• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4091 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ ارديبهشت

در ديدار هيات اقتصادي استان ساراتوف روسيه با مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي مطرح شد

با راه‌اندازي بندر كاسپين حجم مبادلات بين ايران و روسيه افزايش پيدا مي‌كند

آلكسي استرلينكف معاون استاندار ساراتوف، آندري سي واينوك رييس روابط بين‌الملل اتاق بازرگاني ساراتوف و جمعي از مديران شركت‌هاي اقتصادي و تجاري روسي و سركنسول روسيه در شمال ايران و نمايندگان بازرگاني روسيه در ايران با رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي ديدار و پيرامون افزايش حجم مبادلات بين ايران و روسيه با بهره‌مندي از ظرفيت بندر كاسپين، افزايش همكاري‌هاي مشترك دو منطقه و حضور سرمايه‌گذاران روسي در بخش‌هاي تجاري و اقتصادي اين منطقه نشست و تبادل نظر داشتند. بنا بر اين گزارش دكتر رضا مسرور با اشاره به اينكه منطقه آزاد انزلي براي انجام مبادلات با روسيه ايجاد شده است و نگاه ويژه‌اي به اين كشور داريم، اظهار كرد: در نظر داريم مبادلات بين ايران و روسيه را از طريق منطقه آزاد انزلي افزايش دهيم و در آينده نزديك اين همكاري‌ها گسترش پيدا مي‌كند. وي با اشاره به وجود دو شهرك صنعتي با ۱۲۰ واحد فعال در اين منطقه به عنوان تنها منطقه آزاد شمال كشور گفت: سال گذشته ميزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد انزلي حدود ۴۵۰ ميليون دلار بوده است و دو بندر انزلي و بندركاسپين در محدوده منطقه آزاد انزلي واقع شده‌اند كه با راه‌اندازي بندر كاسپين حجم مبادلات بين ايران و روسيه افزايش پيدا مي‌كند. مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي ادامه داد: علاقه‌منديم كه همكاري‌هاي خودمان را با روسيه و كشورهاي همجوار افزايش دهيم و اين موضوع همواره مورد تاكيد رييس‌جمهور كشورمان بوده است و در حال حاضر در بندر كاسپين سرمايه‌گذاري‌هاي متعددي از سوي بخش خصوصي در زمينه‌هاي مختلف مانند ساخت سيلو، مخازن سوخت، انبار، سردخانه در حال انجام است. رضا مسرور در ادامه با تشريح توانمندي‌هاي موجود در اين منطقه جهت حضور سرمايه‌گذاران روسي در بخش‌هاي مختلف گفت: آمادگي لازم براي تامين نيازهاي استان ساراتف از سوي منطقه آزاد انزلي و تامين نيازهاي كالايي كشورمان از طريق استان ساراتوف وجود دارد. وي با اظهار اينكه در حال حاضر بازرگانان ما با تجار روسي همكاري‌هاي خوبي دارند، خاطرنشان كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور اين حجم مبادلات مي‌بايست افزايش يابد و مي‌توانيم در حوزه‌هاي صادرات مجدد به كشورهاي منطقه و سرمايه‌گذاري مشترك در واحدهاي توليدي منطقه همكاري‌هاي مناسبي داشته باشيم. مديرعامل سازمان، فعاليت بورس كالا در اين منطقه را از ديگر زمينه‌هاي همكاري تجاري دو كشور برشمرد و تاكيد كرد: امكان فروش كالاهاي كشاورزي و محصولات پتروشيمي در بورس كالاي منطقه آزاد انزلي وجود دارد. وي با دعوت از رييس مجلس دوماي روسيه براي بازديد از منطقه آزاد انزلي، تصريح كرد: شرايط و زمينه براي سرمايه‌گذاري در منطقه آزاد انزلي وجود دارد.

معاون استاندار ساراتوف روسيه:

پتانسيل بالايي براي همكاري‌هاي مشترك اقتصادي در منطقه آزاد انزلي وجود دارد

در ادامه اين نشست آلكسي استرلينكف، معاون استاندار ساراتوف روسيه اظهار كرد: افزايش سطح همكاري‌هاي تجاري بين دو استان ساراتف روسيه و گيلان در ايران، هدف اصلي حضور ما در منطقه آزاد انزلي است. وي با اشاره به اينكه سال‌هاست با استان گيلان همكاري داريم و به دنبال ظرفيت‌هاي همكاري جديد در اين منطقه هستيم، بيان كرد: تصميم‌مان مبني بر همكاري با سازمان منطقه آزاد انزلي را رويكردي مناسب و موثر مي‌دانيم. آلكسي استرلينكف در ادامه با بيان اينكه هدف ما افزايش دوبرابري حجم مبادلات بين دو كشور در سال جاري است، خاطرنشان كرد: در مدت كوتاهي كه در منطقه آزاد انزلي حضور داشتيم، مشاهده كرديم كه پتانسيل بالايي براي همكاري‌هاي اقتصادي در اين منطقه وجود دارد. معاون استاندار ساراتوف روسيه افزود: اطمينان داريم كه به زودي نه‌تنها در بخش غلات و صادرات محصولات كشاورزي بلكه مي‌توانيم در ديگر بخش‌هاي موجود نيز ورود پيدا كنيم كه اين كار موجب توسعه اقتصادي در دو استان مي‌گردد و سرمايه‌گذاري در تمام بخش‌ها ارتقا پيدا مي‌كند. وي با تاكيد بر اينكه تصميم ارتقاي روابط ما با منطقه آزاد انزلي در سطح بالاي حاكميتي اتخاذ شده است، بيان كرد: قصد داريم با ارتقاي سطح ارتباطات‌مان از رقباي اروپايي پيشي بگيريم و شركاي تجاري‌مان را در ايران افزايش دهيم. استرلينكف افزود: در سال گذشته ميزان مبادلات تجاري استان ساراتوف با ايران ۲۶ ميليون دلار بود كه در تلاشيم اين ميزان دو برابر شود و مزيت‌هاي منحصر به فرد منطقه آزاد انزلي موجب شده برنامه‌ريزي ويژه براي افزايش مناسبات با اين منطقه داشته باشيم و با توجه به ايجاد و تكميل زيرساخت‌هاي لازم در منطقه آزاد انزلي براي گسترش همكاري‌هاي‌مان در زمينه‌هاي اقتصادي و فرهنگي با اين منطقه انگيزه لازم وجود دارد. معاون استاندار ساراتوف روسيه تصريح كرد: ساراتوف يك منطقه اقتصادي و كشاورزي شناخته شده در روسيه است كه در حوزه صنعتي نيز صنايع چندمنظوره در آن مستقر است و با دارا بودن ۲۰ دانشگاه معتبر، از قطب‌هاي علمي روسيه محسوب مي‌شود. گفتني است در اين نشست معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان منطقه آزاد انزلي، معاون امور بندري سازمان و مديران شركت‌هاي استان ساراتوف توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي دو طرف را تشريح و هيات اقتصادي پس از اين نشست از مجتمع بندري كاسپين و زيرساخت‌هاي گردشگري و تجاري منطقه آزاد انزلي بازديد كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
منطقه آزاد انزلي به عنوان يك مجموعه پيشرو در توسعه زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات رو به جلو حركت كرده است راه‌اندازي كريدور نوستراك، توسعه گردشگري دريايي و افزايش مراودات تجاري با بهره‌گيري از مزيت‌هاي منطقه آزاد انزلي با راه‌اندازي بندر كاسپين حجم مبادلات بين ايران و روسيه افزايش پيدا مي‌كند بازديد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي از بندر كاسپين و زيرساخت‌هاي تجاري و گردشگري منطقه آزاد انزلي نخستين نمايشگاه تخصصي ملي و فن بازار برنج و صنايع وابسته در منطقه آزاد انزلي برگزار شد افزايش ۳۰۷ درصدي فضاي سبز منطقه آزاد انزلي در چهار سال گذشته اعطاي نشان عالي مدير سال كشور به رييس هيات‌مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با توسعه زيرساخت‌ها در اين منطقه بستر مناسب براي حضور سرمايه‌گذاران فراهم شده است مرمت و لايروبي زيرساخت‌هاي آبياري اراضي كشاورزي منطقه آزاد انزلي افزايش ۱۲۲ درصدي سرانه ورزش منطقه آزاد انزلي معرفي ۴۶ واحد توليدي منطقه آزاد انزلي جهت دريافت ۱۰۰۵ ميليارد ريال تسهيلات بانكي از طريق سامانه بهين ياب
کارتون
کارتون