• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4078 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

پايان ليگ يك با يك دنيا حاشيه

خونه‌به‌خونه منحل شد!

رسول مجيدي

 

 

ليگ دسته اول فوتبال ايران بالاخره تمام شد. حالا ليگ برتر از سال آينده ميزبان دو تيم پرشور است. يكي از جنوب و ديگري از شمال. يكي نفت مسجدسليمان كه بعد از چندسال دوري دوباره به ليگ برتر بازگشته و يكي نساجي قائم‌شهر كه بيش از دو دهه بود به سطح اول فوتبال ايران نرسيده بود. خوزستان در فصل بعد 4 نماينده در ليگ برتر دارد و مازندران بعد از 12 سال صاحب تيم شده. همه اينها نويد اين را مي‌دهد كه سال آينده ليگ برتر پرشورتري داشته باشيم. قهرماني نفت مسجد سليمان در ليگ دسته اول و نايب‌قهرماني نساجي البته بي‌حاشيه هم نبود. نساجي تا قبل از شروع هفته پاياني ليگ دسته اول در رده سوم بود. يك رده پايين‌تر از خونه‌به‌خونه بابل. تيمي كه تنها 21 كيلومتر با نساجي فاصله دارد. هميشه كري خاصي بين فوتبال‌دوستان دو شهر بابل و قائم‌شهر وجود داشته و حالا صعود يكي و حذف ديگري حسابي بحث‌برانگيز شده. خونه‌به‌خونه كه امسال در جام‌حذفي به فينال رسيده و بايد پنجشنبه در خرمشهر به مصاف استقلال تهران برود، اين فرصت تاريخي را دارد تا با وجود ليگ برتري نشدن، قهرمان جام حذفي شود و به مسابقات آسيايي راه يابد. با اين همه مالك خونه به خونه روز گذشته رسما از حضور در فينال كناره‌گيري كرد. ماجرا چيست؟ و در مازندران چه خبر است؟

 

تباني و ضد فوتبال

تا قبل از شروع هفته پاياني ليگ يك، همه‌چيز به نفع خونه به خونه بود. آنها در رده دوم بودند و با كسب پيروزي مقابل حريف‌شان به ليگ برتر صعود مي‌كردند. مگر آنكه نساجي در بازي با راه‌آهن دست‌كم با اختلاف 5 گل پيروز مي‌شد تا تفاضل گل بد خود نسبت به بابلي‌ها را كاهش دهد. تيم خونه به خونه از چند روز قبل اعلام كرده بود بيم تباني در بازي راه‌آهن و نساجي وجود دارد. چرا كه راه‌آهن به ليگ دسته دوم سقوط كرده و ديگر بازي پاياني برايش اهميتي ندارد. آنها حتي جواد نكونام، سرمربي تيم نساجي را به چيدن داوران هفته‌هاي پاياني متهم مي‌كردند. نكونام تا نيم فصل اول در تيم خونه به خونه بود و با اين تيم امتيازات خوبي كسب كرده بود اما بعدا با مالك خونه به خونه به مشكل خورد و از اين تيم كنار رفت. نساجي در آن برهه وضعيت خوبي در جدول نداشت و دست به دامان نكونام شد. از همان موقع بحث و جدل خونه‌به خونه با سرمربي سابقش كه حالا روي نيمكت تيم رقيب بود، بيشتر شد و به هفته‌هاي پاياني كشيد. در هفته پاياني نساجي در تهران 6 بر صفر راه‌آهن را شكست داد تا خونه‌به‌خونه با وجود پيروزي 2بريك مقابل برق جديد شيراز نتواند ليگ برتري شود. با اين نتايج امتياز دو تيم شمالي به 64 رسيد، حتي تفاضل گل‌شان هم مساوي شد اما نساجي به دليل گل زده بيشتر به ليگ برتر آمد. همين هم باعث شده تا خونه‌به خونه‌اي‌ها حسابي عصباني شوند. بعد از بازي سرپرست تيم خونه‌به‌خونه مازندران به خبرنگاران گفت كه اين تيم در فينال جام حذفي مقابل استقلال به ميدان نخواهد رفت: «من از قبل درباره اتفاقات مشكوك هفته آخر ليگ يك هشدار داده بودم. با اتفاقاتي كه رخ داده، قطعا در فينال جام حذفي مقابل استقلال شركت نمي‌كنيم. واقعا ننگ بر اين فوتبال!»

 

شيرازي‌ها خيلي محكم بازي مي‌كنند!

گزارشگر بابلي بازي خونه‌به‌خونه و برق جديد شيراز، در اواخر بازي از اينكه تيم برق با وجود مهم نبودن بازي پاياني براي آن تيم، محكم بازي مي‌كرد به ستوه آمده بود. او در حين گزارش مي‌گفت «معلوم نيست چرا برق آنقدر محكم بازي مي‌كند. ما طرفدار فوتبال پاك هستيم اما برق هم بيش از حد معمول محكم بازي مي‌كند.» اين ماجرا حتي مورد اعتراض مديران خونه‌به خونه هم بود.

حسن‌زاده، مالك خونه به خونه در اين بين رحمان رضايي، سرمربي مازندراني تيم برق شيراز را مقصر مي‌دانست و مي‌گفت آنها با نساجي ساخت و پاخت كرده‌اند: «همه شما ديديد كه يك عده امروز چكار مي‌كردند، براي چه؟ چون از تيم حريف پول گرفته بودند. آنها پاداش گرفته بودند كه جلوي ما ضد فوتبال بازي كنند و اين بازي برابر برق جديد شيراز ضد فوتبال بود. آقاياني كه سرمربي تيم‌هاي ديگر شديد، باعث افتخار ما هستيد، اما اين فوتبال نيست، اين ضد فوتبال است.»

 

انصراف و اعتراض به AFC

همه اين اتفاقات باعث شده تا خونه‌به خونه با يكي از مهم‌ترين كارت‌هاي روي ميزش بازي كند؛ عدم حضور در فينال جام‌حذفي. آنها به خوبي مي‌دانند كه حاضر نشدن آنها در فينال اين جام همه محاسبات فدراسيون فوتبال را به هم مي‌ريزد و از همين طريق مي‌خواهند به اين فدراسيون اعتراض كنند تا به ماجراي هفته پاياني ليگ برتر ورود كنند. مالك خونه به خونه البته راهكار ديگري علاوه بر عدم حضور در فينال جام حذفي هم در سر دارد: «شب نيمه‌شعبان هواداران خونه به خونه بابل با پنجاه دستگاه اتوبوس به تهران مي‌آيند تا مقابل هتل محل اقامت نماينده‌ اي‌اف‌سي تحصن كنند. حالا كه فدراسيون توجهي به خواسته ما ندارد مي‌خواهيم مدارك‌مان دال بر تباني در چند بازي را به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارايه كنيم. همه ديدند در بازي رقيب ما چگونه عدالت و فوتبال پاك زير سوال رفت. مطمئن باشيد حق بابل را از‌ اي‌اف‌سي مي‌گيريم.»

 

اتهام به فردوسي‌پور و اعلام انحلال

آخرين برگ اعتراضات بابلي‌ها به حواشي هفته پاياني ليگ برتر، متهم كردن عادل فردوسي‌پور، تهيه‌كننده برنامه نود به كمك به صعود نساجي بود. ديروز قاسم حسن‌زاده، مالك باشگاه خونه‌ به خونه كه عصباني به نظر مي‌رسيد به خبرگزاري فارس گفت قصد انحلال تيم را دارد: «ديگر در جام حذفي و حتي در ليگ دسته اول حضور نخواهيم داشت. با توجه به حواشي‌ كه پيش آمده بهتر است در فوتبال نباشيم. در بازي نساجي و راه‌آهن، تباني صورت گرفته است حتي در بازي نساجي مقابل صبا قم هم از طريق شرط‌بندي توانستند نتيجه بگيرند. تمام كارشناسان معتقدند دقيقه 28 هيچ اتفاقي صورت نگرفت كه داور براي نساجي پنالتي گرفت. من حتي به تاج هم گفتم آقاي غياثي و اصفهانيان مي‌خواهند به ضرر ما كار را جلو ببرند. خواهش مي‌كنم از داور باتجربه استفاده كنيد. همان پنالتي قضاوت باعث شد تا نساجي به گل‌هاي بيشتري دست پيدا كند، همه مي‌خواستند تا دست در دست هم بدهند تا نساجي به ليگ برتر صعود كند. شما دقت كنيد كل استاديوم در اختيار نساجي بود حتي مديرعامل راه‌آهن هم نتوانست در جايگاه بنشيند مگر مي‌شود؟ مي‌خواستند با برنامه‌ريزي كارشان را جلو ببرند. در برنامه‌هاي ورزشي هم متاسفانه به نفع نساجي فعاليت مي‌كنند. عادل فردوسي‌پور 70 درصد صعود نساجي به ليگ برتر را كمك كرد از آن به بعد در برنامه ليگ يك هم آقاي پوربخش جو را به نفع نساجي تغيير داد. واقعا با اين شرايط براي چه سال آينده در ليگ يك بازي كنيم. ما به هيچ‌وجه در سال آينده در رقابت‌ها حضور نداريم، منحل مي‌شويم و قصد نداريم در فوتبال فعاليت كنيم. به جز اينكه جسم و روح مردم خسته شود هيچ فايده ديگري هم ندارد.»

حالا بايد منتظر ماند و واكنش مسوولان فدراسيون فوتبال به اين اتفاقات را ديد.

 

 

استقلال خوزستان مدعي جديد جام حذفي!

در حالي كه هنوز موضع سازمان ليگ درباره كناره‌گيري خونه‌به‌خونه از حضور در فينال جام حذفي مشخص نشده، عبدالله ويسي، سرمربي استقلال خوزستان مدعي است كه در اين صورت حق قانوني تيم اوست كه در فينال جام حذفي مقابل استقلال تهران به ميدان برود و هيچكس نمي‎تواند اين حق را از او و شاگردانش بگيرد. استقلال خوزستان در بازي نيمه‌نهايي جام حذفي در خانه خود با نتيجه 3-1 مغلوب خونه‌به‌خونه شد و همين باعث شده تا ويسي و تيمش مدعي جايگزيني خود به جاي تيم معترض خونه‎به‌خونه شوند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون