• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4085 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۲ ارديبهشت

تيم ملي فوتسال زنان ايران دوباره به فينال آسيا صعود كرد

يكه‌تازي زنان ايراني

تيم ملي فوتسال زنان ايران دوباره به فينال رقابت‌هاي قهرماني آسيا رسيد. ايران كه مدافع عنوان قهرماني به حساب مي‌آيد و دوره پيش در فينال ژاپن را شكست داده بود، حالا دوباره در فينال با اين تيم رو به رو مي‌شود. فينالي كه امروز از ساعت 15:30 دقيقه در تايلند آغاز مي‌شود و زنان ايراني مي‌توانند يك‌بار ديگر افتخارآفريني كنند.

روز پنجشنبه تيم ملي فوتسال زنان كشورمان در مرحله نيمه نهايي رقابت‌ها به مصاف ويتنام رفت و با پيروزي ۵ بر صفر راهي فينال اين دوره از رقابت‌ها شد.

نيمه اول اين ديدار با گل‌هاي آرزو صدقياني‌زاده (۵)، فاطمه اعتدادي (۱۰)، سارا شيربيگي (۱۴) و فهيمه زارعي (۱۶) با نتيجه ۴ بر صفر به سود تيم ملي كشورمان خاتمه يافته بود. با آغاز نيمه دوم حملات بازيكنان ويتنام ادامه داشت، اما درخشش فرزانه توسلي، دروازه‌بان ايران و تلاش بازيكنان تيم ملي باعث شد حملات اين تيم بدون ثمر بماند. ويتنام در نيمه دوم به بازي پاورپلي (۵ بازيكن بدون حضور دروازه‌بان) روي آورد تا شايد با حملات پي در پي و حضور ۵ بازيكن بتواند گل‌هاي خورده را جبران كند. با اين حال در دقيقه ۳۸ بازي اين تيم ايران بود كه بار ديگر با شوت تماشايي فاطمه اعتدادي به پنجمين گل رسيد.

حالا اعتدادي با اين گلزني‌ها همچنان در صدر جدول گلزنان مسابقات قرار دارد. او تا به اينجا 9 گل زده.

نزديك‌ترين رقيب او در جدول گلزنان آنا آميشيرو از ژاپن و ساشيهيا از تايلند هستند كه هر كدام 8 گل به ثمر رسانده‌اند. آميشيرو در بازي فينال شانس اين را دارد كه از اعتدادي سبقت بگيرد اما قطعا كار سختي در پيش رو دارد.

در ليست 10 گلزن برتر جام، نام چند بازيكن ايراني ديگر هم به چشم مي‌خورد. از جمله سارا شيربيگي و فرشته كريمي با 5 گل زده، فهيمه زارعي با 4 گل زده در اين ليست به چشم مي‌خورد.

شهرزاد مظفر، سرمربي تيم ملي كشورمان بعد از راهيابي به فينال گفت: بايد بگويم بازي‌هاي مقدماتي را با نتايج خوب پشت سر گذاشتيم و توانستيم به عنوان سرگروه صعود كنيم. تمامي اتفاقاتي كه افتاد مطابق با پيش‌بيني‌هاي ما بود و آن‌طور كه فكر مي‌كرديم تا فينال طي كنيم، همان اتفاق افتاد. همه‌چيز مطابق برنامه پيش رفت. به عنوان سرگروه صعود كرديم، يك‌چهارم به چين خورديم و بعد هم مقابل ويتنام بازي كرديم، كاملا مطابق پيش‌بيني اتفاق افتاد. در بازي با ويتنام با وجود اينكه ويتنام ۱۳ دقيقه آخر را پاورپلي كرد، هيچ فرصتي به آنها نداديم و اين براي دفاع ما قابل تحسين است.

مظفر البته صحبت‌هايي هم درباره حريف امروز ايران در فينال كرده: «ژاپن تيمي خوب، قوي و هماهنگ است، بازي اين تيم را مقابل تايلند ديديم، آنها مستحق برد بودند. ژاپن تيمي با انضباط است كه نفرات خوب، باتجربه و پخته دارد.

 


تيم ملي فوتسال زنان ايران كه در سال 2015 قهرمان مسابقات جام ملت‌هاي آسيا شد حالا دوباره به فينال مسابقات رسيده است و فرصت اين را دارد كه از عنوانش دفاع كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون