و 700 نفر اشتغال و فولاد روهينا جنوب با 100 ميليون يورو تسهيلات و 445 نفر اشتغال نام برد كه مي‌توانند چهره اين بخش از كشورمان را دگرگون كنند.
وي در مورد نقش بانك صنعت و معدن در حوزه نيروگاهي گفت: اين بانك توانسته است 6 هزار مگاوات از 70 هزارمگاوات ظرفيت توليد برق كشور را تامين مالي كند كه اين رقم 9 درصد از ظرفيت ياد شده است. افخمي گفت: بانك صنعت و معدن در صنايع ريلي پروژه قطار سريع‌السير تهران- قم-اصفهان، به مبلغ 1 ميليارد و 800 ميليون دلار و پروژه برقي‌سازي قطار تهران- مشهد به ميزان 1 و نيم ميليارد دلار را تامين مالي كرده كه با اتمام آنها تحول چشمگيري در اين بخش از صنايع كشورمان اتفاق خواهد افتاد. اين مدير بانكي ضمن بيان اينكه تامين مالي احداث سه طرح آب‌شيرين‌كن جمعا به مبلغ 360 ميليون دلار توسط بانك صنعت و معدن انجام شده و هر يك از آنها روزانه 100 هزار مترمكعب ظرفيت دارد افزود: انتظار ما اين است كه بتوانيم مثل كشورهاي حوزه خليج فارس استفاده بهينه‌اي از آب‌شيرين‌كن‌ها داشته باشيم.
استاندار خوزستان نيز در اين ديدار از خدمات بانك صنعت و معدن قدرداني كرد.

 

هدف‌گذاري توليد ورق‌هاي گرم زير ۲‌ميليمتر فولاد مباركه

محمود اكبري، معاون فروش و بازاريابي فولاد مباركه از توليد محصول جديد در اين شركت در سال جاري خبر داد و گـفــت: بــراي ســـال جـــاري هدفگـذاري شـركـت بر آن است تا به زودي ورق‌هايي با ضخامت كمتر از ۲ ميليمتر (يعني 1.8) را توليد كند. وي با تاكيد بر اينكه امكان توليد انبوه اين محصول در شركت فراهم است، تصريح كرد: فولاد‌مباركه مي‌تواند با توليد اين محصول، بخشي از نياز كشور را كه از محل واردات تامين مي‌شد، توليد كند و در اختيار مصرف‌كنندگان قرار دهد. اكبري زمان توليد و فروش اين محصول را خرداد يا تيرماه سال جاري اعلام كرد و با اشاره به ميزان فروش هدف‌گذاري شده فولاد مباركه براي سال ۹۷ اظهار كرد: برنامه فروش سال جاري فولاد مباركه به ميزان ۷ ميليون و ۶۰۰ هزار تن است كه نسبت به سال گذشته با افزايش ۶۰۰ هزار تني همراه شده است. اين در حالي است كه قرار است براي تامين بازارهاي داخلي بيش از ۸۰ درصد اين ميزان محصول به بازارهاي داخلي اختصاص يابد. اكبري افزود: ميزان فروش گروه فولاد مباركه (فولاد مباركه، فولاد هرمزگان، ورق خودروي شهركرد، فولاد اميركبير كاشان و شركت گالوانيزه تاراز) در مجموع حدود ۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تن براي سال جاري هدف‌گذاري شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون