• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4091 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ ارديبهشت

تريبون جمعه

زير بار وعده‌هاي ننگين نرويم

كاظم صديقي، خطيب موقت نماز‌جمعه تهران: از ابتدا دنياي غرب كلاه گشادي آماده كرده بود و آنگونه كه حضرت آقا اخيرا به زبان آوردند از ابتدا تحت فشار بودند كه چرا در مساله هسته‌اي پافشاري مي‌كنيم و چرا اجازه نمي‌دهيد كه مذاكره كنيم و حضرت آقا فرمودند از همان موقع مي‌گفتيم كه غربي‌ها قابل اعتماد نيستند اما براي اتمام حجت و اساسا به خاطر رفع تحريم‌ها قرار شد مذاكرات انجام شود. در مذاكرات آنها هيچ حقي نداشتند و همه‌اش باج‌گيري بود. اشغال سرزمين مسلمانان و تولد مولود نامشروع حرامزاده به نام اسراييل در اين منطقه از مصيبت‌هاي جهان اسلام بوده و هست و برخلاف قوانين بين‌المللي در كنگره امريكا تصويب شد كه سفارت امريكا به قدس شريف كه متعلق به فلسطيني‌هاست منتقل شود. عده‌اي از شرايط سخت بانكي گلايه دارند در حالي كه برجام نيز اين شرايط را درست نكرد. در مذاكرات با اروپايي‌ها كه اعتمادي به آنها نيست، نبايد راه قبلي طي شود و اگر شد تضمين‌هاي عملي محكم بگيرند، والا زير بار مذاكره‌‌اي كه ننگ در آن است، نروند.

برجام با جوسازي به تصويب رسيد

 

سيداحمد علم‌الهدي، امام جمعه مشهد: از روز اول مقام معظم رهبري فرمودند من به اينها اطمينان ندارم و مورد اعتماد من نيستند و جز ضرر و زيان چيز ديگري نخواهيم ديد اما جلودار نيز نشدند و فرمودند اينها عمل نمي‌كنند بعد كه پيمان بسته شد، مقام معظم رهبري هم خصوصي و هم در سخنراني فرمودند اين قرارداد در صورتي قابل اعتناست كه رييس‌جمهور امضا كند تمام تحريم‌ها را برداشته است. رييس‌جمهور امريكا كه امضا نكرد و اين قرارداد در مجلس آمد و بررسي شد و عنوان شد كه اين درست نيست و گفتند قرارداد به ضرر است اما با يك جوسازي به تصويب مجلس رسيد. امروز عده‌اي عناصر ناپاك مي‌گويند اگر قرار است كسي بازخواست شود خود مقام معظم رهبري است و اين همان جاهليتي است كه وارد كشور ما شده و برخي جريانات سياسي ما را اين جاهليت فراگرفته و مقام معظم رهبري در موضع مظلوميتي مانند مظلوميت جدش يعني حضرت علي(ع) قرار گرفته است. رهبري فرمودند اين پيمان عمل نمي‌شود و بعد بگويند گناه برجام به عهده ايشان است؟ اين كساني كه اين را مي‌گويند با خوارج چه تفاوتي دارند؟ متاسفانه برخي دچار اين جاهليت شده‌اند.

خروج امريكا غير منتظره نبود

 

سيد‌هاشم حسيني‌بوشهري، امام جمعه قم: ۷۰ سال قبل با حمايت و جنايت اسراييلي‌ها غده سرطاني در منطقه ايجاد و اين روز را روز نكبت نامگذاري كردند اما در اين اواخر ترامپ گفت قدس، پايتخت اسراييل خواهد شد، لذا در روز نكبت، دست به اين اقدام زد البته در اين كار، امريكا تنها نبود بلكه كشورها و سران ارتجاع عرب هم با او همراهي كردند. امروز و با اين خيانتي كه عليه اسلام شد، روز ديگري به نام خون در كنار روز نكبت ايجاد شد كه ما آن را روز نكبت و خون مي‌ناميم؛ روز نكبت را انگليسي‌ها و روز خون را امريكايي‌ها با همدستي اسراييل درست كردند. سالياني است امريكا دشمني خود را به اشكال مختلف به ايران ابراز داشته اما اوج اين دشمني را از زبان ترامپ با گفتار بي‌ارزش و سخيف او مي‌شنويم. چند روز قبل سخنان سخيفي بر زبان رانده بود اما رهبري در پاسخ گفت كه من به نمايندگي از ملت ايران به آقاي ترامپ مي‌گويم شما غلط مي‌كنيد. دعواي امريكا با ايران اولا بر سر تسلط او بر ايران است. جريان خروج امريكا از برجام شايد غيرمنتظره نبود چون رهبر انقلاب بارها به مسوولان فرمود: «من مانع نمي‌شوم مذاكره كنيد ولي از رييس‌جمهور امريكا تضمين بگيريد». حقّا، مسوولان ما آنچه در توان داشتند انجام دادند.

اثبات بدعهدي امريكا

سيديوسف طباطبايي‌نژاد، امام جمعه اصفهان: بازرسي اماكن نظامي ايران، توقف دايم فعاليت هسته‌اي، افزودن محدوديت‌هاي موشكي در برجام و پايان دادن به فعاليت‌هاي منطقه‌اي ايران مانند كمك به سوريه از شروط ترامپ براي ماندن در برجام است و ما هرگز چنين شروطي را نمي‌پذيريم و طبق آيات الهي قرآن هر كشور اسلامي كه از جمهوري اسلامي ايران ياري بخواهد به آن كمك خواهيم كرد و هيچ كشوري اجازه دخالت در اراده ملت ايران را ندارد. خروج امريكا از برجام، اثبات بي‌تعهدي آن دولت براي برخي مسوولان و مردم ايران است. ايران تاكنون ثابت كرده است كه به منظور دستيابي به بمب اتم به دنبال فعاليت‌هاي هسته‌اي نيست و اين امر با دين ما نيز همخواني ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون