• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4086 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

خادم: براي جلوگيري از محروميت كشتي كاري نكرده‌اند

اختيارات كادر فني بيشتر از قبل است

رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي با پايان رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي گفت: امسال بعد از چند سال تلاش براي برگزاري انتخابي به عنوان مبناي اصلي پوشيدن پيراهن تيم ملي براي كشتي‌گيران مدعي در هر وزن، مسابقات در شرايط مناسب‌تري با حضور مدعيان جوان و باتجربه برگزار شد. گرچه برخي اشكالات و نواقص فني، نگراني‌هايي را براي حضور كشتي‌گيراني كه داراي كلاس جهاني باشند در مسابقات بين‌المللي پيشرو براي كادر‌هاي فني ايجاد كرده اما به هر حال اميدي در بخش فني در كشتي كشور براي پوشيدن پيراهن تيم ملي ايجاد و موجب شده است كشتي‌گيران با تمام توان روي تشك مبارزه مي‌كنند.

اين موضوع بسيار ارزشمند است هرچند شايد فراز و نشيب‌هايي را براي بخش فني كشتي ايران به همراه داشته باشد، اما در نهايت برگزاري انتخابي هم خواست مردم كشتي دوست ايران است، هم خواست خانواده كشتي و هم به لحاظ فني به نفع كشتي تمام خواهد شد. البته فراز نشيب‌هاي سال‌هاي گذشته، امسال به كادر‌هاي فني تيم‌هاي ملي در بند سيزدهم از بخش توضيحات «فرآيند انتخابي تيم ملي»، اختيارات بيشتري نسبت به سال‌هاي قبل داده است. در واقع براساس اين بند كه مصوب هيات‌هاي كشتي استان‌هاي كشور است، گرچه مسابقات انتخابي تيم ملي مبناي اصلي پوشيدن پيراهن تيم ملي است، اما كادرهاي فني مي‌توانند براساس عملكرد و كارنامه خارجي كشتي‌گيران برتر هر وزن در رقابت‌هاي انتخابي و نيز عملكرد فني و انضباطي كشتي‌گيران مذكور در اردوها، در نهايت كشتي‌گير واجد شرايط براي پوشيدن پيراهن تيم ملي را از ميان كشتي‌گيران برتر هر وزن در انتخابي تشخيص داده و به شوراي فني جهت تصميم‌گيري نهايي معرفي كند. البته بديهي است باز هم در تصميم‌گيري‌هاي نهايي نتيجه انتخابي تيم ملي ملاك اول خواهد بود اما عملكرد و كارنامه خارجي نيز در تعيين ملي‌پوش هر وزن از ميان نفرات برتر انتخابي تيم ملي در اوزان مختلف تاثير بسيار جدي خواهد داشت. كشتي‌گيراني هم كه با اعلام هيات كشتي مربوطه و تا پيش از زمان مرحله نهايي انتخابي تيم ملي، مجوز پزشكي داشته‌اند و اين مجوز به تاييد كميته ويژه پزشكي رسيده بايد بدانند كه طبق فرآيند انتخاب تيم‌هاي ملي، مرجع تشخيص اين موضوع شوراي فني خواهد بود. شوراي فني و كادرهاي فني در ارتباط با تعيين و تكليف چنين كشتي‌گيراني در جلسات مربوطه تصميم‌گيري خواهند كرد.

جلسات با لالوويچ رييس اتحاديه جهاني كشتي بعد از ماجراي عليرضا كريمي در مسابقات لهستان و ورود كشتي ايران به محروميت‌هاي جديد و سنگين، ديگر مانند قبل نيست. يعني در اين جلسات شايد برخي از موارد مربوط به فعاليت‌هاي بين‌المللي كشتي ايران هم كه قبلا از مهم‌ترين موضوعات كشتي ما بود، حل و فصل شود، اما با توجه به شرايط جديدي كه پيدا كرده‌ايم، به هر حال براي ما تلخ به پايان مي‌رسد، هرچند بخشي از زمان جلسه به بيان موضوع اصرار و پيگيري كميته بين‌المللي المپيك درباره رويارويي كشتي‌گيران ايراني با نمايندگان رژيم صهيونيستي گذشت. وقتي لالوويچ بر پيگيري‌هاي كميته بين‌المللي المپيك تاكيد مي‌كند و مستنداتي در اين باره بيان مي‌دارد كه نشان از تهديدات جدي دارد كه كشتي ايران ممكن است به زودي با آن مواجه شود و بعد مي‌پرسد شما براي اين شرايط جديد و جرايم سنگيني كه با آن مواجه خواهيد شد، چه كرده ايد؟ مسوولان سياسي شما چه مي‌خواهند بكنند؟ هيچ پاسخي نيست كه به او بدهيم. لالوويچ كاملا متوجه تنها بودن كشتي ايران در اين ميدان بزرگ سياسي شده و اين موضوع به‌شدت بر مواضع كشتي ايران در اين جلسات اثر دارد.

رجال سياسي كه بارها و بارها از آنها خواسته شده است براي دفاع از قهرمانان ملي كشتي ايران به ميدان بيايند و تيم ديپلماسي ويژه‌اي را كه متشكل از نمايندگان سازمان‌هاي ديپلماتيك كشور است، روانه كميته بين‌المللي المپيك كنند، تاكنون هيچ پيگيري نكرده‌اند. احتمالا در نهايت، چند روز ديگر مي‌خواهند با فرستادن نمايندگاني از كميته ملي المپيك يا وزارت ورزش براي انجام جلسه‌اي با كميته بين‌المللي المپيك، بگويند فعاليت ديپلماتيك خود را در حمايت از قهرمانان ملي انجام دادند و باز هم طبق معمول هر اتفاقي بيفتد و محروميتي دامنگير قهرمانان ايران شود، بر گردن كشتي‌‌گير، مربي و فدراسيون باشد و آقايان آنقدر دور بايستند كه ديده هم نشوند. بايد صريحا از مسوولان مربوطه خواست: رجال محترم، لطفا چنين اشتباهي را نكنيد. همه خوب مي‌دانيم كه بار مسووليت ديپلماتيك چنين موضوع مهمي را نمي‌توان بر دوش دستگاه ورزش انداخت. دستگاه ورزش براي ورود به چنين موضوع پيچيده‌اي نه ابزار ديپلماتيك دارد و نه اختيارات ديپلماتيك. دستگاه ورزش فقط مي‌تواند نقطه اتصال دستگاه ديپلماسي به نهادهاي بين‌المللي ورزش باشد. آقايان بايد پاي كار خودشان بايستند و براي قهرمانان ملي مردم به ميدان بيايند و صادقانه كمك كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون