• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4078 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

فضاي مجازي

پنبه‌دانه وليعهد عربستان

«خواب شتر است و پنبه‌دانه... رونمايى محمد‌بن‌سلمان از سياست خارجى افراط‌گرايانه: _ فلسطينيان يا صلح كنند يا خفه شوند و ناله نكنند _ مساله فلسطين در اولويت عربستان قرار ندارد _ زمان آن رسيده است كه از مساله كهنه و پوسيده فلسطين دست بكشيم- در كنار اسراييل به مبارزه عليه ايران بپردازيم.» محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملي با انتشار توييت بالا نسبت به گزافه‌گويي‌هاي وليعهد جوان آل‌سعود واكنش نشان داد. محمدجواد حق‌شناس كه هم‌اكنون به‌عنوان يكي از نمايندگان مردم تهران در شوراي شهر پايتخت نيز عضويت دارد، اظهارات وليعهد عربستان درباره سياست خارجي افراط‌گرايانه عربستان را به خواب شتر تعبير كرده و گفته كه زمان آن رسيده است كه از مساله كهنه و پوسيده فلسطين دست بكشيم. بن‌سلمان روز گذشته در اظهاراتي سخيف و به دور از ادبيات ديپلماتيك خطاب به فلسطينيان گفته بود كه يا صلح كنند يا خفه شوند.

لوح تقدير براي مامور زن گشت ارشاد

ماجراي ويدئوي برخورد مامور زن گشت ارشاد با يك دختر توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حال پيگيري است. عليرضا رحيمي، يكي از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس و از جمله اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در توييتي از تشويق مامور زن گشت ارشاد توسط نيروي انتظامي خبر داده و در اين رابطه گفته كه «در جلسه كميسيون امنيت ملي با فرماندهان ناجا، در پاسخ به علت تاخير ناجا در اطلاع‌رساني در خصوص حوادث مختلف، سردار اشتري اعلام كردند دو روز بعد از حادثه درگيري خانمي در پارك، مامور ناجا درمحل فرماندهي كل مورد تشويق قرار گرفته و لوح تقدير از ايشان دريافت كرد.» روز گذشته نيز سردار حسين رحيمي، رييس پليس تهران تاكيد كرده كه «بررسي‌هاي تكميلي نشان داد اين مامور هيچ قصوري نداشته است و موضوع تعليق زن گشت ارشاد به هيچ‌وجه صحت ندارد و ما با اقتدار از ماموران خود دفاع مي‌كنيم.»

ورود زنان به ورزشگاه‌ها

ورود زنان به ورزشگاه‌ها هرازچند گاهي تبديل به سر خط واكنش‌ها در فضاي مجازي مي‌شود. محمدرضا زائري، روحاني مشهور اصولگرا در بخشي از پست اينستاگرامي‌اش نسبت به سياست‌هاي مسئولان در ممانعت از حضور زنان و دختران در ورزشگاه‌ها انتقاد كرده و با اشاره به انتشار تصاويري از حضور چند دختر در بازي فوتبال اخير پرسپولسيس و سپيدرود رشت نوشته است: «از روزگار پرافتخار حماسه‌سازاني كه الگوي جهان بودند رسيده‌ايم به بازي موش و گربه ميان چهار تا دختر عشق فوتبال با هيمنه و اقتدار نيروي انتظامي كشور! متاسفم و شرمسار كه شهروند كشور و جامعه‌اي هستم كه دغدغه و مساله و چالش بزرگانش به جاي مسائل كلان و بحران‌هاي اساسي شده است مسائلي حاشيه‌اي و كم‌اهميت.» پست اينستاگرامي اخير زائري در واكنش به اقدام دختراني است كه با لباس پسرانه مخفيانه وارد ورزشگاه شده تا بتوانند رقابت‌هاي فوتبال ليگ برتر را از نزديك به تماشا بنشينند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون