• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4086 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

برخورد با يك دانشجو و يك دانش‌آموز خبرساز شد

تاييد آموزش و پرورش، تكذيب دانشگاه آزاد

گروه اجتماعي| حوزه آموزش در دو روز گذشته درگير حواشي برخورد با يك دانشجو و يك دانش‌آموز بود. روز جمعه ويدئويي از برخورد فيزيكي حراست دانشگاه آزاد تهران شمال با يك دانشجوي پسر منتشر شد و روز شنبه خبر كوتاه كردن تكه‌اي از موي يك دختر دبستاني توسط معاون پرورشي مدرسه‌اي در آبادان دست به دست در شبكه‌هاي اجتماعي چرخيد؛ دو اتفاقي كه دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش را به واكنش واداشت، دو واكنش متفاوت.

خبري كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود اين بود كه «موي اين دختر را به بهانه اينكه ناظم مدرسه ممكن است تحريك شود قيچي كردند.» پس از واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي، آموزش و پرورش آبادان جوابيه‌اي منتشر كرد و از تعليق معاون پرورشي مدرسه گلستان اين شهر خبر داد. در اين جوابيه البته حضور ناظم مرد در مدرسه و بستري شدن دانش‌آموز در بيمارستان تكذيب شده است. آموزش و پرورش آبادان در توضيح ماجرا گفته است: «يكي از دانش‌آموزان پايه ششم دبستان گلستان شهرستان آبادان به دليل بلند بودن مو چند مورد تذكر از طرف آموزش و پرورش دريافت مي‌كند. اين دانش‌آموز با وجود دريافت تذكر نسبت به كوتاه كردن موهايش اقدامي نمي‌كند. متاسفانه روز يكشنبه 16 ارديبهشت‌ماه سال جاري معاون پرورشي اين دبستان در اقدامي غيراصولي نابخردانه و برخلاف موازين تربيتي اقدام به كوتاه كردن دو سانت از موي دانش‌آموز كه از مقنعه بيرون مانده بود، مي‌كند.» در اين جوابيه البته دليلي ذكر نشده كه چرا بلند بودن موي يك دانش‌آموز دبستاني بايد محل تذكر از سوي آموزش و پرورش باشد اما در ادامه توضيحات خبر از تعليق معاون پرورشي داده شده: «در اولين فرصت معاون آموزش ابتدايي اين شهرستان به همراه جمعي از مسوولان ستادي براي دلجويي از خانواده اين دانش‌آموز به منزل وي مي‌روند. ضمنا در همان ساعات اوليه معاون پرورشي مسوول جهت دريافت توضيحات به اداره آموزش و پرورش آبادان دعوت مي‌شود. اظهارات اين معاون اخذ شده و پس از دريافت شكايت اولياي دانش‌آموز پرونده تشكيل مي‌شود. اين پرونده 22 ارديبهشت ماه به هيات بدوي رسيدگي به تخلفات اداري اداره كل آموزش و پرورش خوزستان ارسال مي‌شود.»

دانشگاه آزاد: فيلمبرداري هدفمند بود

در سوي ديگر ماجراي ضرب و شتم دانشجوي تهران شمال كه واكنش فراواني در فضاي مجازي به دنبال داشت با تكذيب حراست دانشگاه آزاد روبه‌رو شد. پس از انتشار اين ويدئو «علي‌اكبر ولايتي»، رييس هيات موسس و امناي دانشگاه آزاد اسلامي در صفحه اينستاگرام خود از اين رخداد ابراز نگراني كرده و نوشته بود: «عنوان مي‌شود كه درگيري بين تعدادي از پرسنل حراست دانشگاه آزاد اسلامي با يكي از دانشجويان آن دانشگاه است. محتواي تصاوير بسيار تكان‌دهنده و دور از ذهن است؛ لذا رياست محترم دانشگاه و مسوولان بازرسي موظف هستند به سرعت به موضوع رسيدگي و نتيجه را به اينجانب گزارش دهند.» در تصاوير تكان‌دهنده‌اي كه ولايتي از آن ياد مي‌كند بيرون آمدن لباس از تن دانشجو و حمله نيروي حراست مشخص است و همين باعث واكنش او به اين ويدئو شد اما يك روز بعد از اين واكنش، حراست دانشگاه آزاد ماجرا را تكذيب و ادعا كرد كه حمله از سوي دانشجو صورت گرفته و فيلمبرداري از اين صحنه «هدفمند» بوده است. ابوالفضل شمس، رييس مركز حراست دانشگاه آزاد در توضيحاتي كه توسط سايت دانشگاه آزاد منتشر شده توضيح داده است: «روز چهارشنبه مقابل دانشكده فني دانشگاه آزاد سه دانشجو در حال سيگار كشيدن بودند و يك كارمند نيز جوار آنها به حراست شكايت مي‌كند تا مامور حراست به آنها تذكر دهد. درپي اين درخواست يكي از ماموران دانشجويان را دعوت مي‌كند تا براي ارايه توضيحات به داخل حراست دانشگاه بروند... در اين زمان يكي از دانشجويان كه در فيلم لباسي بر تن ندارد، جمله بسيار نامناسبي را به مامور انتظامات دانشگاه مي‌گويد و به او حمله مي‌كند و ضرب و شتم آغاز مي‌شود.... پس از آنكه دعواي دانشجو با مامور حراست بيشتر مي‌شود، دانشجويان و يكي از نيروهاي دانشگاه براي جدا كردن آن دو نفر وارد عمل مي‌شوند و در همين حين است كه پيراهن دانشجو از تنش خارج مي‌شود. هنگامي كه اين دو نفر از روي زمين بلند مي‌شوند، مامور حراست براي دفاع از خود با دانشجو گلاويز مي‌شود و فيلمي كه در فضاي مجازي وجود دارد فقط همين بخش را نشان مي‌دهد.»شمس در مورد ويدئوي منتشرشده در فضاي مجازي گفته: «ادعاي خانمي كه به‌ صورت هدفمند در حال فيلمبرداري است و اظهار مي‌كند، چرا دانشجوي مملكت را كتك مي‌زنيد، كاملا كذب است، زيرا مامور حراست است كه در حال كتك خوردن است.» او البته تنها به تكذيب ماجرا بسنده نكرد و خبر داد كه با دانشجو و فيلمبردار اين صحنه برخورد مي‌شود: «به‌طور جدي در مساله ورود پيدا كرده‌ايم و در حال بررسي هستيم؛ قطعا چه با دانشجويي كه ضرب و شتم را آغاز كرده و چه با دانشجويي كه به صورت هدفمند فيلم گرفته، اقدام مقتضي را انجام مي‌دهيم، زيرا فرد تصويربردار صحنه‌سازي‌هاي اشتباه داشته است.»


در تصاوير تكان‌دهنده‌اي كه ولايتي از آن ياد مي‌كند بيرون آمدن لباس از تن دانشجو و حمله نيروي حراست مشخص است و همين باعث واكنش او به اين ويدئو شد اما يك روز بعد از اين واكنش، حراست دانشگاه آزاد ماجرا را تكذيب و ادعا كرد كه حمله از سوي دانشجو صورت گرفته است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون